Vraag (pc en internet)

Mara

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

ejvl schreef: Bedraad aansluiten of een 5ghz netwerk opzetten als de computer dat ondersteunt.
Is het be-draad of bed-raad of een tikfout? :?
Zoon heeft 3 verschillende netwerken geprobeerd, zonder resultaat.
Nog niet zo lang geleden hebben we een sterker modem gekregen van KPN, het is ietsje sneller, maar nog best traag.
We aarzelen nog over de glasvezel, de buren hebben het sinds verleden week, dus we wachten even op hun bevindingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Be-draad, dus gewoon een echte kabel tussen router en spelcomputer leggen. Een stuk stabieler dan een draadloos netwerk.
- Niet meer zo actief -
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wij hebben erg goede ervaringen met een wifi-versterker. Router staat in aanbouw naast het huis, wifi-signaal op computer in huiskamer was niet sterk en de computer was langzaam. Na een versterker van Netgear (gewoon in stopcontact ergens tussenin) geïnstalleerd te hebben, staat er een verbluffend goed werkende computer.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Wij hebben erg goede ervaringen met een wifi-versterker. Router staat in aanbouw naast het huis, wifi-signaal op computer in huiskamer was niet sterk en de computer was langzaam. Na een versterker van Netgear (gewoon in stopcontact ergens tussenin) geïnstalleerd te hebben, staat er een verbluffend goed werkende computer.
Hier een ongeveer zelfde probleem. De PC was uitermate traag na installatie van nieuwe router/modem in de meterkast. Alle Solcon-abonnees bleken een nieuwe router/modem te hebben, die allemaal standaard op vrijwel dezelfde frequentie zaten. Daar werd de pc dus enorm traag door. Een deskundige heeft me aangesloten op een netwerk dat hier beter binnenkwam. Ik weet niet of dat goed is, heb hem wel gevraagd, maar volgens hem was dit volkomen legaal. :quoi
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Pimpelmees

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:Zoon heeft een spelcomputer aangeschaft maar hij is erg traag in het uploaden van gegevens e.d.
Hij heeft al een aantal keren via KPN e.e.a. aangepast, maar hij blijft traag vooral tijdens de uren dat de buren kennelijk actief zijn op hun pc.
(Het maakt zelfs uit in welke kamer hij het apparaat plaatst)
Gedacht wordt nu aan een WiFi versterker, maar als je dat googelt zie je door de bomen het bos niet meer, een woud van versterkers van heel goedkoop tot heel duur.
Waar moet je nu op letten om tot een goede aanschaf over te gaan?
Het is vast niet het antwoord dat je wilt horen, maar ik zou de spelcomputer weg doen. Dan is het probleem direct opgelost.
Mara

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Be-draad, dus gewoon een echte kabel tussen router en spelcomputer leggen. Een stuk stabieler dan een draadloos netwerk.
O toch. Maar dat is technisch niet mogelijk, dus zal toch draadloos moeten.
Pimpelmees schreef:Het is vast niet het antwoord dat je wilt horen, maar ik zou de spelcomputer weg doen. Dan is het probleem direct opgelost.
Ik wel, maar zoon niet. :D
-DIA- schreef:Hier een ongeveer zelfde probleem. De PC was uitermate traag na installatie van nieuwe router/modem in de meterkast
Het modem staat vlak naast de computer. Op de home pc is het probleem ook niet (meer) was eerder wel.
eilander schreef:Na een versterker van Netgear (gewoon in stopcontact ergens tussenin) geïnstalleerd te hebben, staat er een verbluffend goed werkende computer.
Bij sommige netversterkers staat als voorwaarde dat het elektriciteitsnetwerk up to date moet zijn.
Wat houdt dat dan weer in, denk je als leek. :quoi
Alles functioneert hier altijd naar behoren, het is grotendeels gemoderniseerd vanwege verbouwingen.
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Be-draad, dus gewoon een echte kabel tussen router en spelcomputer leggen. Een stuk stabieler dan een draadloos netwerk.
Is dat technisch niet mogelijk omdat er geen vaste aansluiting op de computer zit of omdat er een kabel getrokken moet worden?
Je zou eventueel ook een stroom verbinding kunnen gebruiken, zoiets: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4 ... 0021008407
Dit omdat een kabelverbinding vele malen beter werkt dan draadloos.

Als hij problemen heeft als de buren veelvuldig gebruik maken van hun draadloze netwerk, kan dit ook betekenen dat jullie op dezelfde kanalen zitten. Op Android kun je de gratis APP WIFI Analyzer downloaden om te kijken hoe het zit met de kanalen en jullie netwerk eventueel op een vrij kanaal instellen.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:
Is dat technisch niet mogelijk omdat er geen vaste aansluiting op de computer zit of omdat er een kabel getrokken moet worden?
Je zou eventueel ook een stroom verbinding kunnen gebruiken, zoiets: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4 ... 0021008407
Dan zou er weer een snoer door het huis getrokken moeten worden, we zijn net klaar met verbouwen. :sweat
Er zijn nog wel andere oplossingen, zoals spelcomputer beneden zetten, maar hij wil het graag op zijn eigen kamer doen, begrijpelijk.
Het zijn geen schietspellen, meestal sport, maar het kan er wel eens fanatiek aan toe gaan. :D

