Algemene verzoening

cannabis

Bericht door cannabis »

Sorry, Limosa. I do hope you are not annoyed with me and that you still like me. Because I like you too! I was in a weird mood. Writing in Dutch is a serious challenge for me. I am not English, which shows that your comments are read across the world. I realize full well that you are not a freak (in the perverse sense), I was just was using a roundabout way of telling people that though it is cool to use the odd English word, sometimes they have connotations those who are not native English speakers dont realize (they just know the denotation). Maybe I was not nice. Break out the wet noodle and three lashes for me. I now refer you to my latest Edwards musings in response to memmento. Also, dont let this cannabis thing keep you from sleeping. Its not so bad. Goodnight.
limosa

Bericht door limosa »

Ik lig er niet wakker van hoor cannabis. Je ziet vaker dat import-woorden in het nederlands een andere betekenis krijgen. Wij zeggen in Nederland nogal makkelijk sh*t als er iets niet lukt, is hier bijna een stop-woord geworden. Voor een engels-talige is het toch altijd nog een behoorlijk lelijk woord.

Maarruh, we gaan off-topic . . .
limosa

Bericht door limosa »

Ik heb er nog eens diep over nagedacht in het weekend maar ik kom niet tot andere conclusies.

Voor de zonden is betaald met het bloed van Christus. Degenen die geloven hebben deel aan die betaling. Degenen die niet geloven (die het bloed van Christus onrein achten) hebben geen deel aan die betaling en zijn hun persoonlijke schuld voor God dus niet kwijt, zij zijn voor eeuwig verdoemd. En tegen hun zal inderdaad gezegd worden dat zij het bloed van Christus (dat dus ook voor hun zonden gestort is) onrein achten en geacht hebben en daarom verloren gaan. Hoe zouden het bloed van Christus onrein kunnen achten als het niet voor hun gestort was, als al van eeuwigheid besloten was dat ze zelf moesten betalen? Het moest ons aansporen ons te haasten en te spoeden om tot Christus te gaan die voor ons betaald heeft, er ís betaald, in Christus ís er redding, wat zouden wij aan Gods genade twijfelen?
Plaats reactie