Verontrustende berichten

Vorst
Verbannen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Vorst »

Dodo schreef:Ik zou als kerkganger liever eens in de zoveel tijd een bedrag overmaken. Scheelt een hoop rompslomp. Je kunt ook werk maken.
Welkom bij actie Kerkbalans.

Al vind ik, zoals ook door een ander opgemerkt, het belang van een offermoment groot. Vanwege het langzame zingen in veel kerken wordt dit vaak tijdens het zingen gedaan (anders duurt de dienst nog langer), maar daar ben ik op tegen. Ruim er gewoon een bewust moment voor in aan het einde van de dienst.
Dodo

Bericht door Dodo »

Waar gaat het geld uit die busjes heen, diaconie of kerkrentmeesters? Voor beiden wordt wrs in de diensten gecollecteerd.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Waar gaat het geld uit die busjes heen, diaconie of kerkrentmeesters? Voor beiden wordt wrs in de diensten gecollecteerd.
De praktijk bij ons was: verdelen in (ongeveer) dezelfde verhouding als de getelde 'gewone' collecte.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

HET BUSJE!
Een gouden vondst!
Het forum leeft weer!
Wat is daar enorm veel van te zeggen!
Nooit gedacht dat er van zo'n klein onooglijk BUSJE zoveel te zeggen was!
Ik sta er verwonderd over!

Alleen wel een beetje off topic, maar goed!
Oh ja misschien wel door gebrek aan verontrustende berichten... dat zou kunnen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Wat ik verontrustend vind, vele malen verontrustender dan alle andere berichtjes in dit onderwerp, is dat hoe rechtser de kerk, des te minder liefde er gevonden lijkt te worden, zowel tot God als voor de naaste.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
DDD

Bericht door DDD »

Dat zou toch wel heel verontrustend zijn. Want liefde tot de naaste is een van de belangrijkste kenmerken van een christen. Hoewel liefde ook duidelijk kan zijn of zelfs als hard kan worden ervaren.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
Jeremiah schreef:
Martijn schreef: We kunnen nu wel gaan proberen om alles wat niet is naar Gods Woord en Zijn geboden uitgebreid te gaan uitmeten, wat op zichzelf niet verkeerd is en waar wet zeker ook op moeten letten. Maar de ontwikkelingen die je ziet in de maatschappij zijn toch voorzegt? Lees onder andere http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/2timotheus/3/ maar.
Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt dat we verdrukking zullen ondervinden (Johannes 16:33). Daarvan is in Nederland nog niet zo heel veel te merken. De vraag is wel waar dat door komt?
Nu gaan we proberen om via acties de overheid te bewegen om bijvoorbeeld de Zondagswet te behouden. Gaan we hiermee dan niet in tegen datgene wat door Jezus voorzegt is in de Bijbel? Willen we dan niet in onze zelfgecreëerde comfortzone blijven zitten en eigenlijk Jezus niet volgen?
"In de wereld ZULT gij verdrukking hebben"

Laten we wel het onderscheid maken. De Heere Jezus zei dat tegen Zijn discipelen, Gods echte volk dus. Die weten daarvan, of zullen daarvan weten want door vele verdrukkingen zullen zij ingaan. De huichelaar of het oppervlakkige christendom zal geen verdrukking bemerken, laat staan ondervinden. Die kan altijd met alles meebuigen. Kan altijd bidden. Kan altijd geloven. Volle kerken zullen daarom gewoon blijven bestaan. Ook als Gods Geest allang van ons geweken is.
Maar daar hebben we hier in Nederland niet of nauwelijks last van.
Noord Korea, Irak, enfin check zelf op https://www.opendoors.nl/vervolgdechris ... jst-kaart/
Dat is de verdrukking.

Niet een paar postzegels, of een discriminatiegeval op een homoseksueel of een keer nageroepen worden als refo bijvoorbeeld, dat is allemaal naar en jammer, maar is niets vergeleken met de christenvervolging in deze wereld, de echte verdrukking.
Mentaal is er wel degelijk druk. Dat is wel iets van de Kerk alle tijden en alle landen, maar het neemt wel snel toe. Maar wie het voelt merkt het vanzelf ook niet.
Reforummer

Bericht door Reforummer »

modesto schreef:Wat ik verontrustend vind, vele malen verontrustender dan alle andere berichtjes in dit onderwerp, is dat hoe rechtser de kerk, des te minder liefde er gevonden lijkt te worden, zowel tot God als voor de naaste.
Vertel mij eens waar je dat op baseert, volgens mij is het echt onzin om te stellen dat 'des te rechter de kerk, des te minder liefde er gevonden lijkt te worden.' Volgens mij is dat echt niet aan elkaar gerelateerd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Reforummer schreef:
modesto schreef:Wat ik verontrustend vind, vele malen verontrustender dan alle andere berichtjes in dit onderwerp, is dat hoe rechtser de kerk, des te minder liefde er gevonden lijkt te worden, zowel tot God als voor de naaste.
Vertel mij eens waar je dat op baseert, volgens mij is het echt onzin om te stellen dat 'des te rechter de kerk, des te minder liefde er gevonden lijkt te worden.' Volgens mij is dat echt niet aan elkaar gerelateerd.
Maar ik begrijp de reactie wel. Wel zou het goed zijn om dat goed en recht te onderbouwen.
Een slag in de lucht is makkelijk te maken, begrijpt u?
helma

