Huishouden en dat soort zaken..

Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

@ Zita: ik ben erg tevreden over de pannenset van Herman den Blijker. Te koop bij Blokkert.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

helma schreef:De eerste 10 jaar had ik geëmailleerde pannen van BK. Handvaten braken af en er waren stukjes van het emaille af. Sinds 20 jaar gebruik ik nu met veel plezier gewone simpele pannen van de Hema. Zien er nog netjes uit.
Wij ook. Al 25 jaar of langer roestvrijstalen van V&D. Alles uit één stuk. En twee zwarte pannen van 5 en 7 liter voor als iedereen er weer eens is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

refo schreef:
helma schreef:De eerste 10 jaar had ik geëmailleerde pannen van BK. Handvaten braken af en er waren stukjes van het emaille af. Sinds 20 jaar gebruik ik nu met veel plezier gewone simpele pannen van de Hema. Zien er nog netjes uit.
Wij ook. Al 25 jaar of langer roestvrijstalen van V&D. Alles uit één stuk. En twee zwarte pannen van 5 en 7 liter voor als iedereen er weer eens is.
Die hadden wij ook, gekregen van mijn schoonouders, de hele pannenset.
Ze gingen pas kapot toen ze elke dag in de vaatwasmachine werden gezet. De grootste - soeppan - heb ik nog.
Daarna heb ik pannen bij Sola gekocht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

We hebben al 22 jaar een vaatwasser: ze zijn onverwoestbaar.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door -DIA- »

refo schreef:We hebben al 22 jaar een vaatwasser: ze zijn onverwoestbaar.
Ik moet het al meer dan 66 jaren zonder doen... maar het is nog niet iets wat ik echt mis. Ik weet één ding goed: Een vaatwasser maakt beslist niet goed schoon. Althans die bij Ome Appie niet...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
refo schreef:We hebben al 22 jaar een vaatwasser: ze zijn onverwoestbaar.
Ik moet het al meer dan 66 jaren zonder doen... maar het is nog niet iets wat ik echt mis. Ik weet één ding goed: Een vaatwasser maakt beslist niet goed schoon. Althans die bij Ome Appie niet...
Helemaal mee eens, ik vond het op mijn werk ook nooit echt schoon, vaak spoelde we het voor, als het klaar was leeghalen, ik vond het veel meer werk dan afwassen, meer werk en meer verspilling, met zeven kinderen was ik sneller klaar met de afwas en bovendien had ik nog iets om straf te geven als ze onder het lezen oneerbiedig waren, zelfs vriendjes moesten er aan geloven, onder het Bijbel lezen moest het eerbiedig zijn, het was alleen niet zo goed voor mij servies, ze wasste nogal ruwwig af aals ze straf hadden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:We hebben al 22 jaar een vaatwasser: ze zijn onverwoestbaar.
Ik moet het al meer dan 66 jaren zonder doen... maar het is nog niet iets wat ik echt mis. Ik weet één ding goed: Een vaatwasser maakt beslist niet goed schoon. Althans die bij Ome Appie niet...
Helemaal mee eens, ik vond het op mijn werk ook nooit echt schoon, vaak spoelde we het voor, als het klaar was leeghalen, ik vond het veel meer werk dan afwassen, meer werk en meer verspilling, met zeven kinderen was ik sneller klaar met de afwas en bovendien had ik nog iets om straf te geven als ze onder het lezen oneerbiedig waren, zelfs vriendjes moesten er aan geloven, onder het Bijbel lezen moest het eerbiedig zijn, het was alleen niet zo goed voor mij servies, ze wasste nogal ruwwig af aals ze straf hadden.
En vaak ontstaan er goede gesprekken onder het afwassen! Ook niet geheel onbelangrijk in een tijd waarin jong en oud alleen nog maar kunnen communiceren via een smartphone (ook handig, maar het is niet alles).
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:We hebben al 22 jaar een vaatwasser: ze zijn onverwoestbaar.
Ik moet het al meer dan 66 jaren zonder doen... maar het is nog niet iets wat ik echt mis. Ik weet één ding goed: Een vaatwasser maakt beslist niet goed schoon. Althans die bij Ome Appie niet...
Helemaal mee eens, ik vond het op mijn werk ook nooit echt schoon, vaak spoelde we het voor, als het klaar was leeghalen, ik vond het veel meer werk dan afwassen, meer werk en meer verspilling, met zeven kinderen was ik sneller klaar met de afwas en bovendien had ik nog iets om straf te geven als ze onder het lezen oneerbiedig waren, zelfs vriendjes moesten er aan geloven, onder het Bijbel lezen moest het eerbiedig zijn, het was alleen niet zo goed voor mij servies, ze wasste nogal ruwwig af aals ze straf hadden.
En vaak ontstaan er goede gesprekken onder het afwassen! Ook niet geheel onbelangrijk in een tijd waarin jong en oud alleen nog maar kunnen communiceren via een smartphone (ook handig, maar het is niet alles).
Precies
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door kasparov »

Vaatwasser afkeuren want dan hebben we geen goede gesprekken meer? Mmm...

Een opa of oma kan via zijn of haar smartphone contact houden met zijn kleinkinderen. Wel zo leuk, wel zo handig.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door samanthi »

kasparov schreef:Vaatwasser afkeuren want dan hebben we geen goede gesprekken meer? Mmm...

Een opa of oma kan via zijn of haar smartphone contact houden met zijn kleinkinderen. Wel zo leuk, wel zo handig.
das kort door de bocht
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
merel
Berichten: 9665
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Ik heb niet de indruk dat mijn kinderen tijdens de zomervakantie zulke goede gesprekken hebben tijdens het afwassen, integendeel zelfs :haha
Ik ben erg blij met de vaatwasser en ben blij dat ik niet af hoef te wasssen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door JCRyle »

merel schreef:Ik heb niet de indruk dat mijn kinderen tijdens de zomervakantie zulke goede gesprekken hebben tijdens het afwassen, integendeel zelfs :haha
Ik ben erg blij met de vaatwasser en ben blij dat ik niet af hoef te wasssen.
Laat ik de vaatwasser ook een welkome uitvinding vinden. Dat neemt niet weg dat ik goede herinneringen (oude en nieuwe) koester aan de ontstane gesprekken tijdens het afwassen. Ze gingen vaak over de wezenlijke zaken van het leven.
Dergelijke gesprekken kan je ook voeren via de e-mail of smartphone, toch wint het voor mij aan waarde als het een echt gesprek is. Je kan iemand dan beter en sneller peilen door zowel verbale als non-verbale communicatie. Juist het gevoelige en emotionele facet van een geestelijke gesprek kan dan naar voren komen. En dat facet heeft voor mij meerwaarde.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

De vastwasser is echt mijn beste vriend. Ik spoel niks voor en alles wordt goed schoon.
Ik heb wel de kunst van het goed vullen en stapelen geleerd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Precies @Dodo!
Net zoals de wasmachine, droger en stofzuiger.
Scheelt juist een hoop ergernis en gedoe!
Heb er beslist géén mooie en/of leuke/fijne herinneringen aan:-(


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:De vastwasser is echt mijn beste vriend. Ik spoel niks voor en alles wordt goed schoon.
Ik heb wel de kunst van het goed vullen en stapelen geleerd.
Ik vind in en uit ruimen een verschrikkelijk naar karweitje. Ik was liever af.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie