Referendum 6 april Oekraine
Re: Referendum 6 april Oekraine
Het is ook mogelijk om blanco te stemmen. Daarmee geef je ook een signaal af.
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
~~Soli Deo Gloria~~
-
Exact. Daar moeten we geen associatieverdrag mee willen.Wim Anker schreef:De president van de Oekranie is corrupt. Bleek vandaag.
De premier van IJsland ook..
En nog veel meer rijke mensen die de belasting ontwijken.
(hoeft trouwens niet altijd illegaal te zijn: Ontwijking vs ontduiking. Maar ethisch is het allebei niet netjes.)
Ook grote westerse bedrijven doen aan belastingontwijking.
En nog veel meer rijke mensen die de belasting ontwijken.
(hoeft trouwens niet altijd illegaal te zijn: Ontwijking vs ontduiking. Maar ethisch is het allebei niet netjes.)
Ook grote westerse bedrijven doen aan belastingontwijking.
Ach, wel ja, en hier in Nederland en zeker in Den haag zijn het sprekende voorbeelden van deugdelijkheid...Wim Anker schreef:De president van de Oekranie is corrupt. Bleek vandaag.

Leuk voor de SGP. ze mogen mijn stemformulier gebruiken met een volmacht als ze dat willen, moeten ze hem wel eerst uit de papierbak halen...Mannetje schreef:SGP is ook voor.
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 05 apr 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Kieskompas.nl invullen, geeft een beeld.
Hoorde vanavond Van der Staaij op de radio nog flink twijfelen of 'ie wel zou gaan stemmen. Uiteindelijk praatte hij in de richting van: in geen geval 's morgens, maar als in de loop van de dag blijkt dat het opkomstpercentage de 30% lijkt te gaan halen, dan toch maar wel stemmen. Vond ik eigenlijk wel een slim plan. Ik geloof dat ik die strategie maar navolg. Alleen ga ik niet vóór stemmen.Mannetje schreef:SGP is ook voor.
~~Soli Deo Gloria~~
Vind ik eerlijk gezegd toch wel een beetje zwak.Hendrikus schreef:Hoorde vanavond Van der Staaij op de radio nog flink twijfelen of 'ie wel zou gaan stemmen. Uiteindelijk praatte hij in de richting van: in geen geval 's morgens, maar als in de loop van de dag blijkt dat het opkomstpercentage de 30% lijkt te gaan halen, dan toch maar wel stemmen.Mannetje schreef:SGP is ook voor.
Of je stemt niet, of je stemt voor of tegen, maar afwachten en de kat uit de boom kijken en dan doen wat de rest doet vind ik niet echt getuigen van een sterke ruggengraat.
Voor de rest heb ik feitelijk helemaal niets tegen de Heer Van der Staaij.
Dat komt omdat er twee dingen tegelijk spelen: ben je voor of tegen het verschijnsel referendum, en ben je voor of tegen het verdrag met de Oekraïne. Van der Staaij gaf duidelijk aan dat zijn partij vóór het verdrag is, maar dat hij persoonlijk niet erg voor het middel van het referendum is. Vandaar zijn aarzeling.Van Ewijk schreef:Vind ik eerlijk gezegd toch wel een beetje zwak.Hendrikus schreef:Hoorde vanavond Van der Staaij op de radio nog flink twijfelen of 'ie wel zou gaan stemmen. Uiteindelijk praatte hij in de richting van: in geen geval 's morgens, maar als in de loop van de dag blijkt dat het opkomstpercentage de 30% lijkt te gaan halen, dan toch maar wel stemmen.Mannetje schreef:SGP is ook voor.
Of je stemt niet, of je stemt voor of tegen, maar afwachten en de kat uit de boom kijken en dan doen wat de rest doet vind ik niet echt getuigen van een sterke ruggengraat.
