Waar zijn die reacties op de website van Trouw te vinden?Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Fijn om zulke reacties te lezen, na al de discussies over de Ger. Gem. Er wordt niet meer cynisch gedaan, maar ik merk aan de reacties dat ze nuchter zijn en uit een warm hart voortkomen itt tot het artikel in Trouw.
Artikel uit Trouw
[
Waar zijn die reacties op de website van Trouw te vinden? [/quote]
Op http://www.trouw.nl
religie en filosofie
gereformeerden, spook op de rechterflank
Waar zijn die reacties op de website van Trouw te vinden? [/quote]
Op http://www.trouw.nl

Anna,Oorspronkelijk gepost door Anna Klein
Hoi Pim,
Heb uit nieuwgierigheid ook even gekeken naar de reacties op de website van Trouw. Die waren soms een beetje gefrustreerd. Ik zag dat jij er ook op had gereageerd. Mijn vraag naar jou: Waarom zouden openbare internetdiscussies niet mogen worden geciteerd? De reacties die ze eruit geplukt heeft, waren best relevant vond ik.
Groetje, Anna
Normaliter wordt voorafgaand aan een dergelijk artikel onderzoek gedaan. Het onderzoek voorafgaand van dit artikel (wat iets wil zeggen over de gehele GerGem) bestaat uit het bijwonen van 1 kerkdienst en daarnaast het (uit het verband) citeren van anonieme bijdragen op internet. Als je dan in een artikel zegt:"een gergemmer zegt dit of dat" dan heeft dat niet zo heel veel waarde, snap je?
Nu kan het zijn dat de auteur van het artikel in Trouw een ingewijde is op het OSW forum en weet wat ze citeert, maar er zijn ook discussies waar gergemmers (mijzelf incluis) niet zulke fraaie taal uitslaan. Door deze manier van vullen van een artikel kan je nooit weten of je de informatie uit een betrouwbare bron hebt.
Kislev, de reacties op het artikel zijn te lezen als je je geregistreerd hebt op de website van Trouw.
Groeten,
Pim.
P.S. Ik zou de auteur van het Trouw-artikel wel eens naar een dienst in Groningen willen sturen. Daar was ik afgelopen zomer en los van de inhoudelijk fijne dienst was het gemeenteleven daar ook te voelen, omdat iedereen (inclusief kerkenraadsleden en dominee) na kerktijd nog even bleef napraten op het kerkplein. Vond ik erg mooi!
wees nu maar blij dat deze reacties van osw zijn geciteerd. Er is de laatste tijd aardig wat geplaatst wat ons echt als gevaarlijke gekken zou kunnen afschilderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Normaliter wordt voorafgaand aan een dergelijk artikel onderzoek gedaan. Het onderzoek voorafgaand van dit artikel (wat iets wil zeggen over de gehele GerGem) bestaat uit het bijwonen van 1 kerkdienst en daarnaast het (uit het verband) citeren van anonieme bijdragen op internet. Als je dan in een artikel zegt:"een gergemmer zegt dit of dat" dan heeft dat niet zo heel veel waarde, snap je?
Nu kan het zijn dat de auteur van het artikel in Trouw een ingewijde is op het OSW forum en weet wat ze citeert, maar er zijn ook discussies waar gergemmers (mijzelf incluis) niet zulke fraaie taal uitslaan. Door deze manier van vullen van een artikel kan je nooit weten of je de informatie uit een betrouwbare bron hebt.
Het artikel kwam anders aardig belezen over. Ik ben er niet negatief over, ik vond het wel duidelijk.
Het artikel kwam anders aardig belezen over. Ik ben er niet negatief over, ik vond het wel duidelijk.
Het is een leemte in het artikel, Anna, en daarom zal een dergelijk artikel nooit serieus genomen worden. Alleen een grootschalig onderzoek (met wellicht dezelfde uitkomsten?) zal mensen wakker schudden.Oorspronkelijk gepost door Anna KleinHet artikel kwam anders aardig belezen over. Ik ben er niet negatief over, ik vond het wel duidelijk.