Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door MarthaMartha »

Toch maar wat puin ruimen zo vlak voor zondag, heerlijk een week vakantie met de kinderen gehad, weinig gedaan, veel genoten! En dan vanmiddag nog maar een keer wat leuks verzinnen om te doen!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-
Berichten: 32813
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Toch maar wat puin ruimen weer, heerlijk een week bezoek met kinderen gehad, weinig gedaan, veel genoten! En dan vanmiddag nog maar een keer boodschappen doen!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lassie »

Te veel voor 1 dag... :quoi :jongle
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Hier ook puinruimen. Heb net alle bedden afgehaald en wil van boven naar beneden gaan werken. Waarschijnlijk ook iets te veel voor 1 dag.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

merel schreef:Hier ook puinruimen. Heb net alle bedden afgehaald en wil van boven naar beneden gaan werken. Waarschijnlijk ook iets te veel voor 1 dag.
Ik heb een vaste dag voor elk bed en slaapkamer.
De kinderen halen op "hun" dag hun beddengoed eraf en ruimen evt. de ergste losse rommel op, zodat ik er s'middags met de bezem doorheen kan en het bed weer op kan maken.
Maar mijn kinderen zijn ouder dan de jouwe, dus dat is (nog) niet aan de orde, maar misschien een tip voor later? ;)
Ik doe de overtrekken nl nooit in de wasdroger en ik kan niet alle overtrekken tegelijk aan een lijn hangen.
Zaterdag is mijn vaste strijkdag, (laag tariefstroom) wat enorm scheelt omdat ik een stoomgenerator gebruik.
Ik ben de dag begonnen met lekker uitslapen, manlief was naar de bakker geweest dus er lag een vers croissantje op me te wachten. :langue
Heerlijke start met een kopje ristretto erbij.

@MM, leuk dat ik je weer zie hier. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Het is vandaag een behoorlijke produktieve dag geweest. Vanavond alleen nog de was wegwerken en dan ben ik klaar. Ik was ook al vroeg op. Heb om 7.00 uur eerst 10 km hardgelopen en daarna aan de slag gegaan.

Elke dag er ander bed en kamer schoonmaken zal het ook later niet gaan worden. Op werkdagen gaat dat gewoon niet lukken.

En strijken probeer ik meerdere keren in de week te doen. Anders is het zoveel
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23901
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Op zaterdag strijken scheelt al snel 12 cent. Maar om dat nou enorm te noemen.
DDD
Berichten: 28940
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Zojuist naar de reformatieherdenking in de GG Gouda geweest, een orgel- en koorconcert. Het was bijzonder mooi.

Ik was nog nooit in de kerk geweest, maar de foto's ervan zijn toch maar een slap aftreksel van de prachtige kerkzaal. Alleen de entree is misschien wat sober, maar dat zal een bewuste keuze zijn. Ook het orgel is in het echt nog mooier dan op opnamen.

Onder andere BWV 150 'Nach dir, Herr, verlanget mich' is uitgevoerd. Het was best druk, vond ik. En de uitvoering was ook goed. Er was weinig publiciteit voor, begreep ik. Maar ik kan de concertserie erg aanbevelen.

http://www.gergemgouda.nl/Muziek/Orgelconcerten
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23901
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

DDD schreef:Zojuist naar de reformatieherdenking in de GG Gouda geweest, een orgel- en koorconcert. Het was bijzonder mooi.

Ik was nog nooit in de kerk geweest, maar de foto's ervan zijn toch maar een slap aftreksel van de prachtige kerkzaal. Alleen de entree is misschien wat sober, maar dat zal een bewuste keuze zijn. Ook het orgel is in het echt nog mooier dan op opnamen.

Onder andere BWV 150 'Nach dir, Herr, verlanget mich' is uitgevoerd. Het was best druk, vond ik. En de uitvoering was ook goed. Er was weinig publiciteit voor, begreep ik. Maar ik kan de concertserie erg aanbevelen.

http://www.gergemgouda.nl/Muziek/Orgelconcerten
Daar was ik ook.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

DDD schreef: Ik was nog nooit in de kerk geweest, maar de foto's ervan zijn toch maar een slap aftreksel van de prachtige kerkzaal. Alleen de entree is misschien wat sober, maar dat zal een bewuste keuze zijn. Ook het orgel is in het echt nog mooier dan op opnamen.
Het orgel is inderdaad mooi, van de kerk was ik niet onder de indruk. Al past het gebouw dan wel in de omgeving.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28940
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Van binnen ook niet? Dat je de buitenkant niet zo mooi vindt, kan ik mij nog een beetje voorstellen als je een heel traditionele smaak hebt. Maar de binnenkant is majestueus, vind ik . Het orgel is keurig, onopvallend, maar klonk heel mooi.
-DIA-
Berichten: 32813
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Van binnen ook niet? Dat je de buitenkant niet zo mooi vindt, kan ik mij nog een beetje voorstellen als je een heel traditionele smaak hebt. Maar de binnenkant is majestueus, vind ik . Het orgel is keurig, onopvallend, maar klonk heel mooi.
Ik ben er ook nooit binnen geweest. Persoonlijk vind ik het uiterlijk niet echt aantrekkelijk. Wel opvallend voor een kerk.
Ik zie toch liever een meer traditioneel ontwerp.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Van binnen ook niet? Dat je de buitenkant niet zo mooi vindt, kan ik mij nog een beetje voorstellen als je een heel traditionele smaak hebt. Maar de binnenkant is majestueus, vind ik . Het orgel is keurig, onopvallend, maar klonk heel mooi.
Ik kan me herinneren dat ik nogal afgeleid werd van het verkeer dat ik door de ramen kon zien.
Maar ook dat de banken best comfortabel zitten.
Verder vind ik het geen gebouw met karakter, ik houd niet zo van moderne kerkgebouwen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28940
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Mara schreef:
DDD schreef:Van binnen ook niet? Dat je de buitenkant niet zo mooi vindt, kan ik mij nog een beetje voorstellen als je een heel traditionele smaak hebt. Maar de binnenkant is majestueus, vind ik . Het orgel is keurig, onopvallend, maar klonk heel mooi.
Ik kan me herinneren dat ik nogal afgeleid werd van het verkeer dat ik door de ramen kon zien.
Maar ook dat de banken best comfortabel zitten.
Verder vind ik het geen gebouw met karakter, ik houd niet zo van moderne kerkgebouwen.
Geen karakter? Naar mijn idee heeft het gebouw een heel sprekend karakter.

Of het ook mooi is, is wat anders. Ik vind het een van de mooiste nieuwe kerkgebouwen in Nederland en binnen de GG toch zeker een van de top drie van allemaal. Ik ben heel blij dat de GG-synode voor dit gebouw heeft gekozen voor de volgende synodevergadering.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door MarthaMartha »

-DIA- schreef:Toch maar wat puin ruimen weer, heerlijk een week bezoek met kinderen gehad, weinig gedaan, veel genoten! En dan vanmiddag nog maar een keer boodschappen doen!
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie