Inderdaad, zo makkelijk weer via een forum.windorgel schreef:Dat is erg gemakkelijk gezegd.
Sommige mensen willen wel een netwerk opbouwen maar kunnen dat niet. Dat kan heel moeilijk zijn.
Anderen hebben geen of weinig familie (meer) en hebben op jongere leeftijd wel (veel) vrienden. Echter bij het ouder worden vallen deze weg of krijgen zelf zorgen waardoor het contact minder wordt.
Dan kan het eenzaam worden. En dat kan bij tijden heel zwaar zijn.
Ik wens -DIA- veel sterkte toe in de weg die hij moet gaan.

De eenzamen zijn niet de mensen die helemaal geen familieleden hebben!
Je kunt je in een groep van 100 mensen heel eenzaam voelen, dus het gaat niet om het aantal.
De thuiszorg, die heeft dus nauwelijks tijd voor een gesprek, tot haar grote ergernis.Zita schreef:Tja, ik weet niet wat dat is bij ouderen. Mijn oma zucht ook dat ze haar woord bij niemand kwijt kan, dat ze nooit iemand ziet of spreekt. Ze heeft dagelijks thuiszorg, 2x per dag buurvrouw, belt 2x per dag met mijn ma,
Een lieve buurvrouw is fijn, voor een praatje, maar kun je van hart tot hart tot iemand spreken dan?
Ik was eens bij een mevrouw en zette haar onder de douche. Ze zei: "weet je dat niemand mij meer aanraakt dan alleen dit gebaar?"
Dit was zo'n eye opener voor me!
Het gaat niet alleen om een babbeltje, maar strijk eens iemand over de wang, leg eens een arm om iemand's schouder en vraag eens door!