Voorstellen

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door helma »

Posthoorn schreef:
helma schreef:Misschien een keer in september doen? (DV)Mag wel bij mij Afbeelding
Kan ik eindelijk eens naar je schouder kijken. :hum
Haha, misschien is het dan wel over ;-) Je kan nooit weten...
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door Hendrien »

helma schreef:
Posthoorn schreef:
helma schreef:Misschien een keer in september doen? (DV)Mag wel bij mij Afbeelding
Kan ik eindelijk eens naar je schouder kijken. :hum
Haha, misschien is het dan wel over ;-) Je kan nooit weten...
Dan hoop ik ook te komen! Lekker dichtbij...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Laag schreef:
Mara schreef:
Laag schreef: In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
En dat is zo fout. Je kunt geen goed beeld van iemand vormen alleen op grond van hetgeen hij scrhrijft.
Dan vul je zelf veel te veel in en het klopt nooit.
Een mens is veel meer dan alleen een forummer.
DIA had een tijdje geleden een foto van hemzelf in zijn profiel geplaatst. Hij is juist een goed uitziende man!
Niet zo laag over hem denken Laag.
Ik heb het niet 'laag' bedoeld. Ik heb die profielfoto gemist. In gedachten vorm je bij iedere forummer een persoon, ik dacht ook altijd dat aggieoudje een dame in het zwart, met een knotje en een stoof, was. Blijkbaar niet. Evenzo zal ik u ook wel niet goed inschatten, en u mij niet, althans dat denk ik.
Het was een fotootje in mijn AH-uniform. Ik heb die nog bij mijn afbeeldingen staan, maar ik ben intussen wel een beetje grijzer, ouder (en wijzer...?) geworden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Voorstellen

Bericht door Harry65 »

Dag allemaal.

Vandaag heb ik mij hier aangemeld op het forum, en ik wil mij graag even voorstellen.
Mijn naam is Harry (dat is ook mijn echte roepnaam), en ik ben geboren in 1965 (vandaar mijn gebruikersnaam "Harry65").
Ik ben getrouwd, heb 3 kinderen en 2 kleinkinderen.

Ik ben actief lid in/van de GKv, maar voel mij daar steeds minder thuis,
met alle veranderingen die mijns inziens (en netjes gezegd) niet allemaal toe te juichen zijn.
Ik ben mij daarom toch enigszins aan het oriënteren op andere (orthodoxe = bijbelgetrouwe) kerkverbanden en gemeenten.

In mijn gemeente was ik altijd actief als organist (al ruim 30 jaar),
maar ik ben onlangs verkozen en benoemd als diaken, verantwoordelijk voor het functioneren van kringen en het coachen van ambtsdragers die de kringen aansturen.
Het organist-zijn komt daarom voorlopig even op een 2e plan.

Ik heb twee 'stokpaardjes':
1. discipelschap
Naar aanleiding van o.a. het zendingsbevel: gaat heen, discipelt alle volken, en leert hen onderhouden alles wat ik geboden heb.
Als gevolg hiervan ben ik geïnteresseerd geraakt in de stichting "Nederland zoekt", en in de stichting Micha Nederland.
2. toerusting
Naar aanleiding van teksten als 2 Timotheüs 3:16-17: Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. (SV)

Ik vind het boeiend om met andere christenen (ook uit andere 'stromingen') te praten over geloof en christen-zijn,
en ik heb de indruk dat dit één van de weinige forums is waar dat serieus genomen wordt.
Vandaar mijn keuze om mij hier aan te melden, en waarschijnlijk zo af en toe eens een vraag te stellen, een vraag te beantwoorden,
of te reageren op opmerkingen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Voorstellen

Bericht door Moderamen »

Welkom!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Voorstellen

Bericht door samanthi »

Harry65 schreef:Dag allemaal.

Vandaag heb ik mij hier aangemeld op het forum, en ik wil mij graag even voorstellen.
Mijn naam is Harry (dat is ook mijn echte roepnaam), en ik ben geboren in 1965 (vandaar mijn gebruikersnaam "Harry65").
Ik ben getrouwd, heb 3 kinderen en 2 kleinkinderen.

