"Jij kunt jezelf niet behouden, maar de machtige Heere Jezus kan je redden. Vraag Hem dit te doen. "Die bidt ontvangt".
Ik weet dit maar al te goed en ik vraag de Heere God elke avond of Hij mij de zonden en schuld wil kwijtschelden alleen in de Naam van Christus en mijn hart wil reinigen en mijn leven wil behoeden voor verleidingen.
"Vertrouw dan op Jezus om je verlossing. Hij kan het, want Hij is gestorven en Hij is opgestaan, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar het eeuwig leven hebbe."
Ik vertrouw ook op Hem.
Ik had gister een tv-docu gezien over het ontstaan van het heelal, zo IMMENS groot is dat heelal. Toen ik de lijn doortrok met de eeuwigheid schrok ik wel weer! Zo immens groot het heelal is, zo immens lang is ook de eeuwigheid, maar nog beangstigender is het feit dat aan de eeuwigheid NOOIT NOOIT NOOIT een eind komt. O, 't is toch bijna te verschrikkelijk om te lang aan te denken en hoe kunnen wij hier als christenen zo in onze schulp zitten en wachten totdat er iemand tot ons komt met vragen over het geloof. Maar ja, wat te doen?
Ga jij door eigen schuld verlore
<i>als Christus voor iemand geleden heeft (plaatsvervangend)</i>
Waar staat dat? M.n. 'plaatsvervangend'?
Dat Hij onze ziekten en onze zonden gedragen heeft, betekent dat dat wij niet meer ziek worden en niet meer zondigen? Ik zie het tegendeel.
Dat Hij de schuld gedragen heeft, betekent dat wij geen schuldenaars meer hoeven te zijn van het vlees - Rom. 8:12. Dat wil niet zeggen dat wÃj niet behoeven te lijden.
Hij heeft ons een weg gebaand - Hij is de Leidsman.
Echter, wij moeten óók lijden: 'Indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.' Rom. 8:17.
En om welk <i>lijden</i> gaat dat?
Om het <i>lijden</i> in de verzoekingen - Heb. 2:17-18, Heb. 4:14-16.<P>- Bericht is gewijzigd door roseline op 28-08-2002 -
Dat Hij onze ziekten en onze zonden gedragen heeft, betekent dat dat wij niet meer ziek worden en niet meer zondigen? Ik zie het tegendeel.
Dat Hij de schuld gedragen heeft, betekent dat wij geen schuldenaars meer hoeven te zijn van het vlees - Rom. 8:12. Dat wil niet zeggen dat wÃj niet behoeven te lijden.
Hij heeft ons een weg gebaand - Hij is de Leidsman.
Echter, wij moeten óók lijden: 'Indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.' Rom. 8:17.
En om welk <i>lijden</i> gaat dat?
Om het <i>lijden</i> in de verzoekingen - Heb. 2:17-18, Heb. 4:14-16.<P>- Bericht is gewijzigd door roseline op 28-08-2002 -
Nou Roseline,
als Christus voor iemand geleden heeft (plaatsvervangend)
Kijk maar eens mee naar Johannes 11:50 en 51 waar staat:
En gij overlegt niet, dat het ons nut is, dat een mens sterve voor het volk, en het gehele volk niet verloren ga.
51 En dit zeide hij niet uit zichzelven; maar, zijnde hogepriester deszelven jaars, profeteerde hij, dat Jezus sterven zou voor het volk;
Dus als Jezus sterft voor het volk, dan gaat het hele volk niet verloren omdat Hij in hun plaats, dus voor hen, dus plaatsvervangend, geleden heeft. Je moet niet zo hangen aan het feit of het letterlijk zo in de Bijbel staat, het is er wel uit af te leiden.
als Christus voor iemand geleden heeft (plaatsvervangend)
Kijk maar eens mee naar Johannes 11:50 en 51 waar staat:
En gij overlegt niet, dat het ons nut is, dat een mens sterve voor het volk, en het gehele volk niet verloren ga.
51 En dit zeide hij niet uit zichzelven; maar, zijnde hogepriester deszelven jaars, profeteerde hij, dat Jezus sterven zou voor het volk;
Dus als Jezus sterft voor het volk, dan gaat het hele volk niet verloren omdat Hij in hun plaats, dus voor hen, dus plaatsvervangend, geleden heeft. Je moet niet zo hangen aan het feit of het letterlijk zo in de Bijbel staat, het is er wel uit af te leiden.
Toen voor het volk Israel de slang verhoogd werd, moesten ze er wel naar kijken. Zo ook: de redding is er; de weg is bereid: de Bijbel roept ons echter op om op te zien naar Jezus Christus (die evenals de slang verhoogd is). Met andere woorden: in Hem te geloven en het door Hem verworvene aan te nemen. Ik waarschuw je: niet in Hem als persoonlijke Zaligmaker geloven is de grootste zonde die er bestaat.
Met vriendelijke groet
Met vriendelijke groet
God wil dat niemand verlorens gaat.
Uitverkoren betekent in de Nederlandse taal heel wat anders dan dat er in het Hebreeuws mee bedoelt wordt.
Uitverkoren betekent in het Hebreeuws: "diegene die de uitnodiging accepteerd." Lees : Matt. 22:14, Ef. 1:4, 1 Tim. 2:3 en 2 Petrus 3:9.
De predestinatieleer staat recht tegenover Gods woord. Het zou liefde tegenhouden en aangezien Hij Liefde is... idd, klopt er niks van. Het is een halve waarheid, en dus ook een leugen die in sommige christelijke richtingen is binnengeslopen. Ook zou er door acceptatie van de uitverkiezingsleer bij "chistenen" een foute soort trots kunnen ontstaan.
De mens heeft een wil gekregen van God. En God nodigt ons uit. Het is aan ons mensen om op de uitnodiging in te gaan.
Uitverkoren betekent in de Nederlandse taal heel wat anders dan dat er in het Hebreeuws mee bedoelt wordt.
Uitverkoren betekent in het Hebreeuws: "diegene die de uitnodiging accepteerd." Lees : Matt. 22:14, Ef. 1:4, 1 Tim. 2:3 en 2 Petrus 3:9.
De predestinatieleer staat recht tegenover Gods woord. Het zou liefde tegenhouden en aangezien Hij Liefde is... idd, klopt er niks van. Het is een halve waarheid, en dus ook een leugen die in sommige christelijke richtingen is binnengeslopen. Ook zou er door acceptatie van de uitverkiezingsleer bij "chistenen" een foute soort trots kunnen ontstaan.
De mens heeft een wil gekregen van God. En God nodigt ons uit. Het is aan ons mensen om op de uitnodiging in te gaan.
- ndonselaar
- Contacteer:
Dat veel mensen de leer der uitverkiezing niet willen accepteren is bekend.
007 schrijft over een aantal teksten uit het NT. Misschien heeft hij een andere bijbel. De mijne heeft het NT in het Grieks. In het Grieks vinden we in Matth. 22:14 'eklek'tos' Dit woord betekent uitgekozen of gekozen door God of uitverkoren. Dat er aan dit tekstwoord een nodiging aan vooraf gaat is zeker waar. Immers, velen zijn geroepen (genodigd). Echter 007 rationaliseert de verkiezing aan de andere kant, nl. door te zeggen. Ik kan Gods nodiging verwerpen, dus ik kan mijn verkiezing niet of wel accepteren.
Ook staat de uitverkiezing Gods liefde niet in de weg, integendeel. De verkiezing is de spiegel van Gods liefde.
007 schrijft over een aantal teksten uit het NT. Misschien heeft hij een andere bijbel. De mijne heeft het NT in het Grieks. In het Grieks vinden we in Matth. 22:14 'eklek'tos' Dit woord betekent uitgekozen of gekozen door God of uitverkoren. Dat er aan dit tekstwoord een nodiging aan vooraf gaat is zeker waar. Immers, velen zijn geroepen (genodigd). Echter 007 rationaliseert de verkiezing aan de andere kant, nl. door te zeggen. Ik kan Gods nodiging verwerpen, dus ik kan mijn verkiezing niet of wel accepteren.
Ook staat de uitverkiezing Gods liefde niet in de weg, integendeel. De verkiezing is de spiegel van Gods liefde.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Ieder mens is uitverkoren/uitgekozen door God. Ikzelf kan Gods verkiezing niet verwerpen. Maar ik heb een wil gekregen van God. Omdat Hij wil dat wij zelf een keuze maken. Anders zouden wij geen eigen wil hebben en robotjes zijn.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Dat veel mensen de leer der uitverkiezing niet willen accepteren is bekend.
Het kan een verkeerde trots opwekken, zo van: Ik ben een uitverkorene, kijk God heeft mij uitgekozen!
Nee, God heeft iedereen uitverkoren en uitgekozen.
God zou niet zeggen bij een nieuw geboren kind:" zo jij gaat lekker naar de hel, want ik heb jou niet uitgekozen.
Dat gaat regelrecht tegen de liefde van God in.
Jeremia29:11-14
vers 14 benadrukt mijn overtuiging nomaals: "Dan zult gij Mij aanroepen en heengaan en tot Mij bidden, en Ik zal naar u horen; Dan zult gij Mij zoeken en vinden, wanneer gij naar Mij vraagt met uw ganse hart. Dan zal Ik Mij door u laten vinden luidt het Woorde des Heren, en in uw lot een keer brengen.
Die laatste zin zegt alles al. Als wij niet in Gods bestemming wandelen gaat het mis! Hij kan in ons lot een keer brengen.
God doet alles zodat wij lekker op onze .... kunnen gaan zitten? Nee, dat gaat er bij mij niet in.
[Aangepast op 25/2/03 door 007]