Kleine vreugden

merel
Berichten: 10087
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Jawel, maar manlief vindt dat niet nodig. Het is nog een redelijk kleine boom. Wij moesten vorig jaar wel vreselijk lachten om de beteuterde gezichten vam de kinderen toen de hele zwerm op onze boom neerdaalde en alles leegroofde. Volgende dag hebben wij maar een paar kilo kersen in de winkel gekocht.
:humhihi
Mannetje
Berichten: 7917
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Jawel, maar manlief vindt dat niet nodig. Het is nog een redelijk kleine boom. Wij moesten vorig jaar wel vreselijk lachten om de beteuterde gezichten vam de kinderen toen de hele zwerm op onze boom neerdaalde en alles leegroofde. Volgende dag hebben wij maar een paar kilo kersen in de winkel gekocht.
:humhihi
Voor de prijs van een paar kilo kersen kun je wel een net kopen, en dat gaat ook best een paar jaar mee.
Na het eerste jaar heb ik voor onze appelboom ook een net gekocht. Het ziet er niet heel mooi uit, maar het is wel effectief.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

merel schreef:Jawel, maar manlief vindt dat niet nodig. Het is nog een redelijk kleine boom. Wij moesten vorig jaar wel vreselijk lachten om de beteuterde gezichten vam de kinderen toen de hele zwerm op onze boom neerdaalde en alles leegroofde. Volgende dag hebben wij maar een paar kilo kersen in de winkel gekocht.
:humhihi
:haha
Vandaar je nickname :D
Van een zakenrelatie in de Betuwe krijgen we elk jaar een kist kersen. Die zijn voor levering aan restaurants en export. Zo lekker koop je ze niet in de winkel. Donker, bijna zwart, groot en zo sappig en zoet, precies op het juiste moment geplukt. We kijken er elk jaar naar uit en al de andere kersen die daarna komen, verbleken erbij.
De buitenlandse kersen laat ik sowieso altijd liggen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Kleine vreugden

Bericht door Lassie »

Eigenlijk een grote vreugde.
Mijn mooie zoon. :love Mooi om te zien hoe hij zich zo ontwikkeld.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:Een hele dag met mijn kleinzoon!

Toen we samen de hond uitlieten vroeg hij of we snoep gingen kopen, ik zij dat ik geen geld bij me had, hij keek me aan en zei, ik snap niet dat je geld stuurt aan dat jongetje van die tekeningetjes (Woord en daadkind) en geen geld heb om snoep te kopen. :haha
Mijn kleinzoon is er vandaag weer, dankzij Helma heb ik nu wel snoepjes :jongle :haha :jongle :haha :jongle
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18761
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

samanthi schreef:
samanthi schreef:Een hele dag met mijn kleinzoon!

Toen we samen de hond uitlieten vroeg hij of we snoep gingen kopen, ik zij dat ik geen geld bij me had, hij keek me aan en zei, ik snap niet dat je geld stuurt aan dat jongetje van die tekeningetjes (Woord en daadkind) en geen geld heb om snoep te kopen. :haha
Mijn kleinzoon is er vandaag weer, dankzij Helma heb ik nu wel snoepjes :jongle :haha :jongle :haha :jongle
:D
Haha, wat heb ik zitten lachen achter mijn pc.
Haribo, daar word je vrolijk van :nananere
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kleine vreugden

Bericht door Isala »

Vanmiddag een struinroute gelopen door de uiterwaarden.
Wat was dat heerlijk!
Hora est!
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door Sheba »

Isala schreef:Vanmiddag een struinroute gelopen door de uiterwaarden.
Wat was dat heerlijk!
Struinroute :quoi
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kleine vreugden

Bericht door Isala »

Even een linkje naar zeven struinroutes langs de waal:
https://www.rivierenland.nl/struinen
Hora est!
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kleine vreugden

Bericht door Isala »

Mara schreef:Donker, bijna zwart, groot en zo sappig en zoet, precies op het juiste moment geplukt. We kijken er elk jaar naar uit en al de andere kersen die daarna komen, verbleken erbij.
Er zijn veel verschillende rassen kersen, maar deze zwarte zijn idd het lekkerst Mara.
Wij hebben vier kersenbomen, maar het ligt erg aan het weer hoe groot de kersenoogst is. Bij veel nattigheid 'springen' ze (gaan ze barsten en rotten) en bij veel kou kan de opbrengst aanzienlijk minder zijn.
Maar ik ben het meest dol op de pruimen, vooral de opal en de reine victoria's.
Het is een hele toer om al het vogelgespuis uit de bomen te houden.
Hora est!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine vreugden

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dat ik de nieuwe bundel Weerklank in ontvangst mocht nemen als vertegenwoordigster van het middelbare gemeentelid.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef: als vertegenwoordigster van het middelbare gemeentelid.
:quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine vreugden

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef: als vertegenwoordigster van het middelbare gemeentelid.
:quoi
gemeenteleden van middelbare leeftijd :? Ik hoor dus niet meer bij de jongeren, maar ook niet bij de ouderen :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef: als vertegenwoordigster van het middelbare gemeentelid.
:quoi
gemeenteleden van middelbare leeftijd :? Ik hoor dus niet meer bij de jongeren, maar ook niet bij de ouderen :)
O, dus. Ik dacht dat jij een dertiger was en dan vind ik middelbaar zo (te) oud klinken voor je. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 29057
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Tussen de dertig en de vijftig ben je toch van middelbare leeftijd? Of begrijp ik iets verkeerd;-)
Plaats reactie