GerGem Kruiningen

Sola Gratia
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 mei 2017, 00:39

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Sola Gratia »

Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door JCRyle »

Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
:humhihi ... straks staat er nog een tank voor de deur om opruiende GerGem'ers buiten te houden :D
En moet huisman het luchtruim boven de kerk bewaken :garde
-DIA-
Berichten: 32830
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:
Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
:humhihi ... straks staat er nog een tank voor de deur om opruiende GerGem'ers buiten te houden :D
En moet huisman het luchtruim boven de kerk bewaken :garde
Ik kan een grapje waarderen, maar deze is echt niet leuk. Deze kan als kwetsend worden gezien, omdat hier de ernst van de zaken totaal uit het oog is verloren.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Refogast
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Refogast »

Hoogste tijd voor een slotje op dit topic!
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Moderamen »

Hoezo? Dit topic is een van de netste verlopen discussies over gevoelige onderwerpen ooit op dit forum. Een grapje tussendoor moet dan wel eens kunnen. Til er niet te zwaar aan.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
JCRyle schreef:
Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
:humhihi ... straks staat er nog een tank voor de deur om opruiende GerGem'ers buiten te houden :D
En moet huisman het luchtruim boven de kerk bewaken :garde
Ik kan een grapje waarderen, maar deze is echt niet leuk. Deze kan als kwetsend worden gezien, omdat hier de ernst van de zaken totaal uit het oog is verloren.
Mensen moeten eens normaal doen .. het is toch krankzinnig dat er beveiligers tijdens de erediensten aanwezig moeten zijn.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Delftenaar »

Tijd voor een preek over het thema "naastenliefde".

PS: hiermee wil ik niet de gebeurtenissen bagatelliseren. Ongetwijfeld wordt er veel pijn en onbegrip ervaren. Maar wel dat het erg ver gaat als een beveiliger nota bene in het huis van God zelf aanwezig moet zijn om de orde te bewaken. Dat zou, ondanks alles, vanzelf moeten gaan.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bruna »

Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
Hoe bedoel je precies? Er zijn beveiligers gezien voor de dominee of voor de heer Jansen?
Of verwachten ze een verslaggever van refoforum.
Nipo
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:10
Locatie: Classis Kampen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Nipo »

Niks om grappen over te maken, het is wel pijnlijk.
Eerder schreef ik in dit topic dat destijds na de schuldbelijdenis van ds. N.W. Schreuder in Goes zijn huis bewaakt moest worden......
Juist in deze "kringen" verwacht je zoiets niet..... Toch....?????
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Sola Gratia
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 mei 2017, 00:39

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Sola Gratia »

Bruna schreef:
Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
Hoe bedoel je precies? Er zijn beveiligers gezien voor de dominee of voor de heer Jansen?
Of verwachten ze een verslaggever van refoforum.
Beveiligers voor de kerk. Niet binnen. Waarschijnlijk voor dhr Jansen. Ik verwacht niet voor de dominee omdat ds Bredeweg niet voor ging zondag maar gastpredikant ds Mouw.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Maarrrrr jongens: door het Yerseke kerkbouw debacle en SGP tirannie is er in het onchristelijke gedeelte van Reimerswaal een enorme refohaat ontstaan. Ik denk zomaar dat de beveiliging daar mee te maken heeft. Bijvoorbeeld een grappenmaker die een dreigbrief stuurt.
-DIA-
Berichten: 32830
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

Tom schreef:Maarrrrr jongens: door het Yerseke kerkbouw debacle en SGP tirannie is er in het onchristelijke gedeelte van Reimerswaal een enorme refohaat ontstaan. Ik denk zomaar dat de beveiliging daar mee te maken heeft. Bijvoorbeeld een grappenmaker die een dreigbrief stuurt.
Ik vrees (je weet dat ik een enorme pessimist ben die alles donkerzwart ziet, dat wil men toch liever horen dan dat ik realist zeg) dat dit nog maar het begin is.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Tom schreef:Maarrrrr jongens: door het Yerseke kerkbouw debacle en SGP tirannie is er in het onchristelijke gedeelte van Reimerswaal een enorme refohaat ontstaan. Ik denk zomaar dat de beveiliging daar mee te maken heeft. Bijvoorbeeld een grappenmaker die een dreigbrief stuurt.
Ik vrees (je weet dat ik een enorme pessimist ben die alles donkerzwart ziet, dat wil men toch liever horen dan dat ik realist zeg) dat dit nog maar het begin is.
Maar dit heeft niets met vervolging te maken hoor
Hier hebben ze indertijd een enorme heisa om een politiebureau gemaakt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Precies, vervolging is het alleen als wij recht doen, maar onrecht moeten lijden. Niet als we zelf de oorzaak zijn omdat wij verkeerde dingen doen.
Zie 1 Petrus 2: Want wat lof is het, indien gij verdraagt, als gij zondigt, en daarover geslagen wordt? Maar indien gij verdraagt, als gij weldoet, en daarover lijdt, dat is genade bij God.
DDD
Berichten: 28967
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Ik zou nog niet zo hard zeggen dat hier geen vervolging speelt.

Zeker niet alle ambtsdragers zijn boeven, maar er is wel degelijk soms sprake van intimidatie. Dat blijkt alleen al uit het percentage toegewezen appelschriften.
Plaats reactie