Dus volgens jou is zo'n WiFi versterker een slechte investering?
Ik vind het best bizar dat in de avonduren het internet trager is dan overdag.
In deze moderne tijden moet dat toch anders kunnen? Inmiddels is een aantal buren overgegaan op glasvezel, dus het zou minder druk moeten zijn in de buurt.
ejvl schreef:Als hij problemen heeft als de buren veelvuldig gebruik maken van hun draadloze netwerk, kan dit ook betekenen dat jullie op dezelfde kanalen zitten. Op Android kun je de gratis APP WIFI Analyzer downloaden om te kijken hoe het zit met de kanalen en jullie netwerk eventueel op een vrij kanaal instellen.
De zoon van onze naaste buren is ITer, ik zou eens aan hem kunnen vragen of hij het probleem ook heeft, hij werkt ook veel thuis nl.
Maar hij was er zaterdag niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:
Dan zou er weer een snoer door het huis getrokken moeten worden, we zijn net klaar met verbouwen. :sweat
Deze gaan gewoon over de bestaande elektrische leidingen.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:

Als hij problemen heeft als de buren veelvuldig gebruik maken van hun draadloze netwerk, kan dit ook betekenen dat jullie op dezelfde kanalen zitten. Op Android kun je de gratis APP WIFI Analyzer downloaden om te kijken hoe het zit met de kanalen en jullie netwerk eventueel op een vrij kanaal instellen.
Volgens buurjongen hebben wij helemaal geen versterker nodig. Er mankeert weinig aan ons modem, het zendt zelfs sterk naar hun huis. Hij wist de naam van ons netwerk.
Hij liet me op zijn mobiel het aantal computers zien dat in onze buurt op dat moment actief was. Echt veel.
Hij heeft sinds een paar maanden glasvezel, net als buren iets verderop, en zij zijn er enthousiast over.
Hij adviseerde ook om die app te downloaden, dus dat gaan we doen.
Het gesprek werd verder te technisch voor me, laag GB (3)was beter als je door verschillende muren moet zenden en hoog GB, 5 of zo? (ik hoop dat ik dat goed zeg :? ) is beter als je in 1 grote ruimte moet "zenden en ontvangen".
Nu manlief nog even de duimschroeven aandraaien, om toch maar een abonnement op glasvezel te nemen. ;)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Duur grapje, zo'n spelcomputer....
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Volgens buurjongen hebben wij helemaal geen versterker nodig. Er mankeert weinig aan ons modem, het zendt zelfs sterk naar hun huis. Hij wist de naam van ons netwerk.
Hij liet me op zijn mobiel het aantal computers zien dat in onze buurt op dat moment actief was. Echt veel.
Hij heeft sinds een paar maanden glasvezel, net als buren iets verderop, en zij zijn er enthousiast over.
Hij adviseerde ook om die app te downloaden, dus dat gaan we doen.
Het gesprek werd verder te technisch voor me, laag GB (3)was beter als je door verschillende muren moet zenden en hoog GB, 5 of zo? (ik hoop dat ik dat goed zeg :? ) is beter als je in 1 grote ruimte moet "zenden en ontvangen".
Nu manlief nog even de duimschroeven aandraaien, om toch maar een abonnement op glasvezel te nemen. ;)
Vaak is glasvezel niet nodig, wel leuk voor de toekomst natuurlijk.
Als je gaat naar https://www.ziggo.nl/speedtest/ en daar klikt op test starten kun je zien wat de huidige snelheid ongeveer is, als je nog een oude ADSL verbinding heeft kan dit laag zijn en is het wel raadzaam om naar glasvezel te gaan.
Zoiets kan ook helpen, kabels trekken niet nodig.
https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4 ... 0021008407
Een in het stopcontact bij de WIFI router met een kabel erin, dus direct bij de router en de andere in het stopcontact bij de spelcomputer met de kabel daaruit in de spelcomputer, kan ook schelen.
Ezen

Bericht door Ezen »

In de avond internetten meer mensen, dus is het trager. Voor een spel zou ik nooit zoveel poespas doen.
Spitten en niet moe worden.
Mara

Bericht door Mara »

Ezen schreef:In de avond internetten meer mensen, dus is het trager. Voor een spel zou ik nooit zoveel poespas doen.
Jij misschien niet nee, maar iemand anders wel.
Het gaat niet alleen over een spel, hij moet ook studeren en werken op de laptop.
Overdag is het juist vaak traag, daar ging het om.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Een vraag:
Ik zit weer met Gr. Pr. (grote problemen dus).
Ik krijg geen foto meer te zien op Google Earth. :(

Ik krijg bij het aanklikken van een foto deze tekst:
400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.

Volgens mij had ik dit een paar jaar geleden ofzo ook... hoe het toen weer goed is gekomen weet ik
niet meer. Volgens mij had ik het toen ook in de vragenrubriek van Refoforum geplaatst.
Even dit nog eens herhalen, want het is een beetje storend, en de foto's zijn vaak mooi:
Kan zijn dat geen mens het weet, maar als dat wel zo zou zijn, dan zou ik graag weten of ik hier wat aan kan doen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie