GerGem Kruiningen

emigrant
Verbannen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door emigrant »

als die kerkenraad naast schuld belijden nou eens volledig aftreed.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

emigrant schreef:als die kerkenraad naast schuld belijden nou eens volledig aftreed.
Tja, de gemeente zal toch bestuurd moeten worden. Ik hoop dat de kerkenraad wel goed evalueert hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, en daar lessen uit trekt. Maar ik zie de toegevoegde waarde van aftreden niet.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Zita schreef:
emigrant schreef:als die kerkenraad naast schuld belijden nou eens volledig aftreed.
Tja, de gemeente zal toch bestuurd moeten worden. Ik hoop dat de kerkenraad wel goed evalueert hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, en daar lessen uit trekt. Maar ik zie de toegevoegde waarde van aftreden niet.
het lijkt mij beter als een andere ploeg mensen dat bestuur verder vorm geeft. Anders gebeurt het nog eeyen lopen ze vast.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zonderling schreef: Mijn indruk is dat dit niet nodig was geweest. Van beide kanten was er uiteindelijk bereidheid tot verzoening (zie ook de brief vd predikant).
Je weet natuurlijk niet of de wil tot verzoening ongeconditioneerd was. Het is natuurlijk vreemd dat als alle partijen zeggen naar verzoening te streven, die er niet komt, maar juist leidt tot definitieve escalatie.
Refoforum2017

Bericht door Refoforum2017 »

---suggestief bericht geknipt, blijf aub bij de feiten----
refo

Bericht door refo »

Ja, het is alleen nog te hopen dat er zondag in het dorpshuis alleen stoelen aanwezig zijn.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Zouden Bredeweg en consorten ook de inloggegevens van Kerktijden meegenomen hebben?
Refoforum2017

Bericht door Refoforum2017 »

Gergeminfo.nl meldt dat de consulent van Kruiningen per direct is gewijzigd van ds. C. van Krimpen in ds. A.J. de Waard. Ik denk één van de uitkomsten van de vergadering van gisteravond. Verstandige zet!
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Moderamen schreef:Zouden Bredeweg en consorten ook de inloggegevens van Kerktijden meegenomen hebben?
Dat denk ik niet hoor. De scriba, ouderling M. Otte (zie Kerktijden) heeft die waarschijnlijk in bezit.
Overigens zijn het RD van vandaag de kerkdiensten voor zondag wel bijgewerkt hoor. Zie de kerkdienstenrubriek in Kruispunt.
Ger. Gem. 9.30, 14.00 en 18.00 ds. J.M.D. de Heer, Vrije Ger. Gem. ('Ons Dorpshuis') 10.00 en 17.00 ds. G. Bredeweg
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

de Vrije Gereformeerde gemeente Kruiningen houd geen 3 diensten zoals daar altijd gebruikelijk. Zouden ze wel uit Datheen blijven zingen?
hage

Bericht door hage »

Zonderling schreef:De grote vraag blijft natuurlijk of verzoening en wederzijdse erkenning van fouten én schuld afgelopen weken écht niet mogelijk was met inbegrip vd predikant.
Feitelijk is de plaatselijke scheuring terug te voeren op een foutief begonnen tuchtkwestie (tuchtuitoefening zonder toepassing van hoor en wederhoor) gevolgd door een verschrikkelijke escalatie tussen de predikant en betrokken familie.
Wel heel droevig dat uiteindelijk alleen een persoonlijk geëscaleerd conflict geresulteerd heeft in een scheuring. Mijn indruk is dat dit niet nodig was geweest. Van beide kanten was er uiteindelijk bereidheid tot verzoening (zie ook de brief vd predikant).
Als ik het vonnis van de rechtbank lees dan lijkt het eerder dat de tuchtkwestie, hoe verkeerd aangepakt ook, meer een gevolg is van een al langer lopende situatie. Citaat "In dat verband is nog van belang dat tussen partijen nog een tweede kwestie speelt, namelijk de visie van Henk Jansen op het ambtelijk functioneren van de predikant. Als niet weersproken staat tussen partijen vast dat Henk Jansen op 13 december 2016 in een persoonlijk gesprek de predikant jarenlang disfunctioneren heeft verweten en dat dit gesprek is uitgemond in een woordenwisseling."[vonnis 4.11]. Gezien de periode die de predikant in Kruiningen heeft gestaan, is mijn indruk dat er al vanaf het begin een bepaalde wrevel is geweest die al dan niet opgekropt is en uiteindelijk escaleerde.

Het is daarmee intens verdrietig, althans zo ervaar ik het, dat men, niet in staat is geweest om de zo broodnodige nederigheid in acht te nemen om met elkaar, onder elkaar en onder goede leiding te komen tot verzoening.
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Roeline
Inactief

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Roeline »

Jantje schreef:
Moderamen schreef:Zouden Bredeweg en consorten ook de inloggegevens van Kerktijden meegenomen hebben?
Dat denk ik niet hoor. De scriba, ouderling M. Otte (zie Kerktijden) heeft die waarschijnlijk in bezit.
Overigens zijn het RD van vandaag de kerkdiensten voor zondag wel bijgewerkt hoor. Zie de kerkdienstenrubriek in Kruispunt.
Ger. Gem. 9.30, 14.00 en 18.00 ds. J.M.D. de Heer, Vrije Ger. Gem. ('Ons Dorpshuis') 10.00 en 17.00 ds. G. Bredeweg
Eigenlijk zijn die kerktijdenpagina's überhaupt een grote aanklacht tegen Neêrlands kerk maar dat ds. Bredewegs VGG er nu ook al bij genoemd wordt...ik weet niet, maar het voelt voor mij niet oké. Misschien moet het RD hierin meer positie innemen. Als ik volgende week een nieuwe gemeente begin kom ik er ook vast niet tussen. Oké, oké, ik ben vrouw. Maar het gaat me om het principe.
Christa

Bericht door Christa »

Jantje schreef:
Kerktijden.nl is inmiddels ook aangepast.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

emigrant schreef:de Vrije Gereformeerde gemeente Kruiningen houd geen 3 diensten zoals daar altijd gebruikelijk. Zouden ze wel uit Datheen blijven zingen?
Reken maar.
Maar is dat belangrijk dan?
~~Soli Deo Gloria~~
DDD

Bericht door DDD »

Zonderling schreef: Mijn indruk is dat dit niet nodig was geweest. Van beide kanten was er uiteindelijk bereidheid tot verzoening (zie ook de brief vd predikant).
Aan welke citaten denk je daarbij eigenlijk? Er is mij niets over opgevallen.
Plaats reactie