Ik snap werkelijk niet waarom ouders het gamen van hun kinderen zouden willen faciliteren. Maar goed, ik heb geen kinderen en ik game niet, dus er ontbreekt wellicht een hoop aan mijn inlevingsvermogen.Mara schreef:Jij misschien niet nee, maar iemand anders wel.Ezen schreef:In de avond internetten meer mensen, dus is het trager. Voor een spel zou ik nooit zoveel poespas doen.
Het gaat niet alleen over een spel, hij moet ook studeren en werken op de laptop.
Overdag is het juist vaak traag, daar ging het om.
Vraag (pc en internet)
Re: Een vraag:
Het gaat niet alleen om het gamen, het gaat om de snelheid van het internet, ook voor de laptop, zei ik al eerder.Zita schreef: Ik snap werkelijk niet waarom ouders het gamen van hun kinderen zouden willen faciliteren. Maar goed, ik heb geen kinderen en ik game niet, dus er ontbreekt wellicht een hoop aan mijn inlevingsvermogen.
Maar al zou het alleen voor de spelcomputer zijn, is het zo moeilijk om daar begrip voor op te brengen dan?
Waarom maak je deze opmerking?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Eind 2012 heb je dit ook gevraagd. Weet je niet meer wat toen de oplossing was?-DIA- schreef:Even dit nog eens herhalen, want het is een beetje storend, en de foto's zijn vaak mooi:-DIA- schreef:Een vraag:
Ik zit weer met Gr. Pr. (grote problemen dus).
Ik krijg geen foto meer te zien op Google Earth.
Ik krijg bij het aanklikken van een foto deze tekst:
400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.
Volgens mij had ik dit een paar jaar geleden ofzo ook... hoe het toen weer goed is gekomen weet ik
niet meer. Volgens mij had ik het toen ook in de vragenrubriek van Refoforum geplaatst.
Kan zijn dat geen mens het weet, maar als dat wel zo zou zijn, dan zou ik graag weten of ik hier wat aan kan doen.
Zitten er meer mensen op je computer met andere google-accounts? Of heb je er zelf meerdere?
Ik zie bij mijn leerlingen hoe enorm veel tijd er in gamen gaat zitten. Hoeveel eigenwaarde ze uit gamen proberen te halen. Hoe ze hun problemen uit de weg gaan door te gaan gamen. Hoe groot het probleem van gamen in hun leven eigenlijk is, maar ze dat weigeren te erkennen. Juist bij de superintelligente leerlingen is de gameverslaving de laatste jaren sterk toegenomen.Mara schreef:Het gaat niet alleen om het gamen, het gaat om de snelheid van het internet, ook voor de laptop, zei ik al eerder.Zita schreef: Ik snap werkelijk niet waarom ouders het gamen van hun kinderen zouden willen faciliteren. Maar goed, ik heb geen kinderen en ik game niet, dus er ontbreekt wellicht een hoop aan mijn inlevingsvermogen.
Maar al zou het alleen voor de spelcomputer zijn, is het zo moeilijk om daar begrip voor op te brengen dan?
Sowieso is de tijd die aan gamen wordt besteed verspilling van (genade)tijd (ja, ik weet het, net als heel veel andere dingen verspilling van genadetijd zijn). En nee, dan snap ik niet dat je dat wilt faciliteren. Maar je mag dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Ik heb zonen en die gamen...tja...2016Mara schreef:Het gaat niet alleen om het gamen, het gaat om de snelheid van het internet, ook voor de laptop, zei ik al eerder.Zita schreef: Ik snap werkelijk niet waarom ouders het gamen van hun kinderen zouden willen faciliteren. Maar goed, ik heb geen kinderen en ik game niet, dus er ontbreekt wellicht een hoop aan mijn inlevingsvermogen.
Wij hebben ook geen glasvezel, dus soms is er ook traag internet wat vooral bij zo'n spel heel frustrerend kan zijn.
Pas was er ook zo'n akkevietje bleken toch z'n instellingen van de computer niet helemaal goed te staan..
Jij bent docent op een middelbare school, mijn zoon heeft inmiddels een universitaire studie afgerond en gaat nog verder.Zita schreef: Ik zie bij mijn leerlingen hoe enorm veel tijd er in gamen gaat zitten. Hoeveel eigenwaarde ze uit gamen proberen te halen. Hoe ze hun problemen uit de weg gaan door te gaan gamen. Hoe groot het probleem van gamen in hun leven eigenlijk is, maar ze dat weigeren te erkennen. Juist bij de superintelligente leerlingen is de gameverslaving de laatste jaren sterk toegenomen.
Sowieso is de tijd die aan gamen wordt besteed verspilling van (genade)tijd (ja, ik weet het, net als heel veel andere dingen verspilling van genadetijd zijn). En nee, dan snap ik niet dat je dat wilt faciliteren. Maar je mag dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Als jij tegen problemen aanloopt op school, wat ik snap, want die zag ik ook wel, wil dat nog niet zeggen dat dit bij iedereen in huis speelt.
Onze kinderen zijn niet beter of anders, maar er is geen probleem zoals teveel gamen.
Als dat zo zou zijn, zou ik deze vraag hier niet stellen, maar zwijgen. Zeker hier.
Er zijn ook wel dochteren die gamen, de mijne dan toevallig niet.Terri schreef:Ik heb zonen en die gamen...tja...2016
Wij hebben ook geen glasvezel, dus soms is er ook traag internet wat vooral bij zo'n spel heel frustrerend kan zijn.
Pas was er ook zo'n akkevietje bleken toch z'n instellingen van de computer niet helemaal goed te staan..