Bericht door helma »

Vergis je niet... in massale Evangelische gemeentes zijn er ook mensen eenzaam en staan ze ook niet te dansen als er iemand hulp nodig heeft. Daar verbaas ik me regelmatig over. En ik ken ook mensen uit andere Evangelische kringen die bijna gestikt zijn in het lievige wat als een dwang ervaren werd. Ga ermaar vanuit dat zowel rechts als links zondige mensen deel uitmaken van een gemeente en dat er in alle kerken zonde en gebrokenheid is. Het is hier geen paradijs, ook niet in een kerk met een Bijbelse leer.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Vergis je niet... in massale Evangelische gemeentes zijn er ook mensen eenzaam en staan ze ook niet te dansen als er iemand hulp nodig heeft. Daar verbaas ik me regelmatig over. En ik ken ook mensen uit andere Evangelische kringen die bijna gestikt zijn in het lievige wat als een dwang ervaren werd. Ga ermaar vanuit dat zowel rechts als links zondige mensen deel uitmaken van een gemeente en dat er in alle kerken zonde en gebrokenheid is. Het is hier geen paradijs, ook niet in een kerk met een Bijbelse leer.
Weet je, ik vind het soms ook wel moeilijk. Mensen die je maar een beetje kent en dan zomaar op te bellen hoe het is of er heen te gaan.
Stellen ze mijn komst wel op prijs? En kan ik het dan bij een keer laten of verwachten ze dan nog meer? Ik vind het vaak al zwaar om m'n eigen familie de aandacht te geven die nodig is!
helma

Bericht door helma »

Wij hadden onlangs op de Vrouwenmorgen een inleiding van Mevr. De Bruin Palland ( bekend van de GezinsGids) met handvaten hoe je hier mee om moest gaan. Leerzaam. Niet iedereen zit ook op een bezoekje te wachten. Schrijf een kaartje of bel of een bezoekje gewaardeerd wordt. Of biedt aan een keer een maaltijd te brengen ( koken moet je toch, dat kost niet zoveel tijd extra). Het meeleven/ lief zijn voor elkaar zit em ook niet in urenlange bezoeken.
En ik herken op zich de worsteling wel. Zeker als je bijvoorbeeld al mantelzorger bent in je eigen familie kan je niet op elke hulproep vanuit de gemeente reageren. Dan is die taak op dat moment ook niet voor jou. Zo nuchter moet je ook zijn.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Zoon (15) van Nederlandse haatimam roept op om christenen te doden

De zoon van een Marokkaans-Nederlandse imam heeft in het Belgische Verviers op straat opgeroepen om christenen te vermoorden. Op een filmpje op internet is te zien dat de jongen van 15 Allah oproept om "alle gehate christenen" te doden.

http://nos.nl/artikel/2124087-zoon-15-v ... doden.html
parsifal

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef:Zoon (15) van Nederlandse haatimam roept op om christenen te doden
e zoon van een Marokkaans-Nederlandse imam heeft in het Belgische Verviers op straat opgeroepen om christenen te vermoorden. Op een filmpje op internet is te zien dat de jongen van 15 Allah oproept om "alle gehate christenen" te doden.

Hoe afkeurenswaardig ook de jongen lijkt te bidden of Allah Christenen wil doden, hij roept niet andere mensen op om aan het doden te slaan. Al hebben veel radicale moslims een bijzonder lage dunk van hun god en denken ze dat hij niet voor zichzelf kan opkomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

parsifal schreef:
Jeremiah schreef:Zoon (15) van Nederlandse haatimam roept op om christenen te doden
e zoon van een Marokkaans-Nederlandse imam heeft in het Belgische Verviers op straat opgeroepen om christenen te vermoorden. Op een filmpje op internet is te zien dat de jongen van 15 Allah oproept om "alle gehate christenen" te doden.

Hoe afkeurenswaardig ook de jongen lijkt te bidden of Allah Christenen wil doden, hij roept niet andere mensen op om aan het doden te slaan. Al hebben veel radicale moslims een bijzonder lage dunk van hun god en denken ze dat hij niet voor zichzelf kan opkomen.
Dat is niet helemaal waar. Op die manier wordt vaak gecommuniceerd in schimmige moskeeën: "oh allah, straf die en die", maar de hoorders moeten dit opvatten als een opdracht.
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten