Afscheid en intrede

aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede

Bericht door aggieoudje »

Ja dan zijn de beide confessionele wijkgemeentes(Rank en IJsseldijkkerk) weer voorzien in Krimpen!
Maar de beide Ger. Bond wijkgemeentes(Noord en Zuid) zijn vanaf morgen "herderloos" na het afscheid van Ds. A. J. Mensink, 2 vacatures!
Afscheidsdienst om 14.30 in de Sionskerk.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Luther »

Bevestiging (door ds. P. Mulder) en intrede van kand. J.B. Huisman in de GG Ermelo zijn hier te volgen:
http://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10074
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Vrije Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht

Woensdag 13 september 2017 om 19.30 uur: Afscheidsdienst waarin Ds. C.L. Onderdelinden uit Rijssen hoopt voor te gaan i.v.m. het emeritaat van Ds. J. van Prooijen, predikant van de gemeente.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door -DIA- »

Ik lees over een afscheidsdienst van ds. J. van Prooijen, geleid door ds. C.L. Onderdelinden. Het ligt dan voor de hand dat ds. van Prooijen niet meer in staat is om te preken? Weet iemand dat?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid en intrede

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Ik lees over een afscheidsdienst van ds. J. van Prooijen, geleid door ds. C.L. Onderdelinden. Het ligt dan voor de hand dat ds. van Prooijen niet meer in staat is om te preken? Weet iemand dat?
Dat klopt inderdaad.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Roeline »

Zijn de diensten van GG Barneveld-Centrum vandaag ergens mee te luisteren?
ArieB
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:35

Re: Afscheid en intrede

Bericht door ArieB »

Roeline schreef:Zijn de diensten van GG Barneveld-Centrum vandaag ergens mee te luisteren?
Bij mijn weten alleen via de kerktelefoon van de Ger. Gem. in Ned. (daar worden beide diensten gehouden). In ieder geval niet live te beluisteren via internet.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: RE: Re: Afscheid en intrede

Bericht door Roeline »

ArieB schreef:
Roeline schreef:Zijn de diensten van GG Barneveld-Centrum vandaag ergens mee te luisteren?
Bij mijn weten alleen via de kerktelefoon van de Ger. Gem. in Ned. (daar worden beide diensten gehouden). In ieder geval niet live te beluisteren via internet.
Jammer.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: RE: Re: Afscheid en intrede

Bericht door Laag »

Roeline schreef:
ArieB schreef:
Roeline schreef:Zijn de diensten van GG Barneveld-Centrum vandaag ergens mee te luisteren?
Bij mijn weten alleen via de kerktelefoon van de Ger. Gem. in Ned. (daar worden beide diensten gehouden). In ieder geval niet live te beluisteren via internet.
Jammer.
Of met de scanner.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: RE: Re: RE: Re: Afscheid en intrede

Bericht door Roeline »

Laag schreef:
Roeline schreef:
ArieB schreef:
Roeline schreef:Zijn de diensten van GG Barneveld-Centrum vandaag ergens mee te luisteren?
Bij mijn weten alleen via de kerktelefoon van de Ger. Gem. in Ned. (daar worden beide diensten gehouden). In ieder geval niet live te beluisteren via internet.
Jammer.
Of met de scanner.
Helaas, zover reikt mijn scanner niet. Kan er niet iemand bij z'n scanner Periscopen ofzo? Gekheid natuurlijk. Maar hoewel ik de terughoudendheid t.o.v. internet tot op zekere hoogte heel best begrijp blijf ik het jammer vinden op dergelijke hoogtijdagen in het kerkelijk leven niet mee te kunnen luisteren. Het verslag achteraf in de Saambinder geeft gelukkig een summiere indruk, maar toch.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Hersteld Hervormde Kerk

Zaterdag 7 oktober: Bevestiging- en intrede te HHG Stolwijk van Kand. W. van Klinken
11:00 uur - Bevestigingsdienst van Kand. Van Klinken door Ds. R. van Kooten
15:30 uur - Intrededienst door Ds. Van Klinken

Locatie: Kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente te Stolwijk

Woensdag 25 oktober: Afscheid van HHG Katwijk aan Zee door Ds. A. Vlietstra
19:30 uur - Afscheidsdienst door Ds. Vlietstra

Woensdag 8 november: Bevestiging- en intrede te HHG Harskamp van Ds. A. Vlietstra
14:30 uur - Bevestigingsdienst van Ds. Vlietstra door Ds. N.P.J. Kleiberg
19:30 uur - Intrededienst door Ds. Vlietstra
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jantje »

Is al bekend wanneer de datum is waarop Ouddorp voor de eerste maal een eigen predikant zal mogen krijgen in de persoon van ds. G. Pater die dan zal worden bevestigd en intrede zal doen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Gereformeerde Gemeente

Woensdag 27 september 2017 om 19:00 uur zal Ds. C.J. Meeuse afscheid nemen van de gemeente Goes i.v.m. zijn emeritaat.

@Jantje: Dat is op dit moment nog niet bekend.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Bruna »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Ik lees over een afscheidsdienst van ds. J. van Prooijen, geleid door ds. C.L. Onderdelinden. Het ligt dan voor de hand dat ds. van Prooijen niet meer in staat is om te preken? Weet iemand dat?
Dat klopt inderdaad.
Hoe is emeritaat eigenlijk geregeld bij Vrije oud gereformeerde gemeenten.
Is er sprake van een emeritaatskas?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

De diensten omtrent de bevestiging (14.30 uur) van Kand. de Kok, door Ds. G.J. van Aalst, en intrede (19.00 uur) van Ds. de Kok te Westkapelle zullen te volgen zijn via kerkdienstgemist.nl (Via: Aagtekerke)
Gesloten