De bekering begint niet met Christus???

Pied

Bericht door Pied »

Dinsdagavond las ik voor het slapengaan in "De drie gezellinnen op de pelgrimsreis" (prof. G. Wisse) een gedeelte over "Geloof" - wonderlijk, hoe goed dat aansluit op deze discussie. Ik zou het zo hier willen plaatsen, maar daar is het helaas veel te lang voor. Wie het boekje heeft, moet het zelf maar eens doorlezen.

Lecram, had je me niet nog een antwoord beloofd?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pied
Lecram, had je me niet nog een antwoord beloofd?
Ik had je geen antwoord beloofd, maar beloofd op je vraag in te gaan (lijkt wel politiek he?)

Maar nu even niet....
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Toch maak je me wel nieuwsgierig Pied
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Pied

Bericht door Pied »

Niets aan te doen, Donselaar. Ik heb het stukje inmiddels wel aangeboden aan Admin, om het in Sprokkelhout te plaatsen. Maar die heeft of geen ruimte of momenteel geen tijd om het te regelen.
england

Bericht door england »

Amen!
amazing Grace, how sweet the sound
that saved a wreck like me
I once was lost, but now am found,
was blind, but now I see!
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben.

In deze woningen zal onze taal niet meer gehoord worden, nee daar zal gezongen worden het lied van Mozes en het Lam.

Toen ik het las, Mannine wilde ik veel schrijven. Ik doe het niet, maar ik wens je van harte toe wat David Zijn HEERE mocht dichten in Psalm 23:

Een psalm van David. De HEERE is mijn Herder, mij zal niets ontbreken. Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren.
Hij verkwikt mijn ziel; Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid, om Zijns Naams wil. Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij. Gij richt de tafel toe voor mijn aangezicht, tegenover mijn tegenpartijders; Gij maakt mijn hoofd vet met olie, mijn beker is overvloeiende. Immers zullen mij het goede en de weldadigheid volgen al de dagen mijns levens; en ik zal in het huis des HEEREN blijven in lengte van dagen.

Hartelijke groet,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Pied
Dinsdagavond las ik voor het slapengaan in "De drie gezellinnen op de pelgrimsreis" (prof. G. Wisse) een gedeelte over "Geloof" - wonderlijk, hoe goed dat aansluit op deze discussie. Ik zou het zo hier willen plaatsen, maar daar is het helaas veel te lang voor. Wie het boekje heeft, moet het zelf maar eens doorlezen.
Die is heel mooi!

Zeg maar welk hoofdstuk je graag wil laten lezen, dan leg ik het boek morgen ofzo wel ff onder de scanner.
Liever Turks dan Paaps
Pied

Bericht door Pied »

Er is al een gedeelte beschikbaar gekomen, kijk maar onder Downloads - Sprokkelhout. Als jij de rest wilt scannen, graag.
capricornus

Bericht door capricornus »

Ik ben katholiek opgevoed, boedhistisch gaan denken, afgedwaald, new-age en nog vanalles geweest, tot 1993, toen heeft mijn ziel heel hard de steven naar de Heer gewend en Zijn Zoon leren kennen en erkennen en herkennen, en ik heb er sindsdien geen spijt van gehad, ik heb nog altijd het gevoel en de overtuiging en de zang van mijn ziel dat ik het hoogste goed heb gevonden, en dat ik daar geen 1500 woorden en ontelbare bijbelcitaten voor nodig heb. Sindsdien heeft de kwade zich op mij gewroken maar heb ik mijn geluk gevonden. Dank U Jezus, dank aan de Vader, dank aan Uw Moeder, dank aan Uw Geest. Voedster van mijn ziel...
capricornus

Bericht door capricornus »

Ik ben katholiek opgevoed, boedhistisch gaan denken, afgedwaald, new-age en nog vanalles geweest, tot 1993, toen heeft mijn ziel heel hard de steven naar de Heer gewend en Zijn Zoon leren kennen en erkennen en herkennen, en ik heb er sindsdien geen spijt van gehad, ik heb nog altijd het gevoel en de overtuiging en de zang van mijn ziel dat ik het hoogste goed heb gevonden, en dat ik daar geen 1500 woorden en ontelbare bijbelcitaten voor nodig heb. Sindsdien heeft de kwade zich op mij gewroken maar heb ik mijn geluk gevonden. Dank U Jezus, dank aan de Vader, dank aan Uw Moeder, dank aan Uw Geest. Voedster van mijn ziel...
Plaats reactie