De wetenschap en Christus.

Frost

Bericht door Frost »

Ok dan ben ik te voorbarig geweest.
Als hij de stelling "Het vóórkomen van toeval impliceert dat er geen sprake is van ontwerp" aanvalt ben ik het met hem eens.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door OSW Moderator
Het is eenvoudig te weerleggen (weet niet zeker of dat mag op dit forum, gezien de "regels voor deze rubriek" )

De regels impliceren niet dat je antwoorden en argumenten 'gereformeerd' moeten zijn, maar ze moeten gaan over bijbelse en gereformeerde onderwerpen. En 'wetenschap en geloof' is daar een van.

Wel moet er een houding van respect zijn t.o.v. de Drie Formulieren en hen die deze formulieren gebruiken.

Hoi,

Hiermee heb ik toch wel moeite. Dit is mi niet goed geformuleerd.

Voorbeeld:

Een bijbels en gereformeerd onderwerp is de predestinatie. Nu zijn er hierover zeker bepaalde nuance verschillen, óók in de gereformeerde traditie, maar met bovenstaande mag ik ook een 'arminiaans standpunt' inbrengen?

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Een bijbels en gereformeerd onderwerp is de predestinatie. Nu zijn er hierover zeker bepaalde nuance verschillen, óók in de gereformeerde traditie, maar met bovenstaande mag ik ook een 'arminiaans standpunt' inbrengen?
Niek,
Ik denk dat het wel mag, als je het maar presenteert als een dwaling en je de forummers een lesje wil leren.
Frost

Bericht door Frost »

't Is mij ook niet helemaal duidelijk.
Ik meende dat die regel ingesteld was omdat discussies als bijvoorbeeld evolutie vs creationisme ongewenst waren, maar het ontstaan en de ontwikkeling van heelal, leven en mens komt ook in de bijbel ter sprake en kan dus een bijbels onderwerp genoemd worden. En een discussie over het bestaan van goden eveneens...
Plaats reactie