Presidentsverkiezingen USA 2016

huisman

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

refo schreef:Gelukkig maar. Die oorlogszuchtige vrouw wordt het zo te zien niet.
Van mij mochten ze beide verliezen dus voor de helft ben ik blij.
Van mij mochten ze beide niet winnen dus voor de helft ben ik sprakeloos.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Well done!

De kiezer kon niet anders. De elite heeft niet gedaan wat ze moesten doen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Well done!

En Trump hoort niet bij de elite?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Well done!

En Trump hoort niet bij de elite?
Uiteraard wel. Maar het is in zoverre een buitenstaander dat men "hoopt" - tegen beter weten in - dat hij wel omkijkt naar de naaste.

Overigens zijn de trump stemmers ook vooral blij dat Clinton het niet is, zo lijkt het.

En de nos kan zelfs na de ovwrwinningstoespraak van trump op r1 hun aversie niet verhullen en doet denigrerend over trump.

Maae goed! Referendum, Brexit, Trump. Nu Wilders nog. Gelet op de totale onwil van de politieke elite gaat dat ook nog gebeuren.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 09 nov 2016, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto

Bericht door Auto »

Wim Anker schreef: Uiteraard wel. Maar het is in zoverre een buitenstaander dat men "hoopt" - tegen beter weten in - dat hij wel omkijkt naar de naaste.

Overigens zijn de trump stemmers ook vooral blij dat Clinton het niet is, zo lijkt het.

En de nos kan zelfs na de ovwrwinningstoespraak van trump op r1 hun aversie niet verhullen en doet denigrerend over trump. De elite heeft zo'n ongeloofelijk dik bord voor het hoofd dat ik ga denken aan een opgelegde blindheid van boven.
Ik dacht hier ook al aan. Als je dan NOS beelden ziet, dan zie je consequent een enorme foto van Clinton en een kleine foto van Trump, maar Clinton pontificaal in beeld en Trump niet.

Triest.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Mike Pence wordt dus de vice-president? Dat is wel een verschil met Donald Trump. Tijdens zijn toespraak keek hij zo ernstig, alsof er een hele verantwoordelijkheid op hem drukt.
Mara

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: En de nos kan zelfs na de ovwrwinningstoespraak van trump op r1 hun aversie niet verhullen en doet denigrerend over trump.
Sinds keizer Caligula (12-41 na Christus) zijn paard Incitatus voordroeg om lid te worden van de Senaat, heeft de wereld geen opmerkelijker politieke ontwikkeling gekend dan deze. Op 8 november 2016 kozen de Amerikanen tegen alle verwachtingen in de Republikeinse kandidaat Donald Trump als hun 45ste president.

Net als de oud-premier van Italië Silvio Berlusconi en oom Dagobert Duck beroemt Trump zich graag op zijn onmetelijke rijkdom. In zijn woonkamer op de zestigste verdieping van de Trump Tower staat een fontein die de Trevi in Rome naar de kroon steekt.

Vol van braggadocio – opschepperij en eigenwaan – zegt hij alles wat hem voor de mond komt. Trump is zo lichtgeraakt als een kruidje-roer-me-niet en bezit geen filter tegen spontane opwellingen. Dat zijn geen beste eigenschappen voor iemand die de atoomcodes bij de hand heeft.

In 1988 vloog Trump in één dag op en neer naar Nederland om in Makkum de verbouwing van zijn jacht The Trump Princess in ogenschouw te nemen. Een journaliste van Avenue vroeg hem voor de lunch in Hotel de l’Europe of hij nog presidentiële ambities had. ‘Trump glimlachte naar zijn vrouw Ivana en zei: “Ik ben misschien nog iets te jong om president te zijn. Ik wacht nog even.”’

Voordat hij president werd, was Donald Trump het evenbeeld van Narcissus, uitsluitend geïnteresseerd in Donald Trump, een aartsleugenaar, en een man die uit het steen van zijn onroerend goed goud wist te slaan. Het is een wonder dat deze man tot president is gekozen. Wonder boven wonder zou het zijn als hij bovendien een redelijke president wordt. Zijn overwinningsspeech duidt erop dat hij de Amerikanen wel eens opnieuw zou kunnen verbazen.
MIDAS VAN MANHATTAN
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

We zullen het gaan zien.
parsifal

Bericht door parsifal »

De afkeer van de elite (wat dat ook moge zijn) lijkt me niet gezond. Landsbestuur lijkt me geen makkelijke taak en ervaring en enige voorspelbaarheid lijken me belangrijk. Er is veel mis met Clinton, maar Trump heeft nog weinig consistents laten horen. Denk alleen aan Defensie. Hij wil Isis wegvagen, maar zich minder met buitenlandse conflicten bemoeien (behalve dan door buitenlandse natuurlijke reserves te veroveren voor US gebruik, als het betreffende land niet lief is) ook gaat het budget voor Defensie omhoog. Trump liegt veel (of heeft een slecht geheugen) alles waar hij Clinton van beschuldigt lijkt hij zelf erger te doen. Daarbij lijkt hij net zo ijdel als Berlusconi, maar dan met meer macht.

