Beroepingswerk discussie [2]

Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Bruna »

Waarom beroept niemand kandidaat Maljaars uit Amerika? Of kan dat niet?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

Joostw schreef:
JCRyle schreef:
Johannes van Dijk schreef:
DDD schreef:Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Ik vraag me af, of dat wel mag. Volgens mij kan dat alleen als een predikant zich zelf aanmeldt. Maar ik kan me vergissen.
Ds.K.Boeder kwam toch ook helemaal uit het noorden naar Dirksland? En een goede predikant als D.G.Heijkamp in Enkhuizen krijgt nooit geen beroepen.
Ze schreeuwen haast allemaal om dezelfde mannen die tóch niet weg gaan uit hun huidige gemeente. Vreemd toch?
Euh ... Terwolde-De Vecht is geen Noorden des Lands hoor :D
Zeker wel! Classis Rijssen. Ligt best Noordelijk vergeleken met Flakkee...:)
Oke ... Zeeland woont op Mars :D
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

Bruna schreef:Waarom beroept niemand kandidaat Maljaars uit Amerika? Of kan dat niet?
Jawel, maar dan moet alleen de opleidingskosten vergoed worden. En daarnaast Kand. Maljaars is opgeleid voornamelijk voor Bolivia. En voor zover ik weet is dat niet vlak voor de beroepbaarstelling veranderd i.t.t. Kand. Al-Chalabi (thans predikant).
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Bruna »

JCRyle schreef:
Bruna schreef:Waarom beroept niemand kandidaat Maljaars uit Amerika? Of kan dat niet?
Jawel, maar dan moet alleen de opleidingskosten vergoed worden. En daarnaast Kand. Maljaars is opgeleid voornamelijk voor Bolivia. En voor zover ik weet is dat niet vlak voor de beroepbaarstelling veranderd i.t.t. Kand. Al-Chalabi (thans predikant).
Moet je dan deze kandidaat wel beroepbaar stellen? Als het toch al bekend is?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Johannes van Dijk »

JCRyle schreef:Oke ... Zeeland woont op Mars :D
Goeree Overflakkee is geen Zeeland! :banghead
Nipo
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:10
Locatie: Classis Kampen

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Nipo »

Bruna schreef:
JCRyle schreef:
Bruna schreef:Waarom beroept niemand kandidaat Maljaars uit Amerika? Of kan dat niet?
Jawel, maar dan moet alleen de opleidingskosten vergoed worden. En daarnaast Kand. Maljaars is opgeleid voornamelijk voor Bolivia. En voor zover ik weet is dat niet vlak voor de beroepbaarstelling veranderd i.t.t. Kand. Al-Chalabi (thans predikant).
Moet je dan deze kandidaat wel beroepbaar stellen? Als het toch al bekend is?
Als dat zo zou zijn, dan kunnen kandidaten beter meteen laten weten naar welke gemeente ze zich "gezonden" weten, dan hoeft die hele beroepingsprocedure niet meer, inclusief het hijgerige volgen daarvan hier op dit forum... ;-)
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Johannes van Dijk schreef:
DDD schreef:Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Ik vraag me af, of dat wel mag. Volgens mij kan dat alleen als een predikant zich zelf aanmeldt. Maar ik kan me vergissen.
Ds.K.Boeder kwam toch ook helemaal uit het noorden naar Dirksland? En een goede predikant als D.G.Heijkamp in Enkhuizen krijgt nooit geen beroepen.
Ze schreeuwen haast allemaal om dezelfde mannen die tóch niet weg gaan uit hun huidige gemeente. Vreemd toch?
Vergeet niet dat ds. Heijkamp uit Enkhuizen vrij zelden in andere delen van het land te horen is, mede omdat hij jarenlang als enige dominee in heel classis Amsterdam stond. Echter ook omdat hij een zware zorgtaak voor zijn vrouw heeft.
Dus het niet beroepen hoeft niet te betekenen; "gemeenten hoeven 'm niet".
Daarnaast weet ik hoe blij Enkhuizen al jarenlang met deze dominee is. En dat gun ik zo'n kleine gemeente en, tot voor kort, dunbevolkte classis van harte. Als je de enige dominee jarenlang bent geweest in een classis dan is het bijna erg als andere classis om een dergelijke dominee te beroepen.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Johannes van Dijk schreef:
JCRyle schreef:Oke ... Zeeland woont op Mars :D
Goeree Overflakkee is geen Zeeland! :banghead
Echter begint ontwikkelingswerk reeds wel "over de Haringvlietbrug", dus min of meer heeft JCRyle wel gelijk. :haha
(~)
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Johannes van Dijk »

