Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Martijn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:Nu bezig in:
Afbeelding
Nu begin ik uw gedachten te begrijpen.
Ook al weer bevooroordeeld? Ik zou zeggen probeer het eens te lezen...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:
-DIA- schreef:
Martijn schreef:Nu bezig in:
Afbeelding
Nu begin ik uw gedachten te begrijpen.
Ook al weer bevooroordeeld? Ik zou zeggen probeer het eens te lezen...
Ik ken de beste man al heel lang, zelfs al toen hij het programma Windkracht 16 presenteerde voor de EO, later op jongerendagen en de vele 'preekjes' die je op YouTube vindt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Het gaat mij nu niet om welk boek ik aan 't lezen ben, alswel om welke boeken ik recent nog gelezen heb.
Aan te raden:
De laatste jihad
De laatste dagen
Het Ezechiëlscenario
De tempelcodex.
Andere serie:
De Twaalfde Imam
Operatie Teheren
Uur der waarheid
Andere serie:
Het derde doelwit
De eerste gijzelaar

Afgezien van het feit dat het thrillers zijn en Rosenberg werkelijk fan-tas-tisch kan schrijven zitten er ook interessante eindtijdtheorieën in. Die theorieën zitten dan misschien niet op een lijn met hoe wij er over denken, maar het is zeker de moeite waard. De theorieën zelf staan beschreven in Het Ezechiëlscenario, De tempelcodex en (ik dacht) de twaalfde imam
refo

Bericht door refo »

Fantastisch in de zin van fantasieën, ja. Ook wel leuk als ontspanning, maar erg veel verhaal zit er vaak niet in de boeken van Rosenberg.
Dodo

Bericht door Dodo »

Heeft iemand het boek Ïk zal verborgen zijn" gelezen? Het gaat over de bijbelse Esther en een Esther in WO2.
In het blad De Hervormde vrouw staat een interview met de schrijfster. Volgend jaar gaan de bijbelstudies in DHV over Esther, vandaar. Ik vond het alleen een vreemde keus, omdat de schrijfster het bijbelboek wel heel vrij behandelt. Zo is Esther tegen de veertig en verliefd op haar neef Mordechai.
helma

Bericht door helma »

Ik heb mijn vakantie o.a. gebruikt om wat meer te lezen over christenvervolging. Las een boek over de Waldenzen. Over de Puriteinen. En een boek uit het heden: China.

http://www.puurvandaag.nl/boekreview-ro ... hi-macias/
https://www.hertog.nl/artikel/978908520 ... uisternis/
https://authorhannahduggan.wordpress.com/dear-kate/

Alledrie indrukwekkend. Wat 'kost' geloven dan veel. Ik vind het beschamend hoe dicht deze mensen bij de Heere leven; juist doordat ze vervolging kennen. Wat is mijn leven teveel op het hier en nu gericht. Het heeft me erg tot nadenken gezet.
Het boek over de Waldenzen las ik juist in de paar dagen dat we in de Savoye waren. Dan komt het nog dichterbij. Zondag waren we in een kerk in Genève ( waar Johannes Calvijn en John Knox nog gepreekt hebben). We waren verwonderd over het aantal bezoekers. En de preek die we hoorden bleef dicht bij het Woord. Er is ook daar nog een overblijfsel!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mooi @Helma!
Kan je het volgen in die taal?
Dat zou voor mij een probleem zijn nl.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met het lezen van Engelstalige tienerboeken (woordenboek erbij als ik echt iets tegenkwam wat nodig was voor de lijn van het verhaal). Ook ben ik Engelse preken gaan luisteren. Inmiddels lees ik vrij vlot Engelstalige boeken en van de preken volg ik denk ik 80 %. Omdat er nogal eens een dialect Engels gesproken wordt. De predikant die zondag preekte kwam uit Ierland, dat is dan toch nog even pittiger.
Helaas is het spreken voor mij nog een probleem. Ik durf niet goed...daar baal ik van. Na de dienst zondag was er koffiedrinken en dan voelt dat echt als een belemmering om een praatje aan te knopen. Misschien dat ik daar nog eens een cursus voor ga doen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Voor deze vakantie heb ik een stapel boeken uit eigen kast geselecteerd die mij wel mooi lijken (anders had ik ze niet gekocht), maar waar ik op één of andere manier nooit aan toe was gekomen.
Bill Bryson: Een huis vol. Zeer vermakelijk, maar ik hou sowieso wel van de kleine huiselijke geschiedenis. Wel erg dik, met veel uitweidingen over niet zo heel erg relevante zaken. Ook goed te lezen als je concentratie niet zo optimaal is.
Per Olov Enquist: Blanche en Marie. Een roman over o.a. Marie Curie. Tot nu toe snap ik er geen hout van. Ik ben bang dat dit zo'n boek is dat je op één moedige avond moet doorploeteren, omdat je bij hervatting iedere keer de neiging hebt om maar weer voorin te beginnen in de hoop dat het dan wel begrijpelijk is.
Daarna mag er weer wat leuks, dus Andreas Kinneging: Geografie van goed en kwaad. Een jaar of tien (toen iedereen 'm las) heb ik 'm al gelezen en uitgebreid besproken met een leeskring, maar ik ben benieuwd in hoeverre zijn inzichten toepasbaar zijn in de huidige omstandigheden.
Daarna weer iets literairs, dus ik denk iets van Frank Westerman.
Mara

Bericht door Mara »

De nieuwste van Robert Haasnoot, Het laatste vaarwel. Het is gebaseerd op een waargebeurde en pijnlijke oorlogsgeschiedenis.
Ik heb gemengde gevoelens over dit boek.
Het is prachtig geschreven, de schrijfstijl is zeer goed. Je wordt meteen het verhaal ingetrokken.
Toch zijn er - helaas helaas - een paar minpunten, er valt een vloek en ook een seksueel getinte scene wordt niet geschuwd.
Ik weet nu wel iets meer over het spelen op een kerkorgel.
(achtvoets holpijp, tremulant, atonale akkoorden, prestant) :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:De nieuwste van Robert Haasnoot, Het laatste vaarwel. Het is gebaseerd op een waargebeurde en pijnlijke oorlogsgeschiedenis.
Het is prachtig geschreven, de schrijfstijl is zeer goed. Je wordt meteen het verhaal ingetrokken.
Toch zijn er - helaas helaas - een paar minpunten, er valt een vloek en ook een seksueel getinte scene wordt niet geschuwd.
Ik las jaren geleden 'Waanzee' van deze auteur. Aardig geschreven, maar ook met van die vervelende scènes.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:De nieuwste van Robert Haasnoot, Het laatste vaarwel. Het is gebaseerd op een waargebeurde en pijnlijke oorlogsgeschiedenis.
Ik las jaren geleden 'Waanzee' van deze auteur. Aardig geschreven, maar ook met van die vervelende scènes.
Ik vond het verhaal wel intrigerend. Heb je Steenkind ook gelezen?
Gelukkig wordt er in dit boek (Het laatste vaarwel) niet tegen het geloof geschopt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Panny

Bericht door Panny »

Die heb ik ook een paar weken geleden gelezen!

Daarna heb ik Thuiskomst van Randy Alcorn gelezen.
Dat boek gaat ook over geloofsvervolging in China.
één van de beste boeken die ik ooit gelezen heb.

Afbeelding
Plaats reactie