Beroepingswerk discussie

Curatorium

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Curatorium »

keesjanm schreef:Ik hoorde dat student Al-Chalabi nu opeens toch geen zendingspredikant wordt. Klopt dat?
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_979048
Ene kant mooi dat er nu toch 2 dominees in Nederland bijkomen, maar het blijft m.i. een beetje een vreemd verhaal. De nood (nul zendingspredikanten) op het zendingsveld is toch wel heel groot.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Als je de achtergrond niet kent kan je ook niet zeggen dat het verhaal vreemd is.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Wat is de achtergrond dan?
Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Hij komt ook beschikbaar voor de Nederlandse gemeenten. De kans bestaat dus dat hij alsnog naar het zendingsveld vertrekt.
mulder

Bericht door mulder »

de intentie is natuurlijk nu dat hij in Nederland predikant wordt dus dat gaat ook gebeuren. ze kunnen niet zomaar switchen van zendingsstudent naar normale student dus wordt het op deze manier gecombineert. Wat transparantie hierover zou wel handig zijn want het is natuurlijk vreemd, maar ik lees de Saambinder niet dus wie weet komt dat nog. En verder moeten GG'ers hierover helemaal niet klagen. wees us blij dat er twee studenten dit jaar een gemeente gaan dienen :langue
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Ouddorp schreef:Hij komt ook beschikbaar voor de Nederlandse gemeenten. De kans bestaat dus dat hij alsnog naar het zendingsveld vertrekt.
Dat is een kerkpolitieke formulering. Niet meer dan normaal.
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Het zal ongetwijfeld lastig zijn een plaats te vinden als zendingspredikant in het gebied waar deze student eerder aangaf voor te willen ingezet worden.
Wellicht voorkomt deze beslissing van het curatorium dat deze toekomstige predikant werkloos aan de zijlijn moet blijven staan.
Laat het beroepingswerk de weg maar wijzen als middel om de roeping van deze man te bevestigen.
Ezen

Bericht door Ezen »

mulder schreef:de intentie is natuurlijk nu dat hij in Nederland predikant wordt dus dat gaat ook gebeuren. ze kunnen niet zomaar switchen van zendingsstudent naar normale student dus wordt het op deze manier gecombineert. Wat transparantie hierover zou wel handig zijn want het is natuurlijk vreemd, maar ik lees de Saambinder niet dus wie weet komt dat nog. En verder moeten GG'ers hierover helemaal niet klagen. wees us blij dat er twee studenten dit jaar een gemeente gaan dienen :langue
Waarom kan dat switchen niet?

Kan zijn dat hij vanwege zijn achtergrond de zendingslanden niet in mag?
Spitten en niet moe worden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Welke achtergrond?
GGBeroopingswerk

Bericht door GGBeroopingswerk »

Toch wel fijn dat we niet weten wat de werkelijke reden is. Dan hadden we nu niets meer om over te praten.
Ik zal even helpen met het verzinnen van mogelijkheden:
- Misschien vindt het curatorium/zendingsdeputaatschap het verstandig dat hij eerst meer ervaring opdoet
- Misschien heeft hij een vriendin, en heeft hij op deze manier de tijd om haar beter te leren kennen alvorens hij naar het zendingsveld vertrekt
- Enz
- Enz
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Kerkorderlijke kwestie. Een zendingspredikant wordt door een gemeente uitgezonden en beroepen. Alle gemeenten in het verband moeten gelijke kans krijgen. Je gaat niet naar de theologische school omdat je bij voorbaat predikant te Goes wil worden en nergens anders.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben niet heel deskundig, maar waarom zou iemand niet geroepen kunnen zijn om in één plaats dominee te worden en nergens anders?
Ezen

Bericht door Ezen »

Tiberius schreef:Welke achtergrond?
De zendingslanden willen misschien geen mensen toelaten die oorspronkelijk uit asiellanden komen.
Ezen

Bericht door Ezen »

emigrant schreef:Kerkorderlijke kwestie. Een zendingspredikant wordt door een gemeente uitgezonden en beroepen. Alle gemeenten in het verband moeten gelijke kans krijgen. Je gaat niet naar de theologische school omdat je bij voorbaat predikant te Goes wil worden en nergens anders.
Dat kan best. Als het verder kerkordelijk toegaat kun je naar de TS om predikant in Goes te worden. Roeping, weet je nog?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ezen schreef:
emigrant schreef:Kerkorderlijke kwestie. Een zendingspredikant wordt door een gemeente uitgezonden en beroepen. Alle gemeenten in het verband moeten gelijke kans krijgen. Je gaat niet naar de theologische school omdat je bij voorbaat predikant te Goes wil worden en nergens anders.
Dat kan best. Als het verder kerkordelijk toegaat kun je naar de TS om predikant in Goes te worden. Roeping, weet je nog?
Het ligt misschien nog wel ietsje anders. Als je je van Godswege geroepen voelt om predikant te worden, en je weet dat je standplaats X zal worden, dan zal God daar Zelf wel voor zorgen. Daar hoef je dus niet van tevoren al aan te geven: ik kom naar de TS omdat ik weet dat ik de gemeente X zal dienen.
Gesloten