Wandelende schreef:
Johannes van Dijk schreef:
DDD schreef:Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Ik vraag me af, of dat wel mag. Volgens mij kan dat alleen als een predikant zich zelf aanmeldt. Maar ik kan me vergissen.
Ds.K.Boeder kwam toch ook helemaal uit het noorden naar Dirksland? En een goede predikant als D.G.Heijkamp in Enkhuizen krijgt nooit geen beroepen.
Ze schreeuwen haast allemaal om dezelfde mannen die tóch niet weg gaan uit hun huidige gemeente. Vreemd toch?
Vergeet niet dat ds. Heijkamp uit Enkhuizen vrij zelden in andere delen van het land te horen is, mede omdat hij jarenlang als enige dominee in heel classis Amsterdam stond. Echter ook omdat hij een zware zorgtaak voor zijn vrouw heeft.Dus het niet beroepen hoeft niet te betekenen; "gemeenten hoeven 'm niet". Daarnaast weet ik hoe blij Enkhuizen al jarenlang met deze dominee is. En dat gun ik zo'n kleine gemeente en, tot voor kort, dunbevolkte classis van harte. Als je de enige dominee jarenlang bent geweest in een classis dan is het bijna erg als andere classis om een dergelijke dominee te beroepen.
Dat wist ik natuurlijk niet.Hij was jaren terug eens een zondag hier(in de oude kerk) en ik vond hem erg goed.Hij sprak over onze tijd als in de dagen van Noach.Ik vroeg me af,waarom beroepen ze hem dan nooit? Dan zit hij met zijn vrouw in hetzelfde als Ds.W.J.Karels begrijp ik.Jammer hoor.Natuurlijk gun ik Enkhuizen hun dominee.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Johannes van Dijk »

Wandelende schreef:
Johannes van Dijk schreef:
JCRyle schreef:Oke ... Zeeland woont op Mars :D
Goeree Overflakkee is geen Zeeland! :banghead
Echter begint ontwikkelingswerk reeds wel "over de Haringvlietbrug", dus min of meer heeft JCRyle wel gelijk. :haha
Dat was toch aan de Noorkant van de brug? :haha :haha
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Johannes van Dijk schreef:
Wandelende schreef:
Johannes van Dijk schreef:
JCRyle schreef:Oke ... Zeeland woont op Mars :D
Goeree Overflakkee is geen Zeeland! :banghead
Echter begint ontwikkelingswerk reeds wel "over de Haringvlietbrug", dus min of meer heeft JCRyle wel gelijk. :haha
Dat was toch aan de Noorkant van de brug? :haha :haha
Als je de landkaart 180 graden draait, dan is het de noordkant inderdaad ;)
Vanuit 'mijn gebied' is het overigens het verre zuiden.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Vanmiddag keek ik de lijst eens door op Gergeminfo en toen viel mij op dat sommige gemeenten helemaal geen beroep hebben uitgebracht. Bijv. Arnhem, Nieuwerkerk, Carterton. Zijn toch gemeenten die al jarenlang actief beroepen.
Is hier iets over bekend?
(~)
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Johannes van Dijk »

Wandelende schreef:Als je de landkaart 180 graden draait, dan is het de noordkant inderdaad ;)Vanuit 'mijn gebied' is het overigens het verre zuiden.
Zo blijf je in ieder geval wel aan de wandel. :haha
Nipo
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:10
Locatie: Classis Kampen

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Nipo »

Wandelende schreef:Vanmiddag keek ik de lijst eens door op Gergeminfo en toen viel mij op dat sommige gemeenten helemaal geen beroep hebben uitgebracht. Bijv. Arnhem, Nieuwerkerk, Carterton. Zijn toch gemeenten die al jarenlang actief beroepen.
Is hier iets over bekend?
Misschien hebben ze de kans niet gekregen door de dit jaar absurd snelle aannames van beroepen (door de kandidaten, wel te verstaan)?
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Joostw »

Wandelende schreef:Vanmiddag keek ik de lijst eens door op Gergeminfo en toen viel mij op dat sommige gemeenten helemaal geen beroep hebben uitgebracht. Bijv. Arnhem, Nieuwerkerk, Carterton. Zijn toch gemeenten die al jarenlang actief beroepen.
Is hier iets over bekend?
Klopt, Nieuwerkerk zou volgende week ledenvergadering hebben en hadden alle 4 de kanditaten op staan. Maarja dat vervalt nu helaas.
Gesloten