-DIA- schreef:DDD schreef:Ik vind het wel wat vreemd om over God als Voorwerp te spreken. Dat klinkt nou niet bijster eerbiedig.
Het is foutief met een Hoofdletter geschreven: Zo lief als mij mijner ziele zaligheid is... Het gaat dus over de ziel. Úw ziel, míjn ziel... voor een ieder zo persoonlijk, zó lief als mijn mij de zaligheid van mijn eigen ziel is... Begrijpt u? Zo werd ook genoemd: De mobiele telefoons, internet... Een vorm van massale afgoderij zoals die op dit moment voorkomt. Vraag maar eens af: Heb ik de computer liever dan mijn eigen ziel? Waar besteed ik meer tijd aan? Onze ziel moet zich alleen maar richten op God... Onzer ziele zaligheid. Ik weet het, dan gaat niemand vrijuit.
Afgoderij....massale afgoderij....
Mobiele telefoons, internet...
Zondag 34, vraag 95
Wat is afgoderij?
Afgoderij is, in de plaats des enigen waren Gods, die zich in zijn Woord geopenbaard heeft,
of benevens Hem, iets anders verzinnen of hebben, waarop de mens zijn vertrouwen zet.
Beste DIA,
Wijlen Ds. A.D. Muilwijk zei eens: een ieder heeft wel een pop om mee te spelen: zelfs met zijn/haar dominee, eigen bevinding, etc.