Dat klopt wel: het geloof wordt in de GG erg individualistisch beleefd. In het Nieuwe Testament is nog sprake van gemeenten, waarbinnen het werk van God gebeurde. Nu gebeurt het in het bij de mens in het binnenste. En als het gebeurd is en je spreekt er de verkeerde woorden bij dan word je niet geloofd. Rechts of links maakt in dat verband niet uit. Dus iedereen houdt z'n mond maar en vreest God op zijn of haar manier. Of vertrekt, naar links of rechts. Of gaat binnen de eigen kerkverbanden shoppen.-DIA- schreef:Ik denk meer dat het eenzame mensen zijn die weinig worden geaccepteerd. Waar kun je nog iets tegen zeggen? In de praktijk tegen vrijwel niemand. Dat op zich rechtvaardigt nog niet het gebruik van internet. Maar ik denk wel dat daar een deel van een probleem ligt.Jantje schreef:Nasrani schreef:Er zijn een aantal mensen van 'rechts' die heel hard roepen....DDD schreef:
Daar geloof ik niets van. Volgens mij is die rechtervleugel juist heel sterk vertegenwoordigd, en de linkerflank maar heel beperkt. Zo zie je maar.Dan lijk je groot....
Of die rechts 'lijken', maar toch rechts-remonstrants zijn en dus links...
In de bijbel staat iets over 'kittelachtig van gehoor'. Dat wordt meestal als 'links' uitgelegd. Maar ik merk toch echt dat het ter rechterzijde ook zeer veel voorkomt. En daar is men er trots op: men heeft zich de gave des onderscheids zelve toebedeeld.