alexv schreef:
Hoe je het ook wilt noemen het is een feit dat de SGP rekent. Als ik het even laat passeren: het vrouwen standpunt, de doodstraf, koopzondag, artikel 36 ngb en misschien wel meer dan is mijn conclusie ze rekenen. De vrouw in de raad en de voorstemmers van de koopzondagen zijn niet geroyeerd. Waarom niet? Omdat ze dan met de rechter van doen krijgen. De andere zaken bungelen er maar wat bij voor de show. Waarom, omdat ze anders met de rechter te maken krijgen. Het is onmogelijk om God te dienen en de Mammon ( in dit geval de Nederlandse wet). Maar de SGP denkt dat dat wel kan. Meedoen aan de politiek is niet mogelijk zonder je eigen principe te verlogenen.
En dan zeg ik het nog maar een keer, van de Staay noemde de dag dat Gadaffi in de pan werd gehakt een historische dag. Nou dat is Christelijk. Hij heeft dus tot de dag dat hij er openlijk afstand van neemt bloed aan zijn handen.
Dus beste Eilander ik doe niet roeptoeteren. Jij bent vele malen intiligenter dan ik dus deze logica is voor jou niet moeilijk.
En Helma het gedrag van de SGP is het refoforum onwaardig. En het is maar te hopen dat de SGP nooit in de regering komt, moeten ze nog meer verlogenen.
Het vrouwenstandpunt is met meerderheid van stemmen door de leden aangenomen, de doodstraf zijn ze nog steeds voor, koopzondag bestrijden ze actief en ze hebben dan weliswaar hun anti-godsdienstvrijheidstandpunt afgeschaft, maar er staat nergens in de NGB (en dat kan je er ook niet uythalen) dat er geen godsdienstvrijheid zou mogen zijn.
Verder zijn ze niet bang voor de rechter en hinken ze ook niet op twee gedachten, zoals de EO graag meegaat met de tijd. De SGP staat er zelfs om bekend dat ze juist zo duidelijk voor hun standpunten staan. Dat doen ze wel op een hedendaagse en frisse manier, eens wat anders dan het stoffige en wereldvreemde beleid van 30 jaar geleden (hoewel je ze dat niet kan verweyten, want zo was de cultuur 30 jaar geleden nou eenmaal).
De SGP kijkt nu met een open blik naar de wereld, zonder het fundament te verliezen. En met alle respect, de CU heeft er wel eens een handje van om hun standpunten te verliezen, dat ze met hun tijd meegaan.
Van der Staaij had gelijk toen hij zei dat de dag dat Gadaffi omkwam een historische dag was: ik denk dat iedereen zich die dag nog wel herinnert, dus hij heeft helemaal geen bloed aan z'n handen. Dat is alleen maar dramatisch gedoe wat de plank volledig misslaat.
alexv, u roeptoetert wel duidelijk, want ik zet er grote vraagtekens bij of u dit zou kunnen. Van der Staaij werkt hard om én de standpunten van de SGP te behouden én tegelijkertijd met z'n tijd mee te gaan. Dat doet hij goed. Van de zijkant maar wat roepen kunnen we allemaal en het beste voorbeeld daarvan is dhr. G. Wilders, die zo maar wat roept, vervolgens 30/150 van de bevolking achter zich krijgt, maar geen oplossingen verzint of constructief meedenkt. U bent precies hetzelfde.
En u weet net zo goed als ik dat de SGP, in elk geval onder het bestuur van deze mensen, hun principes niet zullen verloochenen. Als u denkt dat ze dat wel doen, maar u draagt geen oplossingen aan, is alles wat uw zegt leeg geschreeuw wat volledig de plank misslaat. U zegt maar wat. U roeptoetert. Constructief meedenken? Ho maar. Bah, walchelijk