is dit remonstrants

refo

Bericht door refo »

Zie dat ik nog een antwoord schuldig ben.

Uitgaande van dat beeld is de verhouding m.i. duidelijk. Boetvaardigheid is een vrucht die vanwege de inenting wordt voortgebracht.

Wat is nu de inenting? Het ware geloof. Inenten is tweeledig: afsnijden en inplanten. Hoewel er in de fruitkwekerij enige tijd tussen die twee handelingen zit, lijkt het me in de theologie niet te verdedigen dat er tijd tussen zit. Het afsnijden en inenten is één 'handeling'.
Nog een beeld: in de fruitkwekerij is het na het inenten maar afwachten of er vrucht komt. Deze inenting levert altijd vrucht op.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door england

Jacob, ik ben van mening dta het Onze Vader alleen door een Christen gebeden kan worden...
Ga maar na: Onze Vader...owja?
U Naam worde geheiligt: is een niet-christen daar op gericht?
Uw Koninkrijk kome: wil hij/zij dat?
Uw wil geschiede in de hemel alzo ook op de aarde: God's wil is dat allen zich bekeren en leven zullen...Dus als wij buiten Christus zijn don wij niet niet Gods wi..
Enzovoorts...
England, ik begrijp wel wat je bedoelt, je kunt dit alleen echt als je God dient en in waarheid mag geloven dat Hij je Hemelse Vader wil zijn. Maar dan kunnen we in feite in de kerk ook niet meer meezingen: 'God, heb ik lief' .

En ook al is het geloof in je hart kun je dan altijd bidden: 'Uw wil geschiede' en ' Gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren..?'
Want daarin schiet ook een Christen te kort...Dus dan zou niemand het mogen bidden, terwijl Christus het zelf geleerd heeft.

GRoeten Nic.
Plaats reactie