Het is niet bar slim als je je onduidelijk uitdrukt. Dus deze redenering kan ik niet volgen. Dat ligt er dan weer niet aan dat ik dom ben. De waarheid zal wel in het midden liggen. Maar het gaat hier niet over mijn IQ.Ad Anker schreef:Jij vind echt dat je door de twee summiere postings voorafgaande aan deze posting heel duidelijk bent? Of jij bent dan bar slim, of ik heel dom. Ik laat voor het gemak maar even in het midden hoe ik er over denk.DDD schreef:@Ad Anker:
Ik ben toch heel duidelijk in mijn bezwaar tegen het artikel van Laurens van der Tang? Ik ben van mening dat ik eerder de neiging heb om mij te duidelijk dan te vaag uit te drukken. Ik zal het nog wat uitvoeriger toelichten.
L. v.d. Tang is toch wel duidelijk over hoofd- en bijzaken meen ik. Dat een steeds grotere groep zich niet wil conformeren is zorgelijk en daar legt hij terecht de vinger bij. Niet conformeren omtrent 'regeltjes' maar ook de prediking moet het ontgelden. Dat is jammer. Terwijl doe oefeningen in het genadeleven nu niet echt toenemen.
En hij maakt het persoonlijk. Dat vind ik wel knap aan dit stuk.
En los daarvan ben ik het in het geheel niet met jou eens. Ergernis over de prediking zit hem in mijn beleving meestal in randverschijnselen. Die overigens wel heel beeldbepalend kunnen zijn.
Ik vind Laurens van der Tang heel duidelijk, inderdaad. Maar ik ben het daarom nog niet in alles met hem eens. Maar dat is inmiddels wel helder.