merel schreef:Klopt inderdaad, door al dit geneuzel had iedereen zijn kamer al aan kant kunnen hebben.
Die was vanmorgen om 7 uur al aan kant.
Waarom doe je nu zo badinerend? Jij vindt tussen jouw werkzaamheden ook tijd om te forummen toch?
merel schreef:Ongeschoold werk wordt lager ingeschaald qua salaris dan geschoold werk. Het genoemde salaris van €17,50 behoort bij HBO werk- en denk niveau en niet bij huishoudelijk werk.
En dat is niet waar. Dat toonde ik aan met het voorbeeld van de stukadoor. En er zijn meer voorbeelden te noemen.
Als je vakantiehuisjes schoonmaakt, in een groot park, of hotelkamers, moet dat in een absurd hoog tempo en houd je amper 8 euro netto per uur over!
Ik heb iemand voor een paar maanden geholpen die ernstig verlegen zat om hulp, ze moest iemand hebben die 100% betrouwbaar was vanwege de zaak aan huis en ze bood me ongevraagd 16 euro per uur. In het handje.
Ik moest er mee stoppen omdat ik langdurig ziek werd, maar ik verdiende naar verhouding dus meer dan met mijn HBO-niveau baan!
(bij 40 u en zonder de voorzieningen uiteraard)
merel schreef:Als bij ons op kantoor het werk binnenkomt, wordt als eerste gekeken naar de zwaarte van het werk en daardoor gelijk een onderverdeling gemaakt in mbo, hbo of wo werk.
Ik heb op diverse kantoren gewerkt, maar deze verdeling is mij onbekend.
Er werd gekeken wie het werk aankon, ongeacht welke opleiding iemand had.
Zo heb ik beneden mijn niveau gewerkt (heb ik heel veel van geleerd) en boven mijn niveau (ook dat maakte mij beter).
Maar qua energie werk ik liever 40 uur op kantoor, dan 30 uur in de keiharde schoonmaakbusiness.