Ik ben actief lid in/van de GKv, maar voel mij daar steeds minder thuis,
met alle veranderingen die mijns inziens (en netjes gezegd) niet allemaal toe te juichen zijn.
Ik ben mij daarom toch enigszins aan het oriënteren op andere (orthodoxe = bijbelgetrouwe) kerkverbanden en gemeenten.

In mijn gemeente was ik altijd actief als organist (al ruim 30 jaar),
maar ik ben onlangs verkozen en benoemd als diaken, verantwoordelijk voor het functioneren van kringen en het coachen van ambtsdragers die de kringen aansturen.
Het organist-zijn komt daarom voorlopig even op een 2e plan.

Ik heb twee 'stokpaardjes':
1. discipelschap
Naar aanleiding van o.a. het zendingsbevel: gaat heen, discipelt alle volken, en leert hen onderhouden alles wat ik geboden heb.
Als gevolg hiervan ben ik geïnteresseerd geraakt in de stichting "Nederland zoekt", en in de stichting Micha Nederland.
2. toerusting
Naar aanleiding van teksten als 2 Timotheüs 3:16-17: Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. (SV)

Ik vind het boeiend om met andere christenen (ook uit andere 'stromingen') te praten over geloof en christen-zijn,
en ik heb de indruk dat dit één van de weinige forums is waar dat serieus genomen wordt.
Vandaar mijn keuze om mij hier aan te melden, en waarschijnlijk zo af en toe eens een vraag te stellen, een vraag te beantwoorden,
of te reageren op opmerkingen.
Welkom ik hoop dat het niet tegenvalt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorstellen

Bericht door Mara »

Harry65 schreef: Ik ben actief lid in/van de GKv, maar voel mij daar steeds minder thuis,
met alle veranderingen die mijns inziens (en netjes gezegd) niet allemaal toe te juichen zijn.
Ik ben mij daarom toch enigszins aan het oriënteren op andere (orthodoxe = bijbelgetrouwe) kerkverbanden en gemeenten.
Hoi Harry, welkom.
Onze gemeente (CGK) zoekt toenadering tot een plaatselijke GKv gemeente.
Ik ben daar evenmin blij mee.
Hoever ben je inmiddels in je oriëntatie en is er een bijbelgetrouwe gemeente op een redelijke afstand te vinden?
Harry65 schreef:Ik heb twee 'stokpaardjes':
Okay. ns Kijken of dat er meer gaan worden. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Voorstellen

Bericht door Harry65 »

Harry65 schreef: Ik ben actief lid in/van de GKv, maar voel mij daar steeds minder thuis,
met alle veranderingen die mijns inziens (en netjes gezegd) niet allemaal toe te juichen zijn.
Ik ben mij daarom toch enigszins aan het oriënteren op andere (orthodoxe = bijbelgetrouwe) kerkverbanden en gemeenten.
Mara schreef:Hoi Harry, welkom.
Onze gemeente (CGK) zoekt toenadering tot een plaatselijke GKv gemeente.
Ik ben daar evenmin blij mee.
Hoever ben je inmiddels in je oriëntatie en is er een bijbelgetrouwe gemeente op een redelijke afstand te vinden?
Hoi Mara,
Ik ben nog maar net begonnen met oriëntatie, daar is nog weinig van te zeggen.

Ik ben wel zover dat ik meer op plaatselijk niveau kijk naar gemeenten, in plaats van kijken naar een heel kerkverband.
Binnen kerkverbanden zit vaak nog een flink verschil tussen de uitersten (maar even aangeduid als "conservatieven" versus "vrijzinnigen").
(Dat speelt denk ik ook binnen de CGK.)

Ik ga dus eerst kijken wat onze eigen kerkenraad doet met alle recente ontwikkelingen,
en dan met name inzake de synodebesluiten van afgelopen week over de vrouw in het ambt.
En als (beleids-)diaken heb ik daar hopelijk ook nog wat over in te brengen...
Het kan best zijn dat er kerkenraden zijn die daar niet in meegaan. Hoop ik.