Natuurlijk zou het nog kunnen dat hij niet al te geïnteresseerd is in daadwerkelijk regeren en dat overlaat aan anderen, maar toch zijn ego lijkt in de weg te zitten.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:De afkeer van de elite (wat dat ook moge zijn) lijkt me niet gezond. Landsbestuur lijkt me geen makkelijke taak en ervaring en enige voorspelbaarheid lijken me belangrijk. Er is veel mis met Clinton, maar Trump heeft nog weinig consistents laten horen. Denk alleen aan Defensie. Hij wil Isis wegvagen, maar zich minder met buitenlandse conflicten bemoeien (behalve dan door buitenlandse natuurlijke reserves te veroveren voor US gebruik, als het betreffende land niet lief is) ook gaat het budget voor Defensie omhoog. Trump liegt veel (of heeft een slecht geheugen) alles waar hij Clinton van beschuldigt lijkt hij zelf erger te doen. Daarbij lijkt hij net zo ijdel als Berlusconi, maar dan met meer macht.

Natuurlijk zou het nog kunnen dat hij niet al te geïnteresseerd is in daadwerkelijk regeren en dat overlaat aan anderen, maar toch zijn ego lijkt in de weg te zitten.
Toch zie ik landelijk en wereldwijd journalisten en politici in een voorspelbare kramp schieten.
Wanneer wordt er eens gekeken naar de mensen die Trump hebben gestemd, naar de mensen die voor de Brexit hebben gestemd,naar de mensen die Wilders, le Pen enz. stemmen.
Het is te gemakkelijk om de standpunten af te wijzen zonder ons af te vragen waarom zoveel mensen deze standpunten voor lief nemen en desondanks zo stemmen.

Wanneer worden er eens lessen geleerd uit deze populistische golf?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Op radio 1 is het ook huilie huilie. Een klein kind die tegen de nieuw aangestelde oppasser is.... en tegelijk doodsbang dat tie wegloopt.....
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik denk dat het deels te maken heeft met de versplinterde informatie nu. Veel mensen verdiepen zich niet meer in de consistentie van een programma of de mogelijkheden of gaan af op soundbites: Trump is tegen abortus, Clinton is voor, vergeten dat Trump waarschijnlijk ook niet al te veel voor elkaar krijgt om het moeilijker te maken (en ik me sterk afvraag of hij zich er echt voor wil inzetten) terwijl verhoging van het minimumloon waar Clinton voor staat, de vraag zomaar kan verminderen. (Zelf zie ik liever strengere wetten en maatregelen die de vraag verminderen, maar als je dan toch moet kiezen liever eerst wat aan de vraag doen.)

De tijd dat mensen zich door het lezen van een goede krant of boek in politieke ideeën verdiepten ligt blijkbaar achter ons. Nu wordt het als een goed argument gezien dat iemand een vrouw of zwart is, of dat iemand tegen de elite is.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:Ik denk dat het deels te maken heeft met de versplinterde informatie nu. Veel mensen verdiepen zich niet meer in de consistentie van een programma of de mogelijkheden of gaan af op soundbites: Trump is tegen abortus, Clinton is voor, vergeten dat Trump waarschijnlijk ook niet al te veel voor elkaar krijgt om het moeilijker te maken (en ik me sterk afvraag of hij zich er echt voor wil inzetten) terwijl verhoging van het minimumloon waar Clinton voor staat, de vraag zomaar kan verminderen. (Zelf zie ik liever strengere wetten en maatregelen die de vraag verminderen, maar als je dan toch moet kiezen liever eerst wat aan de vraag doen.)

De tijd dat mensen zich door het lezen van een goede krant of boek in politieke ideeën verdiepten ligt blijkbaar achter ons. Nu wordt het als een goed argument gezien dat iemand een vrouw of zwart is, of dat iemand tegen de elite is.
Wat een ontzettende arrogantie spreekt er hier weer uit.
Desiree

Bericht door Desiree »

Het leven gaat door. Ik huil niet hoor... Als je sommige reacties op de media lees, dan denk ik, als zij het niks vinden.. tja, het kan nog best wat worden.

Ik geef Trump het voordeel van de twijfel. Ik wens hem wijsheid toe en alles wat nodig is om de juiste leiding te geven.

Hopelijk leest hij ook refoforum :) Dus dat wordt nadenken..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:Ik denk dat het deels te maken heeft met de versplinterde informatie nu. Veel mensen verdiepen zich niet meer in de consistentie van een programma of de mogelijkheden of gaan af op soundbites: Trump is tegen abortus, Clinton is voor, vergeten dat Trump waarschijnlijk ook niet al te veel voor elkaar krijgt om het moeilijker te maken (en ik me sterk afvraag of hij zich er echt voor wil inzetten) terwijl verhoging van het minimumloon waar Clinton voor staat, de vraag zomaar kan verminderen. (Zelf zie ik liever strengere wetten en maatregelen die de vraag verminderen, maar als je dan toch moet kiezen liever eerst wat aan de vraag doen.)

Wat een ontzettende arrogantie spreekt er hier weer uit.
Vreselijk he?
Plaats reactie