Vakantie

Marco

Re: Vakantie

Bericht door Marco »

Auto schreef:Op volgende site kan je zien waar de vakantiediensten worden gehouden:

http://www.kerktijden.nl/buitenland/

Het ND had ook altijd zo'n site, maar die kon ik niet terugvinden.
Daar zijn ze mee gestopt:

https://www.nd.nl/nieuws/opinie/vakanti ... 9136.lynkx
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zita schreef:
Orchidee schreef:Afbeelding Wat een ontspannende en relaxte vakantie's Afbeelding
Ik vind niets zo ontspannend als een goed eind wandelen. De eerste routes zijn alweer uitgekozen voor komende zomer.
Heerlijk, wandelvakanties! Wij hopen ook echt wel een paar wandeltochten te maken, ondanks de beperkingen. Gelukkig gaat het heel goed met zoonlief. Wij zijn echt van de actieve vakanties :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Desiree

Bericht door Desiree »

Kijk goed om je heen.. zitten je kleren gekreukeld, je schoenen vol modder en hakkepuf eindelijk boven... kom je daar een net geklede vrouw tegen, heel relax, genietend van haar ijsje. Kijk ze je lachend aan en een beetje meelijwekkend.. Je vraagt je af, wie is dat. Nou, Orchidee, die gaat met kabelbaan naar boven en naar beneden. Heerlijk relax. Komt overal waar wij ook komen, alleen doet makkelijk als het moeilijk ook kan. :)

Hi, hi.. Oridee, nou ik gun jou ook je rust hoor..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Terri

Bericht door Terri »

Desiree schreef:Kijk goed om je heen.. zitten je kleren gekreukeld, je schoenen vol modder en hakkepuf eindelijk boven... kom je daar een net geklede vrouw tegen, heel relax, genietend van haar ijsje. Kijk ze je lachend aan en een beetje meelijwekkend.. Je vraagt je af, wie is dat. Nou, Orchidee, die gaat met kabelbaan naar boven en naar beneden. Heerlijk relax. Komt overal waar wij ook komen, alleen doet makkelijk als het moeilijk ook kan. :)

Hi, hi.. Oridee, nou ik gun jou ook je rust hoor..
Goed idee, voor degenen die moeilijk ter been zijn, of om wat voor oorzaak ook, geen energie hebben, fijn dat ze ook nog ergens komen.
Al zou ik denk ik niet meelijwekkend kijken, eerder jaloers, zo van oh zij kunnen dat nog wel.... :)
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Marco schreef:
Auto schreef:Op volgende site kan je zien waar de vakantiediensten worden gehouden:

Als nieuwe refo kan ik slechts 25% van het artikel lezen. Wat is de strekking van de rest van het artikel?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zo @Desiree, jij kent mij goed!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marco

Bericht door Marco »

modesto schreef:
Marco schreef:

Als nieuwe refo kan ik slechts 25% van het artikel lezen. Wat is de strekking van de rest van het artikel?
De site met vakantiediensten van het ND wordt niet meer onderhouden omdat die om een of andere reden vorig jaar heel weinig meer werd bezocht. Wat de reden is, willen ze nog uitzoeken. Ook geven ze aan, dat het bezoeken van een nederands(talig)e dienst het bezoek van een lokale gemeente niet in de weg moet zitten.

En daar zit 'wat' in..
Auto

Bericht door Auto »

Marco schreef:
modesto schreef:
Marco schreef:

De site met vakantiediensten van het ND wordt niet meer onderhouden omdat die om een of andere reden vorig jaar heel weinig meer werd bezocht. Wat de reden is, willen ze nog uitzoeken. Ook geven ze aan, dat het bezoeken van een nederands(talig)e dienst het bezoek van een lokale gemeente niet in de weg moet zitten.

En daar zit 'wat' in..
Ach ja, laten ze dat maar doen. De laatste jaren heb ik ervaren hoe goed het is om in het buitenland samen onder het Woord te zijn in Nederlandstalige diensten.
Panny

Bericht door Panny »

Ik heb juist hele goede ervaringen met het bezoeken van gemeentes in het buitenland.
Meestal erg gastvrije en vriendelijke mensen die echt blij zijn met je komst. Soms wordt je ook direct uitgenodigd om thuis te komen eten of een Bijbelstudie doordeweeks te bezoeken.
(je moet elkaar wel kunne verstaan. Maar er ontstaan tegenwoordig in verschillende landen jonge reformatorische kerken die gewoon overschakelen naar het engels als er gasten zijn. Of er is wel een jong iemand die kan tolken naar het engels)

Ook verrijkend om eens een kerkdienst in andere cultuur mee te maken.
helma

Bericht door helma »

Heerlijk om (met je gezin) te wandelen in de bergen. Daar geniet ik vreselijk van. Ik zie er heel erg naar uit!
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:Heerlijk om (met je gezin) te wandelen in de bergen. Daar geniet ik vreselijk van. Ik zie er heel erg naar uit!
Helaas gaan wij dit jaar niet naar de bergen. Een wandeling in de bergen geeft het onrustig bestaan rust is mijn ervaring.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:
helma schreef:Heerlijk om (met je gezin) te wandelen in de bergen. Daar geniet ik vreselijk van. Ik zie er heel erg naar uit!
Helaas gaan wij dit jaar niet naar de bergen. Een wandeling in de bergen geeft het onrustig bestaan rust is mijn ervaring.
Als je maar niet door dalen moet Huisman.
Voor ons geen verre of langere vakantie wegens onvoorziene omstandigheden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel

Bericht door merel »

Ik hoop geen ernstige omstandigheden Mara!

Ik houd juist van rustige en culturele vakantie. Voordat wij kinderen kregen zijn wij bv naar Florance geweest en daar veel gezien, heerlijk! Dagje boek in tuin appartement afgewisseld met culturele dingen. Manlief houdt juist helemaal niet van die dagen met boek en ging die dagen uren in de bergen hardlopen. 'Helaas' hebben de kinderen zijn genen. Rustige vakanties zijn voorbij. Ook zij hollen van 's morgens tot 's avonds. Dus wij gaan nu veel fietsen,wandelen, vliegeren en op de camping is een leuk chr animatieteam.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding
CvdW

Bericht door CvdW »

Prachtig gedicht!

Dit betekent dus niet dat je niet naar het buitenland mag.
Hoewel ik geen predikant ben, voel ik mij als een Paulus reizende van stad tot stad en getuigende van die Enigen Naam die onder de Hemel is gegeven.
Plaats reactie