Voor de rest heb ik feitelijk helemaal niets tegen de Heer Van der Staaij.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik persoonlijk ben alleen een voorstander van referendums , of liever gezegd, zou een voorstander er van zijn als het echt dingen zouden zijn die mij en anderen dichtbij als mens zouden raken.Hendrikus schreef:Dat komt omdat er twee dingen tegelijk spelen: ben je voor of tegen het verschijnsel referendum, en ben je voor of tegen het verdrag met de Oekraïne. Van der Staaij gaf duidelijk aan dat zijn partij vóór het verdrag is, maar dat hij persoonlijk niet erg voor het middel van het referendum is. Vandaar zijn aarzeling.
Zoals bezuinigingen en wat met humanitaire zaken te maken heeft.
Deze vage politieke poppenkast zonder duidelijke en eenduidige onderbouwing boeien mij echter niet.
Wat de heer van der Staay betreft, Dan zou ik gewoon gelijk voor gaan stemmen.
Als men je riemen aan reikt en je hebt geen zin in roeien, gooi ze dan gelijk weg of roei dan meteen de richting op die jij wilt.
-
Re: RE: Re: Referendum 6 april Oekraine
Goede strategie van Van der Staaij. Zo ga ik het ook doen. Pas als de opkomst over het geldigheidspercentage is, zal ik gaan stemmen. En dan laat ik mij leiden door de wijze heren van de politiek: voor dus.Hendrikus schreef:Hoorde vanavond Van der Staaij op de radio nog flink twijfelen of 'ie wel zou gaan stemmen. Uiteindelijk praatte hij in de richting van: in geen geval 's morgens, maar als in de loop van de dag blijkt dat het opkomstpercentage de 30% lijkt te gaan halen, dan toch maar wel stemmen. Vond ik eigenlijk wel een slim plan. Ik geloof dat ik die strategie maar navolg. Alleen ga ik niet vóór stemmen.Mannetje schreef:SGP is ook voor.
Omdat ik twijfelde tussen blanco stemmen of tegen, heb ik de kieswijzer maar eens geraadpleegd.
Het wordt tegen.
Maar de opkomst is tot nu toe zo laag, dat ik denk dat onze stem er niet of nauwelijks iets toe doet.
Het wordt tegen.
Maar de opkomst is tot nu toe zo laag, dat ik denk dat onze stem er niet of nauwelijks iets toe doet.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De opkomstpercentages zijn toch geheim?
Ik ga zeker vóór stemmen. Het staat al maanden in mijn agenda;-)
Nee hoor, je kunt diverse live blogs volgen.DDD schreef:De opkomstpercentages zijn toch geheim?
http://www.rijnmond.nl/nieuws/140524/LI ... g-Oekraine
Er zijn stemlokalen waar nog maar 10 mensen zijn geweest, saaie dag voor die ambtenaren.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: RE: Re: Referendum 6 april Oekraine
Zo wijs zijn de meeste heren van de politiek niet.Pimpelmees schreef:Goede strategie van Van der Staaij. Zo ga ik het ook doen. Pas als de opkomst over het geldigheidspercentage is, zal ik gaan stemmen. En dan laat ik mij leiden door de wijze heren van de politiek: voor dus.Hendrikus schreef:Hoorde vanavond Van der Staaij op de radio nog flink twijfelen of 'ie wel zou gaan stemmen. Uiteindelijk praatte hij in de richting van: in geen geval 's morgens, maar als in de loop van de dag blijkt dat het opkomstpercentage de 30% lijkt te gaan halen, dan toch maar wel stemmen. Vond ik eigenlijk wel een slim plan. Ik geloof dat ik die strategie maar navolg. Alleen ga ik niet vóór stemmen.Mannetje schreef:SGP is ook voor.
Ik weet het nog steeds niet... Opkomst 14.00 uur op 12%. Veelal stem je 's avonds, maar dan zijn we niet thuis. Misschien dat manlief nog ff heen en weer rent..
Ik vind het lastig over iets te stemmen waar je geen verstand van hebt, normaal doe je iets niet als je het niet zeker weet.
Ik vind het lastig over iets te stemmen waar je geen verstand van hebt, normaal doe je iets niet als je het niet zeker weet.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry