Zelf heb ik helemaal niets doorgerekend, maar in bijvoorbeeld https://fd.nl/economie-politiek/1221984 ... rije-dagen lijkt het erop dat er wel iets te zeggen is voor wat Segers zegt. Heeft Segers trouwens beweerd dat de eenverdiener er het meest op vooruit gaat? De niet-Christelijke kranten lijken aan te nemen dat CU en CDA aardig wat bereikt hebben voor de een-verdiener. Om dan op grond van het stemgedrag met betrekking tot deze actie van naam-christen unie te spreken of inderdaad Segers een meester in valse beelden schetsen te noemen gaat wat ver.Wim Anker schreef:Ja. Voor 1 tot anderhalf keer modaal is het zonder hulp voor een gezin met meerdere kinderen niet meer mogelijk.parsifal schreef:Maar is er werkelijk sprake van dwang in Nederland? Is de belasting werkelijk zo hoog dat het voor een eenverdiener heel moeilijk wordt om rond te komen?Wim Anker schreef:Wanneer wordt iets dwang is de vraag. Om het in het extreme te trekken, Kim zal ook stellen dat zijn burgers niet gedwongen worden. Ze kunnen kiezen. De consequenties indien ze niet doen wat Kim graag wil - strafkamp - moeten ze dan wel voor lief nemen. Maar ze worden echt niet gedwongen hoor! Het is hun eigen keuze. Toch?CvdW schreef:iedereen kan toch zelf kiezen wat hij/zij wil?
Wij hebben geen keuze!
En dat staat of los van de driekwart miljoen die de keuze idd niet hebben.
(En ja, wat is onmogelijk? Verhongeren doen ze uiteraard niet maar een stukje sociale uitsluiting is bijna niet te voorkomen zonder hulp).
Als je goed had (willen) (ge)lezen was duidelijk geweest dat ik Segers het volgende verweet:Parsifal schreef:En rechtvaardigt dit het om mensen die het niet met je eens zijn te beschuldigingen van "naam-Christen"?
1. Een motie van de SGP wegstemmen waar de CU het inhoudelijk mee eens is/was en dan als reden geven dat er "al veel voor de eenverdieners wordt gedaan". Dat is misleiding. Het kan natuurlijk logisch gezien beiden gewoon niet waar zijn dat de eenverdieners er het meest op vooruit gaan (bewering Segers "we hebben heel erg veel voor ze bereikt" ) maar dat de kloof tussen een en tweeverdieners de komende jaren groter wordt. (Bewering SGP, door Segers e.a. niet tegengesproken....). Of het 1 of het andere is juist, maar niet beiden.
2. Het punt van "dwang" is voor mij echt een dingetje, een christelijke partij die de anti christelijke ideologisch gedreven agenda uitvoert van D66, VVD terwijl er de mogelijkheid was om het kabinet hierin te corrigeren! vind ik echt het verloochenen van de altijd uitgedragen principes.
En dan vind ik de qualificatie terecht. Wel de naam, niet de daad. En ik vind oprecht dat de integriteit van Segers in mijn optiek blijkbaar een façade was die bij de eerste de beste test geen stand heeft gehouden.
Mijn vraag blijft ook staan of het eenverdienermodel echt het enige Bijbelse is en of in een eerder tijd waar veel vrouwen en kinderen genoodzaakt werden om te werken de reformatorische predikanten toen dit ook als een kwaad bestempelden?