Genesis en Apokalyps

Plaats reactie
Bart-rk

Genesis en Apokalyps

Bericht door Bart-rk »

Hoe leggen jullie dit uit Zelf vind ik dit een moeilijke passage en zeker als er ook door verwezen word naar de apocalyps

ben benieuwd naar julie zienswijze in deze

1
“IK zal vijandschap zetten tussen u (de slang) en de Vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; Hij (het zaad van de vrouw) zal je de kop vermorzelen en jij zijn hiel.â€
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Beste Bart,

De volgende uitleg vond ik zojuist op het internet. Misschien dat het e.e.a. duidelijk maakt.

In dit visioen ziet Johannes een groot teken in de Hemel. Wat was die teken? De teken was een vrouw gehuld in de zon. Onder haar voeten lag de maan en ze droeg een kroon van 12 sterren. Die vrouw is Israël.
Veel Christenen denken dat het hier om de Gemeente gaat, dus alle trouwe Christenen van de Heer, maar dat is pertinent verkeerd gezien. Waarom? Dat zullen wij later verklaren. De kroon van 12 sterren symboliseren de 12 stammen van Israël. De zon en de maan symboliseren Gods Gunst die dag en nacht aanwezig is. De vrouw was zwanger en de weeën deden haar pijn. Zo ook het baren van haar Kind. In Genesis, nadat Eva Adam zover kreeg de zonde te begaan, voorspelde God dat het baren van kinderen met pijn gepaard zal gaan. Dit is letterlijk op te vatten en figuurlijk. De figuurlijke pijn die vrouw Israël had met de weeën en het baren, kunnen we opvatten als de vele pijn die het volk Israël onderging alvorens Jezus geboren (de bevrijding) werd: oorlogen en ballingschap.
Toen zag Johannes nog een teken in de Hemel. Die teken was een grote rode draak met 7 koppen en 10 hoorns. Op iedere kop droeg hij een kroon. De draak was satan. De kroon is de tijdelijke heerschappij van satan hier op aarde. De 10 hoorns van de draak zijn de 10 naties (een Staten bond; wellicht Europa) waarover de antichrist regeren zal. Drie staten zullen hun macht gedwongen aan de antichrist moeten geven. Dan houdt je 7 staten die vrijwillig met de antichrist zullen meewerken: dat zijn de 7 koppen van de draak.
De draak veegde met zijn staart eenderde van de sterren aan de hemel en hij gooide die eenderde deel op aarde. Dat vegen met zijn staart staat symbolische voor de opstand van satan tegen God. In de Bijbel worden engelen ook wel sterren genoemd. En aangezien satan eenderde deel van alle engelen tegen God heeft kunnen opstoken zijn de eenderde deel van de sterren, de gevallen engelen.
De draak stond voor de vrouw te wachten totdat zij het Kind zou baren zodat de draak het Kind verslinden zal. Dat Kind zal namelijk een gevaar vormen voor zijn bestaan en zijn heerschappij op aarde. De vrouw, en nu komt het waarom wij hier over Israël hebben, baarde een Kind van het mannelijk geslacht. Dat Kind zal alle volkeren met een ijzeren staf leiden. Nu pakken we de Bijbel erbij en zoeken Psalm 2:8 en 9 op en lezen: Vraag Mij wat Je wilt; Ik geef je heel de aarde in handen, Ik stel alle volken onder Je beheer. Je kunt hen verbrijzelen als met een ijzeren vuist, Je kunt ze stukslaan als aardewerk.' Dit is een verwijzing naar het 1000-jarige Rijk van Jezus Christus (zie: tekenen van de toekomst: het 1000-jarige Rijk). Hij zal streng, maar rechtvaardig over de wereld regeren; hoeden of weiden.
Dit is het Kind die de draak zo haatte: Jezus Christus die uit Israël geboren is (2000 jaar geleden). Dat de draak Hem wilde verslinden, uitte zich 2000 jaar geleden toen koning Herodes, onder de heerschappij van het Romeinse rijk en door de duivel werd bezield, met een duivels plan op de proppen kwam: alle kindertjes onder de 2 jaar moesten vermoord worden. Dit met de hoop dat Kindje Jezus bij de kleine slachtoffertjes zou behoren. Dat is ook de reden van de vervolgingen die Gods volk tot op heden duizenden jaren hebben moeten verduren. Antisemitisme is de haat van satan, die hij via de mensheid uit, tegen Israël. Het volk waar de Verlosser vandaan komt. Genesis 3:15 gaf God deze haat al aan: vijandschap zal er zijn tussen jou (satan) en de vrouw (Israël), tussen al jullie nakomelingen: zij zullen jouw kop vertrappen (Jezus Christus), jij zult hen in de hiel bijten (Golgotha+vervolgingen van de Joden).'
Heel snel werd het Kind naar Gods Troon gebracht. God eiste Zijn Zoon op. Dit geeft de Hemelvaart van na de Opstanding van Jezus Christus weer.
Plaats reactie