Ik ben overigens een voorstander van zoeken van toenadering.
Als we het "één gemeente, één Heer, één geloof" serieus nemen, is dat m.i. een plicht van elke kerk.
(Niet dat alles samen moet gaan in 1 kerk, maar ten minste toch wel een vorm van erkenning en samenwerking ...)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Voorstellen

Bericht door Desiree »

Welkom beste Harry!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

Mara schreef:Onze gemeente (CGK) zoekt toenadering tot een plaatselijke GKv gemeente.
Offtopic (ik weet het)! Maar Mara .. jouw gemeente zoekt toenadering tot de GKV? En dan kan jij nog blijven zitten? Ik wist niet dat je gemeente al zo ver heen was :oO

@Harry: welkom!
Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: Voorstellen

Bericht door Menheerse »

Hallo Refoforummers,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij graag voorstellen.
Zoals mijn forumnaam in het dialect al aangeeft kom ik uit Middelharnis.
Lid ook van de Gereformeerde Gemeente ter plaatse.
Voor de rest hou ik het graag liever wat anoniem.
Het is, naar mijn mening, belangrijker dat het gaat over de inhoud dan over de persoon.

Dit forum lees ik al enkele jaren regelmatig.
Vaak komen er interessante onderwerpen voorbij waarover je zelf ook een bepaalde mening hebt.
Soms ook zou je nog eens wat dieper willen doorvragen om iemands mening wat beter te kunnen begrijpen.
Dat hoop ik vanaf nu dan ook regelmatig te doen.
Aan de andere kant vormt de mening van anderen je ook wel.
Mooi soms hoe anderen een heel andere mening hebben dan die van jou en dat ook goed weten te onderbouwen.
Dat geeft toch vaak ook begrip voor andere meningen hoewel dat niet betekend dat je het er mee eens bent.

Als laatste zie ik de laatste tijd een grote belangstelling voor onze plaatselijke gemeente.
Er worden soms uitspraken gedaan op dit forum waarin ik me als gemeentelid niet erg kan vinden.
In dat geval hoop ik dat wat te corrigeren.

Oh ja, ik draag geen zwart pak of hoed, maar heb wel een bruine (tegen het zwart aan) auto.
Voor het geval iemand denk dat het allemaal 1 pot nat is daar in Menheerse;)
Een lastig volk
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Voorstellen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Welkom ! :hi
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Voorstellen

Bericht door samanthi »

Menheerse schreef:Hallo Refoforummers,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij graag voorstellen.
Zoals mijn forumnaam in het dialect al aangeeft kom ik uit Middelharnis.
Lid ook van de Gereformeerde Gemeente ter plaatse.
Voor de rest hou ik het graag liever wat anoniem.
Het is, naar mijn mening, belangrijker dat het gaat over de inhoud dan over de persoon.

Dit forum lees ik al enkele jaren regelmatig.
Vaak komen er interessante onderwerpen voorbij waarover je zelf ook een bepaalde mening hebt.
Soms ook zou je nog eens wat dieper willen doorvragen om iemands mening wat beter te kunnen begrijpen.
Dat hoop ik vanaf nu dan ook regelmatig te doen.
Aan de andere kant vormt de mening van anderen je ook wel.
Mooi soms hoe anderen een heel andere mening hebben dan die van jou en dat ook goed weten te onderbouwen.
Dat geeft toch vaak ook begrip voor andere meningen hoewel dat niet betekend dat je het er mee eens bent.

Als laatste zie ik de laatste tijd een grote belangstelling voor onze plaatselijke gemeente.
Er worden soms uitspraken gedaan op dit forum waarin ik me als gemeentelid niet erg kan vinden.
In dat geval hoop ik dat wat te corrigeren.

