Absoluut. En ik raak er steeds meer van overtuigd, naarmate onze kinderen - die opgroeien met de SV - ouder worden.Zonderling schreef:Luther, geloof je dit werkelijk?Luther schreef:Ja!-DIA- schreef:Waartoe was de HSV nodig? Beter verstaan van de Bijbel?
Hier scheiden onze wegen ten enenmale. Niet alleen vanwege de vertaling an sich, maar zeker ook vanwege het geestelijk gehalte 'achter' achter deze vertaling. Vergelijk alleen de kanttekeningen eens met de pennenvruchten van het HSV-bestuur!?
Ik doe geen uitspraken over het geestelijke gehalte van mensen die zich hier niet kunnen verdedigen. De pennenvruchten van het HSV-bestuur heb ik nog nooit betrapt op ongeestelijke of ongereformeerde opvattingen.Zonderling schreef:Hier scheiden onze wegen ten enenmale. Niet alleen vanwege de vertaling an sich, maar zeker ook vanwege het geestelijk gehalte 'achter' achter deze vertaling. Vergelijk alleen de kanttekeningen eens met de pennenvruchten van het HSV-bestuur!?
En de kanttekeningen zijn wat mij betreft niet heilig als Bijbelverklaring, met alle waardering die ik er grotendeels voor heb. Maar er zijn kanttekeningen de een uitleg bieden, die ik niet volg. Als voorbeeld moge daartoe vele kanttekeningen op het boek Openbaringen dienen.