Dekker heeft inderdaad al theologie gestudeerd. Het RD schreef in 2003:RotterS schreef:Dit lijkt me wel sterk afhangen van zijn theologische vorming? Als hij bijvoorbeeld al een universitaire theologische studie heeft gevolgd, kan ik me dit voorstellen. Maar als er nog een stuk opleiding mist voor predikant (zoals talen, kerkrecht, kerkhistorie. poinemiek*) dan hoop ik dat hij op die punten wel een gedegen opleiding krijgt, ook al is hij dan een langere periode niet beschikbaar voor het werk in Israël.Refoforum2017 schreef:
Waarschijnlijk als Israëlpredikant. Op de laatste Generale Synode is hier zeer uitgebreid over gesproken en was het verlangen van de afgevaardigden dat broeder Dekker tot het ambt van predikant zou komen omdat ds. Silfhout 4 keer per jaar naar Israël gaat om de sacramenten te bedienen, terwijl Dekker daar eigenlijk al functioneert als predikant, behalve de bediening van de sacramenten.
Heel mooi dat Dekker gewoon de kerkelijke weg heeft bewandeld en een attest heeft gekregen van de gemeente van Den Haag.
Ik verwacht dat Dekker de opleiding zeer snel zal doorlopen.
*poinemiek (pastoraat) was het vak van ds. Terlouw. Is al bekend wie door het curatorium als opvolger wordt benoemd (desnoods voorlopig tot aan de eerstvolgende synode)?
Maarten Dekker (40) is sinds 1995 werkzaam voor de Zending Gereformeerde Gemeenten in Nigeria. Hij is docent/adjunct-directeur aan het Nigeria Reformed Theological College (NRTC) te Onuenyimu. Dekker studeerde geschiedenis en theologie aan de Rijksuniversiteit Leiden. Hij is gehuwd en vader van twee kinderen.