Oh ja, ik draag geen zwart pak of hoed, maar heb wel een bruine (tegen het zwart aan) auto.
Voor het geval iemand denk dat het allemaal 1 pot nat is daar in Menheerse;)
das vrèt lùk, ik bin gebor'n in Slandt, aan de arekant, maar vind die knikkertuuten oek wel àrig.
Welkom.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:
Menheerse schreef:Hallo Refoforummers,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij graag voorstellen.
Zoals mijn forumnaam in het dialect al aangeeft kom ik uit Middelharnis.
Lid ook van de Gereformeerde Gemeente ter plaatse.
Voor de rest hou ik het graag liever wat anoniem.
Het is, naar mijn mening, belangrijker dat het gaat over de inhoud dan over de persoon.

Dit forum lees ik al enkele jaren regelmatig.
Vaak komen er interessante onderwerpen voorbij waarover je zelf ook een bepaalde mening hebt.
Soms ook zou je nog eens wat dieper willen doorvragen om iemands mening wat beter te kunnen begrijpen.
Dat hoop ik vanaf nu dan ook regelmatig te doen.
Aan de andere kant vormt de mening van anderen je ook wel.
Mooi soms hoe anderen een heel andere mening hebben dan die van jou en dat ook goed weten te onderbouwen.
Dat geeft toch vaak ook begrip voor andere meningen hoewel dat niet betekend dat je het er mee eens bent.

Als laatste zie ik de laatste tijd een grote belangstelling voor onze plaatselijke gemeente.
Er worden soms uitspraken gedaan op dit forum waarin ik me als gemeentelid niet erg kan vinden.
In dat geval hoop ik dat wat te corrigeren.

Oh ja, ik draag geen zwart pak of hoed, maar heb wel een bruine (tegen het zwart aan) auto.
Voor het geval iemand denk dat het allemaal 1 pot nat is daar in Menheerse;)
das vrèt lùk, ik bin gebor'n in Slandt, aan de arekant, maar vind die knikkertuuten oek wel àrig.
Welkom.
Ik dacht dat het een forumregel was: Praat ABN? :yahoo

Maar goed .. welkom 'Menheerse'
Overigens had meneer Van Dijk ook een 'bruine' auto
:modo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Voorstellen

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:
samanthi schreef:
Menheerse schreef:Hallo Refoforummers,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij graag voorstellen.
Zoals mijn forumnaam in het dialect al aangeeft kom ik uit Middelharnis.
Lid ook van de Gereformeerde Gemeente ter plaatse.
Voor de rest hou ik het graag liever wat anoniem.
Het is, naar mijn mening, belangrijker dat het gaat over de inhoud dan over de persoon.

Dit forum lees ik al enkele jaren regelmatig.
Vaak komen er interessante onderwerpen voorbij waarover je zelf ook een bepaalde mening hebt.
Soms ook zou je nog eens wat dieper willen doorvragen om iemands mening wat beter te kunnen begrijpen.
Dat hoop ik vanaf nu dan ook regelmatig te doen.
Aan de andere kant vormt de mening van anderen je ook wel.
Mooi soms hoe anderen een heel andere mening hebben dan die van jou en dat ook goed weten te onderbouwen.
Dat geeft toch vaak ook begrip voor andere meningen hoewel dat niet betekend dat je het er mee eens bent.

Als laatste zie ik de laatste tijd een grote belangstelling voor onze plaatselijke gemeente.
Er worden soms uitspraken gedaan op dit forum waarin ik me als gemeentelid niet erg kan vinden.
In dat geval hoop ik dat wat te corrigeren.

Oh ja, ik draag geen zwart pak of hoed, maar heb wel een bruine (tegen het zwart aan) auto.
Voor het geval iemand denk dat het allemaal 1 pot nat is daar in Menheerse;)
das vrèt lùk, ik bin gebor'n in Slandt, aan de arekant, maar vind die knikkertuuten oek wel àrig.
Welkom.
Ik dacht dat het een forumregel was: Praat ABN? :yahoo

Maar goed .. welkom 'Menheerse'
Overigens had meneer Van Dijk ook een 'bruine' auto
:modo
jee he gelik :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie