Vraag (pc en internet)

Mara

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

@ejvl, dank je wel. :)
Ik zal je posting even kopiëren en zuinig bewaren. Google staat er nu (nog) op, maar zodra het weer mis gaat, weet ik wat ik moet doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Een vraag.... voor wie het weet:

Het gaat over Digibron.
Je wilt alle pagina 1's van De Saambinder lezen, de Meditaties.
Kan dat?
Is het via Digibron niet mogelijk als in een krantenviewer het hele tijdschrift door te bladeren?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Kon vroeger wel, helaas moet je daarvoor nu Digibron Plus hebben. Wellicht dat het ook kan als je een normaal RD abonnement hebt, maar ik vrees van niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Kon vroeger wel, helaas moet je daarvoor nu Digibron Plus hebben. Wellicht dat het ook kan als je een normaal RD abonnement hebt, maar ik vrees van niet.
Jammer...
Ezen

Bericht door Ezen »

Je kunt bij DB zoeken op het woord meditatie met alleen het blad Saambinder.
Dan komen er rechts rijtjes jaartallen bv 1980-1989. Daarbinnen kun je per jaar zoeken.
Als je er 1 kiest komt rechts het origineel te zien. Dan krijg je je voorpagina.
Dat kan ook zonder db+
Spitten en niet moe worden.
mulder

Bericht door mulder »

Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
Dat is heel verschillend. In de ene kerk is het normaal dat je je eigen psalmboek op je plaats hebt liggen. Ik denk dat dit vooral voorkomt in kerken waar mensen een vaste zitplaats hebben. Hier moest vroeger ook zitplaatsengeld worden betaald voor je eigen plekje. Pas als het rode lampje boven de preekstoel ging branden waren de plaatsen vrij. Ik geloof dat dit in veel kerken is afgeschaft. Als ik nu in bv. Enter of in Rijssen-West naar de kerk ga liggen daar geen bijbels etc. meer in de banken. Er wordt ook geen zitplaatsengeld meer betaald.
Als de plaatsen vrij zijn is het natuurlijk niet netjes als je dan getrakteerd wordt op een boze blik. Sommige mensen lijken geen manieren te kennen... Tja, wat zullen we daarvan zeggen... Niet goed te keuren denk ik.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bij ons zijn geen vaste zitplaatsen, maar vaak zitten mensen toch op dezelfde plek. Bij ons blijven dus de bijbels ook nog al eens liggen. Zit er dan toch iemand op onze plek, dan pakken we onze bijbels even mee. Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit. Ik ben niet principieel boos in elk geval.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit.
:haha
Fysiek onmogelijk denk ik. (op je gezicht zitten)
mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
In de kerk van mijn broer is dat ook.
Het zijn niet alleen Bijbels, maar ook kussens.
Veel mensen blijken zeer te hechten aan een vaste plaats en hebben het ervoor over om een half uur vóór aanvang al op hun plek te zitten.
Maar het weggekeken worden herken ik wel. Misschien dat het uit de tijd komt toen er nog plaatsengeld geheven werd?
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Jazeker, had te maken met een of andere toolbar destijds.
Ook programma's als MC Afee, of Flashplayer, en nog veel meer, stellen andere zoekpagina's in als standaard als je per ongeluk vergeet een vinkje uit te zetten.
Je kunt de gratis versie van superantispyware eens installeren en laten draaien.
En anders, check dit:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/320159

Voornamelijk dit stukje:
- Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. (kan ook met de Windows toets op het toetsenbord en de R tegelijk in te drukken)

- Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.

- Ga in de Register-editor naar de volgende subsleutel (indien aanwezig):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel

-Als de waarde ResetWebSettings of de waarde HomePage bestaat in deze sleutel, klikt u met de rechtermuisknop op de waarden en klikt u op Verwijderen.

Let wel op, doe niet zomaar iets in het register, hier kun je hele verkeerde dingen doen.
Mijn dochter had het nu ook op haar eigen laptop. Het had met beveiligd zoeken te maken zei ze.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Je kunt je afvragen of ze de Bijbel buiten kerktijd dan wel lezen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

emigrant schreef:
Ik bezit meer dan één Bijbel. En het kerkformaat vind ik niet zo heel prettig lezen, dus die gebruik ik thuis eigenlijk nooit.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Ik kan niet begrijpen dat een mens zijn Bijbeltje laat liggen. Het heeft geen enkel nut behalve dat je zo iedere zondag op dezelfde plek kunt zitten. Als het goed is zijn er genoeg kerkbanken en hoef je niet structureel op hetzelfde plekje te zitten. Het is egoïstisch en niet nuttig. In mijn gemeente gebeurt het laten liggen van zakbijbels helaas ook. Onlangs heeft de kerkenraad een keer opgeroepen om alles mee naar huis te nemen maar hier wordt maar door enkelen gehoor aan gegeven.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Zita schreef:
emigrant schreef:
Ik bezit meer dan één Bijbel. En het kerkformaat vind ik niet zo heel prettig lezen, dus die gebruik ik thuis eigenlijk nooit.
Een zakbijbel zoals men die in de kerk gebruikt is ook handig in de trein, op reis, enz ik ga niet zonder de deur uit.

In elk geval is het reserveren van een kerkbank door er je boeken in te leggen niet gastvrij
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
refo

Bericht door refo »

eilander schreef:Bij ons zijn geen vaste zitplaatsen, maar vaak zitten mensen toch op dezelfde plek. Bij ons blijven dus de bijbels ook nog al eens liggen. Zit er dan toch iemand op onze plek, dan pakken we onze bijbels even mee. Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit. Ik ben niet principieel boos in elk geval.
Dat is helemaal onbeleefd. Even laten merken dat het jouw plek is waar die mensen zitten.
Plaats reactie