Huishouden en dat soort zaken..

Chrisje72
Berichten: 1498
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Chrisje72 »

Er staat ook niet scheerschuim maar scheerzeep!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Lassie »

Wat is schoon en wat is vies!?

Vandaag aten we met een groepje en in de besteklade lagen wat zaadjes en kruimeltjes van brood. Een van de groep gruwelde daar zo van dat ze acuut niet meer wilde eten. Dat lijkt me behoorlijk lastig.

Ik zat pas een lekker stukje taart te eten terwijl de kat van mijn vriendin een haarbal uit kotste.... toen liep ik ook maar even weg.

Het is hier ook niet spik en span, maar mijn vaatdoekje gaat wel elke dag na de vaat op het rekje en daarna in de wasmand.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Er staat ook niet scheerschuim maar scheerzeep!
Wie heeft er nog scheerzeep? ;) Hier doen de mannen het met gel of schuim.
Maar hoe het ook zij, ondanks dat ik alles er goed afgewreven had met een natte microvezeldoek, beslaat de spiegel niet!
Wel ziet het er uit of je door lichtelijk bedruppelde brillenglazen kijkt, als je net onder de douche uitstapt, maar dat trekt snel weg.
Lassie schreef:Vandaag aten we met een groepje en in de besteklade lagen wat zaadjes en kruimeltjes van brood. Een van de groep gruwelde daar zo van dat ze acuut niet meer wilde eten
Heeft ze glutenallergie soms? Want dergelijke mensen kunnen van een paar kruimeltjes doodziek worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10471
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Een supersonisch scheerapparaat volstaat ook prima
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Lassie »

Mara schreef:
Lassie schreef:Vandaag aten we met een groepje en in de besteklade lagen wat zaadjes en kruimeltjes van brood. Een van de groep gruwelde daar zo van dat ze acuut niet meer wilde eten
Heeft ze glutenallergie soms? Want dergelijke mensen kunnen van een paar kruimeltjes doodziek worden.
Nee, ;) (want dan eet je ook geen noodles uit een bekertje vol gluten ;-) ).
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Een supersonisch scheerapparaat volstaat ook prima Afbeelding
In onze hele familie zijn alleen maar natscheerders.
Mijn pa en oudste zwager deden het nog met de vergulde hand en een kwast, maar inmiddels is iedereen wel aan de gel en schuim.
Ik vind het eerlijk gezegd wel frisser.
Mijn man had er eentje gekregen en die heeft hem snel weggegeven, zijn huid raakte enorm geirriteerd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10471
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ondanks regelmatig op 95gr een programma met soda en/of azijn laten draaien, heb ik toch last van geurtjes en zwarte spikkels op mijn was
Ik was 4/5x in de week een grote was op 60gr met wasPOEDER
2x p/wk een donkere was op 40gr
En verder draai ik iedere dag wel 1/2 kleine/fijne wasjes en dat doe ik dan wel met een beetje vloeibaar wasmiddel.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat zou ik er zelf aan kunnen doen?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5780
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door ejvl »

Alhoewel ik geen expert ben, dat is m'n vrouw :) , HG wasmachine reiniger schijnt goed te helpen, of bij elke was een schep Vanish.
Martijn
Berichten: 733
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Martijn »

Orchidee schreef:Ondanks regelmatig op 95gr een programma met soda en/of azijn laten draaien, heb ik toch last van geurtjes en zwarte spikkels op mijn wasAfbeelding
Ik was 4/5x in de week een grote was op 60gr met wasPOEDER
2x p/wk een donkere was op 40gr
En verder draai ik iedere dag wel 1/2 kleine/fijne wasjes en dat doe ik dan wel met een beetje vloeibaar wasmiddel.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat zou ik er zelf aan kunnen doen?
De oorzaak kan zijn dat de was nat in de wasbox/mand ligt. Dan gaat het stikken en het kan zelfs gaan schimmelen. Zelfs na het wassen ruikt het dan niet lekker. De zwarte spikkels kunnen schimmel vlekken zijn.
Als je je machine regelmatig op 95 graden met soda of azijn draait dan is hij vanbinnen helemaal schoon en is ook alle kalk weg uit je machine.
Hendrien
Berichten: 1342
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrien »

Orchidee schreef:Ondanks regelmatig op 95gr een programma met soda en/of azijn laten draaien, heb ik toch last van geurtjes en zwarte spikkels op mijn wasAfbeelding
Ik was 4/5x in de week een grote was op 60gr met wasPOEDER
2x p/wk een donkere was op 40gr
En verder draai ik iedere dag wel 1/2 kleine/fijne wasjes en dat doe ik dan wel met een beetje vloeibaar wasmiddel.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat zou ik er zelf aan kunnen doen?
3 vaatwastabletten in de wasmachine doen en op 95 graden zetten. Werkt goed bij mij!
Hendrien
Berichten: 1342
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrien »

Zijn hier ook mensen die "baking soda" gebruiken? En waar gebruiken jullie het voor? Schijnt een goed middel te zijn voor allerlei dingen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6559
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Posthoorn »

Hendrien schreef:Zijn hier ook mensen die "baking soda" gebruiken? En waar gebruiken jullie het voor? Schijnt een goed middel te zijn voor allerlei dingen.
Als dat hetzelfde is als zuiveringszout (volgens mij wel), dan kun je het gebruiken om vloerbedekking te reinigen. Strooi het over de vloer, kwartiertje in laten trekken, en opzuigen. Schijnt ook nog tegen beestjes te zijn.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ondanks regelmatig op 95gr een programma met soda en/of azijn laten draaien, heb ik toch last van geurtjes en zwarte spikkels op mijn wasAfbeelding
Ik was 4/5x in de week een grote was op 60gr met wasPOEDER
2x p/wk een donkere was op 40gr
En verder draai ik iedere dag wel 1/2 kleine/fijne wasjes en dat doe ik dan wel met een beetje vloeibaar wasmiddel.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat zou ik er zelf aan kunnen doen?
Hoe oud is je wasmachine?
Zwarte spikkels duidt op wasluis.

Een stinkende wasmachine is vrijwel altijd het resultaat van te weinig schoonmaken. Veel mensen denken dat een wasmachine zichzelf schoon houdt, maar dit klopt niet. Waspoeder kan aankoeken in de leidingen, het filter kan verstopt raken en ook kalk kan zich nestelen in je wasmachine. Dit zijn allemaal boosdoeners die ervoor zorgen dat je wasmachine stinkt. Je kunt de volgende stappen ondernemen om het probleem op te lossen.
http://was-tips.nl/wasmachine-stinkt

En heb je altijd schoonmaakazijn gebruikt, want dat is sterker geconcentreerd dan gewone keukenazijn.
Ik doe bij elke witte was 40/60/95 graden een eetlepel soda erbij.
Desondanks ruikt mijn machine ook niet altijd even fris.
Ik gebruik nu af en toe unstoppable korrels.
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 92_200.jpg

Was onlangs in de aanbieding bij AH, 5 euro per bus. Maar als je er zuinig mee bent doe je er best lang mee.
Je kunt minder waspoeder gebruiken en uiteraard geen wasverzachter toevoegen dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10471
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Mijn wasmachine (siemens) is nog niet zo oud (paar jaar) en ik doe minstens 1x p/mnd een "sodawas" en er achteraan meestal gelijk een "schoonmaakazijnwas" en lege trommels natuurlijk ;)
En toch snap ik het niet, was verder genoeg op hoge temperaturen :super
Maar inmiddels draait hij met vaatwastabletten :D
We zullen zien......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5653
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Plaats reactie