A. Ik weet niet wat toen de oplossing was.refo schreef:Eind 2012 heb je dit ook gevraagd. Weet je niet meer wat toen de oplossing was?-DIA- schreef:Even dit nog eens herhalen, want het is een beetje storend, en de foto's zijn vaak mooi:-DIA- schreef:Een vraag:
400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.400. That’s an error.
Volgens mij had ik dit een paar jaar geleden ofzo ook... hoe het toen weer goed is gekomen weet ik
niet meer. Volgens mij had ik het toen ook in de vragenrubriek van Refoforum geplaatst.
Kan zijn dat geen mens het weet, maar als dat wel zo zou zijn, dan zou ik graag weten of ik hier wat aan kan doen.
Zitten er meer mensen op je computer met andere google-accounts? Of heb je er zelf meerdere?
Misschien heb ik Google Earth toen verwijderd en er opnieuw opgezet? Ik weet het niet.
B. Een heel enkele keer maakt mijn broer gebruik van deze computer, maar dat zal niet de oorzaak zijn,
denk ik.
Misschien heb ik met Streetview een manoeuvre gemaakt (te kort door de bocht of zo) die niet helemaal
goed ging? Zou dat kunnen? Ik denk alleen maar wat, maar weet niets.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:Even dit nog eens herhalen, want het is een beetje storend, en de foto's zijn vaak mooi:-DIA- schreef:Een vraag:
400. That’s an error.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 76#p679276-DIA- schreef: TOT MIJN GROTE VERWONDERING WERKT IE WEER.<br /><br />Ik heb enkel het vakje voor Popular Panoramia Photo's ontvinkt.....
Zou mooi zijn als hij het nu weer doet. Lijkt me een kleine moeite... Maar wat "Panoramio" daar mee te maken heeft is mij geheel duister, maar goed, we gaan het wederom proberen.Chrisje72 schreef:http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 76#p679276-DIA- schreef:
TOT MIJN GROTE VERWONDERING WERKT IE WEER.<br /><br />Ik heb enkel het vakje voor Popular Panoramia Photo's ontvinkt.....

Hij doet het weer! Inderdaad, bij het ontvingen van Panoramio Photo's zijn alle problemen opgelost! Bedankt!-DIA- schreef:Zou mooi zijn als hij het nu weer doet. Lijkt me een kleine moeite... Maar wat "Panoramio" daar mee te maken heeft is mij geheel duister, maar goed, we gaan het wederom proberen.Chrisje72 schreef:http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 76#p679276-DIA- schreef:
TOT MIJN GROTE VERWONDERING WERKT IE WEER.<br /><br />Ik heb enkel het vakje voor Popular Panoramia Photo's ontvinkt.....
Hier ook een gamende, intelligente puber in huis. Maar het blijft binnen de perken en het is ook een zeer sociaal gebeuren. Altijd samen met vrienden. Via skyp of gewoon naast elkaar met een rijtje laptops. Dan zie ik toch niet zoveel verschil met een gewoon gezelschapsspel. Ja, het kost tijd. Maar zou hij die tijd anders doorbrengen met het lezen van theologische boeken? Mogen volwassenen ook geen kaarten meer maken of puzzelen?Zita schreef:Ik zie bij mijn leerlingen hoe enorm veel tijd er in gamen gaat zitten. Hoeveel eigenwaarde ze uit gamen proberen te halen. Hoe ze hun problemen uit de weg gaan door te gaan gamen. Hoe groot het probleem van gamen in hun leven eigenlijk is, maar ze dat weigeren te erkennen. Juist bij de superintelligente leerlingen is de gameverslaving de laatste jaren sterk toegenomen.Mara schreef:Het gaat niet alleen om het gamen, het gaat om de snelheid van het internet, ook voor de laptop, zei ik al eerder.Zita schreef: Ik snap werkelijk niet waarom ouders het gamen van hun kinderen zouden willen faciliteren. Maar goed, ik heb geen kinderen en ik game niet, dus er ontbreekt wellicht een hoop aan mijn inlevingsvermogen.
Ik kreeg van iemand de tip om een vel alufolie achter de router te plaatsen.eilander schreef:Wij hebben erg goede ervaringen met een wifi-versterker. Router staat in aanbouw naast het huis, wifi-signaal op computer in huiskamer was niet sterk en de computer was langzaam. Na een versterker van Netgear (gewoon in stopcontact ergens tussenin) geïnstalleerd te hebben, staat er een verbluffend goed werkende computer.
Nou ja, word ik in de maling genomen?

Toch maar gedaan en geen idee of het nu een placebo effect is, hij is sneller. Maar boven nog niet, alhoewel internet op laptop van zoon vandaag sneller is dan gisteren, toevallig. Gamen doet ie vandaag niet, hij studeert.

Voor (t)huis(werk) is een adsl met 10mb max (nx van abbo of technisch max) voldoende.
Uitzonderingen daargelaten, ik heb het niet over de chirurg die vanuit zijn huis in NL realtime een kijkoperatie in de VS faciliteert.
Uitzonderingen daargelaten, ik heb het niet over de chirurg die vanuit zijn huis in NL realtime een kijkoperatie in de VS faciliteert.
Als ik de vragenlijst invul, hebben wij minstens 40 mb nodig en we hebben nu 60-65, dat fluctueert.Wim Anker schreef:Voor (t)huis(werk) is een adsl met 10mb max (nx van abbo of technisch max) voldoende.
Volgens mij is 10 behoorlijk achterhaald, is voldoende als je één home pc/laptop hebt.
Bij meer volwassenen, laptops, tablet, smartphones, heb je echt meer dan 10 mb nodig lijkt mij.
Nee, hoor. We zitten hier ook vaak met drie tegelijk en soms nog drie of meer mobielen op 10 Mb. Gaat prima, terwijl de router er maar vijf aankan volgens de gebruiksaanwijzing.