Maar als jij zegt dat de kerkenraad moet kijken hoeveel iemand op sociale media zit, dan is dat wel degelijk een zelfbedachte regel. En nog een discutabele ook. Er zijn zat dominees en kerkenraadsleden die actief twitteren en op facebook bezig zijn.Herman schreef:Paulus geeft m.i. hier geen limitatieve opsomming.Ambtenaar schreef:Ik denk dat het beter is om de Bijbel te volgen, dan zelfbedachte menselijke regels.
GerGem Kruiningen
- Dodo
Re: GerGem Kruiningen
Ik schreef: "is er overmatig sprake van sociaal mediagebruik en hoe dan", dat betekent niet dat hier per definitie een nee op hoeft te volgen. En je kan dan de vraag bijvoorbeeld zo uitbreiden: Verspreid iemand daar de reuk van Christus, of is iemand vooral bezig af te geven op de overheid?Dodo schreef:Maar als jij zegt dat de kerkenraad moet kijken hoeveel iemand op sociale media zit, dan is dat wel degelijk een zelfbedachte regel. En nog een discutabele ook. Er zijn zat dominees en kerkenraadsleden die actief twitteren en op facebook bezig zijn.
Eens. Voor een ouderling die catechisatie moet geven, is het wel van belang dat hij begrijpt hoe WhatsApp werkt. Anders is dat toch wat ingewikkeld.
??DDD schreef:Eens. Voor een ouderling die catechisatie moet geven, is het wel van belang dat hij begrijpt hoe WhatsApp werkt. Anders is dat toch wat ingewikkeld.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wist jij niet hè. als de ouderling een vraag stelt mogen de catechisanten het antwoord naar de ouderling appen. Wie het snelst het juiste antwoord geeft krijgt een colalolly. Het is niet handig als de ouderling dan niet weet hoe het werkt.pierre27 schreef:??DDD schreef:Eens. Voor een ouderling die catechisatie moet geven, is het wel van belang dat hij begrijpt hoe WhatsApp werkt. Anders is dat toch wat ingewikkeld.
-
- Inactief
Ad Anker schreef:Wist jij niet hè. als de ouderling een vraag stelt mogen de catechisanten het antwoord naar de ouderling appen. Wie het snelst het juiste antwoord geeft krijgt een colalolly. Het is niet handig als de ouderling dan niet weet hoe het werkt.pierre27 schreef:??DDD schreef:Eens. Voor een ouderling die catechisatie moet geven, is het wel van belang dat hij begrijpt hoe WhatsApp werkt. Anders is dat toch wat ingewikkeld.

Haha, het is ingewikkeld geworden. Ik denk ook dat hij moet weten hoe je lekker op Refoforum kunt tekeer gaan.Ad Anker schreef:Wist jij niet hè. als de ouderling een vraag stelt mogen de catechisanten het antwoord naar de ouderling appen. Wie het snelst het juiste antwoord geeft krijgt een colalolly. Het is niet handig als de ouderling dan niet weet hoe het werkt.pierre27 schreef:??DDD schreef:Eens. Voor een ouderling die catechisatie moet geven, is het wel van belang dat hij begrijpt hoe WhatsApp werkt. Anders is dat toch wat ingewikkeld.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ontopic, aub
Dus over Kruiningen: we weten dus eigenlijk niet wat het plan is voor de kerkenraad van de GG. Opties:
A. Periodiek aftredende ambtsdragers: deze vacatures worden 'gefaseerd' ingevuld. Elk jaar treden enkele ambtsdragers af en worden 'dubbelgetallen' voorgesteld.
B. De kerkenraad van de GG moet in zijn geheel vervangen worden.
C. De kerkenraad van de GG moet aangevuld worden met nieuwe ambtsdragers, omdat er vacatures zijn gekomen na de scheuring.
Het komt op mij over: een combinatie van A en C.
A. Periodiek aftredende ambtsdragers: deze vacatures worden 'gefaseerd' ingevuld. Elk jaar treden enkele ambtsdragers af en worden 'dubbelgetallen' voorgesteld.
B. De kerkenraad van de GG moet in zijn geheel vervangen worden.
C. De kerkenraad van de GG moet aangevuld worden met nieuwe ambtsdragers, omdat er vacatures zijn gekomen na de scheuring.
Het komt op mij over: een combinatie van A en C.
Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.
Ik vind dit heel wijs. En zoals eerder door iemand opgemerkt: Ridderkerk had dit ook zo moeten doen. Dat had waarschijnlijk een flinke uittocht gescheeld.zwaluw schreef:Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.
- Wandelende
- Inactief
Dit topic gaat alleen over Kruiningen. Dat kan voor een Ridderkerker lastig zijn, maar de situaties zijn niet vergelijkbaar.Erasmiaan schreef:Ik vind dit heel wijs. En zoals eerder door iemand opgemerkt: Ridderkerk had dit ook zo moeten doen. Dat had waarschijnlijk een flinke uittocht gescheeld.zwaluw schreef:Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.
(~)
- Wandelende
- Inactief
Verstandige keuze.zwaluw schreef:Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.
Ben wel benieuwd of deze ambtsdragers normaal gesproken ook aan het einde van hun (periodieke) ambtstermijn waren of dat deze termijn door de situatie naar voren is gehaald. Weet jij dat?
(~)
ik denk dat het nog wijzer geweest was als de zittende broeders zich niet meer verkiesbaar zouden stellen. Dan zou je echt me "schone lei" beginnen.Erasmiaan schreef:Ik vind dit heel wijs. En zoals eerder door iemand opgemerkt: Ridderkerk had dit ook zo moeten doen. Dat had waarschijnlijk een flinke uittocht gescheeld.zwaluw schreef:Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.
De kerk is niet de politiek. In de gemeente van Christus begin je met een schone lei als je schuld is beleden.keesjanm schreef:ik denk dat het nog wijzer geweest was als de zittende broeders zich niet meer verkiesbaar zouden stellen. Dan zou je echt me "schone lei" beginnen.Erasmiaan schreef:Ik vind dit heel wijs. En zoals eerder door iemand opgemerkt: Ridderkerk had dit ook zo moeten doen. Dat had waarschijnlijk een flinke uittocht gescheeld.zwaluw schreef:Er treden 1 ouderling en 1 diaken nu af, zijn ook weer herkiesbaar. Tevens zijn er 3 nieuwe namen voor gelezen voor ouderling en 3 namen voor diakens. Bij dubbeltallen betekend dat dus dat er gekozen kan worden voor 2 ouderlingen en 2 diakenen, a.s. donderdag D.V.