Beste mensen,
Ik ben blij dat ik als klein kind gedoopt ben. Wie gunt zo'n geschenk zijn kind niet?
Kinderdoop is prachtig, ondergedompeld zijn in Jezus!
Wie wil reageren?
Bedankt, Caroline
kinderdoop
Is de doop niet een teken van het nieuwe verbond (Hebreeën) dat God met ons persoonlijk sluit? Zijn bij het sluiten van een verbond niet twee partijen nodig die volstrekt goed weten wat ze doen, die verantwoordlijkheid kunnen dragen? Is er niet een bewustzijn van zonde nodig? Is er niet gebed voor verlossing door de persoon zelf nodig? (1 Petr. 3:21-22) Kunnen mijn ouders het contract tekenen dat mijn baas met mij wil sluiten? <p>
Mijn mening is duidelijk, denk ik :-)
Mijn mening is duidelijk, denk ik :-)
Roseline, de doop is niet een teken van het nieuwe verbond dat God met ons persoonlijk sluit, daarom kan je het niet vergelijken met het ondertekenen van een contract. De doop is een teken en zegel dat God jou bij het verbond wil laten horen. Het is zegmaar een teken dat God de eerste stap zet. Wees blij om zo'n teken! Het herinnert je er aan dat God vol liefde is en dat Hij graag ook van jou wil houden.
Mijn stelling is:
<br>
<b>In de bijbel worden alleen mensen gedoopt die tot geloof zijn gekomen.</b><br>
Wanneer weten we dat mensen tot geloof zijn gekomen? Als we dat uit hun eigen mond vernomen hebben...<br>
Want we kunnen niet gedachtenlezen. De apostelen konden dat ook niet, en Johannes de Doper ook niet... <br>
En uit alle 'bekerings'- verhalen blijkt, dat men éérst tot geloof kwam, alvorens men zich liet dopen. Lees heel handelingen maar eens. Het gaat namelijk om geboren te worden uit water EN Geest.<br>
Groetjes, Rose.
<br>
<b>In de bijbel worden alleen mensen gedoopt die tot geloof zijn gekomen.</b><br>
Wanneer weten we dat mensen tot geloof zijn gekomen? Als we dat uit hun eigen mond vernomen hebben...<br>
Want we kunnen niet gedachtenlezen. De apostelen konden dat ook niet, en Johannes de Doper ook niet... <br>
En uit alle 'bekerings'- verhalen blijkt, dat men éérst tot geloof kwam, alvorens men zich liet dopen. Lees heel handelingen maar eens. Het gaat namelijk om geboren te worden uit water EN Geest.<br>
Groetjes, Rose.