wanneer?

Plaats reactie
janneke

wanneer?

Bericht door janneke »

Wanneer komt God nu eindelijk eens terug?? is er ook een manier waarop wij dat zouden kunnen berekenen?
surfer

Bericht door surfer »

Janneke, het antwoord kun je letterlijk in de Bijbel vinden:

Matth. 24:36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
janneke

Bericht door janneke »

op grond waarvan maken sommigen dan berekeningen?
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

Nou ik weet denk ik wel welke berekeningen je bedoelt.
Jezus Christus is op de 3e dag opgestaan. 1 Dag is als 1000 jaar. Van 0 tot het jaar 1000 Is dag 1+ de nacht. Het jaar 1000 tot 2000 is de 2e dag + de nacht. Het jaar 2000 tot 3000 Is dus de 3e dag. Aangezien het allemaal ’s ochtends is gebeurd. Zou het dus in het begin van 2000 moeten gebeuren. En Jezus is ongeveer 32 (???) geworden. Nou en dan zijn er natuurlijk in het begin wat telfouten gemaakt. Dus wie weet komt Hij over een jaartje of 27.
Nou daar wordt dat dus op gebaseerd. Of je dat zo kan geloven moet je zelf maar weten.

[Aangepast op 11-4-2003 door Haags_meisje]
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Mensen hebben sinds mensenheugenis de geheimenissen van God willen doorgronden, maar dat is niet wat God van ons verlangt. Wij moeten enkel vertrouwen, wij moeten ook niet bang zijn voor wat gaat komen maar er klaar voor zijn!

Als Christus in de bijbel tegen Zijn dicipelen verteld dat Hij zelf niet weet welke dag de wederkomst zal zijn, maar dat aleen Zijn hemelse Vader dit weet: zouden wij mensen het dan wel uit kunnen rekenen???????? Helaas zijn er velen die hun vleselijke lusten volgen inplaats dat zij de bijbel besturen, als men dat laatste had gedaan was men wel teruggeschrokken van de dwaasheid om God's geheimenis proberen te berekenen...
surfer

Bericht door surfer »

Ik moet je trouwens corrigeren, Haags meisje, deze aanname (1 dag is als 1000 jaar) is sowiezo niet waar.

Psalmen 90 4 Want duizend jaren zijn in Uw ogen als de dag van gisteren, als hij voorbijgegaan is, en als een nachtwaak.

Dus 1000 jaren bij de mens zijn als een dag bij God. Niet letterlijk, overigens.
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

Ehh ik heb het niet bedacht hoor.
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

Maare surfer waarom mag dat niet letterlijk worden genomen. Petrus zegt dat toch ook..
8 Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Here is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
Petrus 3:8
Je geeft namelijk niet echt een duidelijke reden waarom je het niet letterlijk mag nemen.
wpv

Bericht door wpv »

Wat mij niet duidelijk is in deze "berekening" is het volgende: Waarom wordt met de telling uitgegaan van de 3e opstandigsdag? Waarom niet bijv. van Christus' geboorte of hemelvaart, of uitstorting van de Heilige Geest.
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

Oorspronkelijk gepost door wpv
Wat mij niet duidelijk is in deze "berekening" is het volgende: Waarom wordt met de telling uitgegaan van de 3e opstandigsdag? Waarom niet bijv. van Christus' geboorte of hemelvaart, of uitstorting van de Heilige Geest.
Kheb geen idee..:pu
Ik heb het ook maar eens gelezen/gehoord
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

1 Tess. 5:
1 Maar van de tijden en de gelegenheden, broeders! hebt gij niet van node, dat men u schrijve.
2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.


2 Petrus 3
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan


Hij zal dus komen als een dief in de nacht. Dus totaal onverwacht. Je zou bijna kunnen zeggen dat als men via allerlei berekeningen (alsof God zich wat van onze getallen zou aantrekken) gaat zeggen wanneer Christus terugkomt Hij per defnitie niet zal verschijnen.

En het zal ook nog gebeuren als iedereen met z'n gewone alledaagse dingen bezig is:
Lukas 17
26 En gelijk het geschied is in de dagen van Noach, alzo zal het ook zijn in de dagen van den Zoon des mensen.
27 Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven, tot den dag, op welken Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen.
28 Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden;
29 Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen.
30 Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
31 In dienzelven dag, wie op het dak zal zijn, en zijn huisraad in huis, die kome niet af, om hetzelve weg te nemen; en wie op den akker zijn zal, die kere desgelijks niet naar hetgeen, dat achter is.
32 Gedenkt aan de vrouw van Lot.
33 Zo wie zijn leven zal zoeken te behouden, die zal het verliezen; en zo wie hetzelve zal verliezen, die zal het in het leven behouden.
34 Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
35 Twee vrouwen zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
36 Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
37 En zij antwoordden en zeiden tot Hem: Waar, Heere? En Hij zeide tot hen: Waar het lichaam is, aldaar zullen de arenden vergaderd worden.
Plaats reactie