Je gaat voorbij aan het grootste probleem. De elite in de USA (New York en California) bepalen zo sterk en luid het beeld dat de gewone amerikaan niet meer gehoord wordt.parsifal schreef:Ik denk dat het deels te maken heeft met de versplinterde informatie nu. Veel mensen verdiepen zich niet meer in de consistentie van een programma of de mogelijkheden of gaan af op soundbites: Trump is tegen abortus, Clinton is voor, vergeten dat Trump waarschijnlijk ook niet al te veel voor elkaar krijgt om het moeilijker te maken (en ik me sterk afvraag of hij zich er echt voor wil inzetten) terwijl verhoging van het minimumloon waar Clinton voor staat, de vraag zomaar kan verminderen. (Zelf zie ik liever strengere wetten en maatregelen die de vraag verminderen, maar als je dan toch moet kiezen liever eerst wat aan de vraag doen.)
De tijd dat mensen zich door het lezen van een goede krant of boek in politieke ideeën verdiepten ligt blijkbaar achter ons. Nu wordt het als een goed argument gezien dat iemand een vrouw of zwart is, of dat iemand tegen de elite is.
De economie van heel veel huisgezinnen in Amerika is zeer slecht.Armoede die door de elite niet erkent is.
Dus krijg je proteststemmen waar de elite nu eens met verstand op moet reageren. Ik zag net de reactie van Pechtold en Klaver die opnieuw lieten zien er niets van te begrijpen. Ik hou mijn hart vast hoe groot Wilders gaat worden dankzij de onnozele Pechtolds en Klavers.
Nederlands voorbeeld? De "zwarte pieten" discussie is bewezen een grachtengordel discussie maar zo prominent in de media dat iedereen de feiten kwijt is.
Van de 223 onderzochte gemeenten zijn er maar 2 gemeenten (Amsterdam en Heemstede) die de zwarte piet hebben afgeschaft. Minimaal dus......