Waar denk je op dit moment aan? [3]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Waar ik aan dacht:
Waarom lijkt het dat we tegenwoordig maar zulke kleine dingen verwachten van God?
Soms hoor je bidden of er nog één in de kerk mag zijn die door God bekeert mag worden in deze dienst.
Het lijkt soms wel of we geaccepteerd hebben dat de tijd hier in het Westen donker is, en er weinig geestelijk leven is.
Waarom vragen we God zo weinig om grote dingen? We hebben toch een grote God die grote wonderen kan doen!
God kan een opwekking geven in onze kerken, in heel het moderne Westen?
Dat God vele mensen levend wilt maken, dat Zijn Naam op deze manier verheerlijkt mag worden. Dat we ons mogen verblijden in Zijn grote daden.
Waarom hebben we zo weinig zulke grote verwachtingen van God?
Waarom lijkt het dat we tegenwoordig maar zulke kleine dingen verwachten van God?
Soms hoor je bidden of er nog één in de kerk mag zijn die door God bekeert mag worden in deze dienst.
Het lijkt soms wel of we geaccepteerd hebben dat de tijd hier in het Westen donker is, en er weinig geestelijk leven is.
Waarom vragen we God zo weinig om grote dingen? We hebben toch een grote God die grote wonderen kan doen!
Dat God vele mensen levend wilt maken, dat Zijn Naam op deze manier verheerlijkt mag worden. Dat we ons mogen verblijden in Zijn grote daden.
Is het kleinste van God niet onuitsprekelijk groot?Panny schreef:Waar ik aan dacht:
We horen wel eens: Tijdens de Pinksterpreek van Petrus werden er 3000 bekeerd, en nu kun 3000 preken doen zonder dat je
vrucht ziet. Ik denk dat het verborgen blijven van de vrucht ons wel wat te zeggen heeft. Het ligt niet aan God, maar laten we
de oorzaak eerst bij onszelf zoeken.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
En toch is het niet goed om de Heere te vragen of Hij er 1 wil bekeren.
Het zou een groot wonder zijn als Hij dat doet, maar we kunnen het geen van allen missen.
Als we het maar aan 1 gunnen zijn we, om met ds Gunst te spreken (Terdege), ver van onze plek. Want beseffen we het wel wat het zeggen wil om eeuwig buiten God te zijn?
Het zou een groot wonder zijn als Hij dat doet, maar we kunnen het geen van allen missen.
Als we het maar aan 1 gunnen zijn we, om met ds Gunst te spreken (Terdege), ver van onze plek. Want beseffen we het wel wat het zeggen wil om eeuwig buiten God te zijn?
Het is idd beter om te vragen of er niet een achter zal blijven!windorgel schreef:En toch is het niet goed om de Heere te vragen of Hij er 1 wil bekeren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Doet me denken aan 2 Koningen 13. We kunnen ook te weinig vragen, en dat kan grote gevolgen hebben!
Psalm 142!
Aan het 6 jarig meiske dat haar vermoorde vader gevonden heeft.
Vanmorgen was John v.d. Heuvel (misdaadjournalist) op de radio. Hij was een paar weken geleden in dat huis en het meisje danste en sprong toen heel vrolijk rond.
Verschrikkelijk.
Vanmorgen was John v.d. Heuvel (misdaadjournalist) op de radio. Hij was een paar weken geleden in dat huis en het meisje danste en sprong toen heel vrolijk rond.
Verschrikkelijk.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Aan het feit dat dit mijn 545 post is, als RefoCalvinist, op Refoforum. En ook mijn laatste post. Fijne momenten en minder fijne momenten heb ik beleefd op het forum, maar ik kijk over het algemeen gezien met een fijn gevoel terug op de periode dat ik hier lid was.
Sommige uitspraken/meningen die ik hier verkondigd heb, waren niet de meeste gelukkige. Soms was ik polariserend en te zwart-wit. Excuses daarvoor. Maar goed .. ik ga hier geen melo-dramatisch verhaal met krokodillentranen van maken. Dus ajuu! Veel plezier en veel goede discussie toegewenst! En nu ga ik lekker..
dus 
Sommige uitspraken/meningen die ik hier verkondigd heb, waren niet de meeste gelukkige. Soms was ik polariserend en te zwart-wit. Excuses daarvoor. Maar goed .. ik ga hier geen melo-dramatisch verhaal met krokodillentranen van maken. Dus ajuu! Veel plezier en veel goede discussie toegewenst! En nu ga ik lekker..

Het Allerbeste toegewenst, en ik vind het een moedig besluit. Ik zou mogen wensen ook deze weerstand het hoofd te kunnen bieden. Nogmaals het ga u goed!RefoCalvinist schreef:Aan het feit dat dit mijn 545 post is, als RefoCalvinist, op Refoforum. En ook mijn laatste post. Fijne momenten en minder fijne momenten heb ik beleefd op het forum, maar ik kijk over het algemeen gezien met een fijn gevoel terug op de periode dat ik hier lid was.
Sommige uitspraken/meningen die ik hier verkondigd heb, waren niet de meeste gelukkige. Soms was ik polariserend en te zwart-wit. Excuses daarvoor. Maar goed .. ik ga hier geen melo-dramatisch verhaal met krokodillentranen van maken. Dus ajuu! Veel plezier en veel goede discussie toegewenst! En nu ga ik lekker..dus
(hmmm... loopt deze zin eigenlijk wel....)
- Dodo
Waar denk je op dit moment aan? [3]
Markus 3.
Ik ben bij het water en er komen veel schepen langs. Het is leuk om naar de namen te kijken. Af en toe komt een klein scheepje langs dat Markus 3 heet.
Helaas niet uit de bijbel, het bedrijf heet Markus. Maar toch leuk om te zien.
Ik ben bij het water en er komen veel schepen langs. Het is leuk om naar de namen te kijken. Af en toe komt een klein scheepje langs dat Markus 3 heet.
Helaas niet uit de bijbel, het bedrijf heet Markus. Maar toch leuk om te zien.
Aan een kuur van 6 weken.... Als er dan geen verbetering optreed zal ik een inwendig maagonderzoek moeten ondergaan.
Antibiotica tegen de beruchte maagbacterie, heliobacter pylori?-DIA- schreef:Aan een kuur van 6 weken.... Als er dan geen verbetering optreed zal ik een inwendig maagonderzoek moeten ondergaan.
Nee dat niet. Ik heb eerst al Omezaprol gehad, wat helemaal niets hielp.Mara schreef:Antibiotica tegen de beruchte maagbacterie, heliobacter pylori?-DIA- schreef:Aan een kuur van 6 weken.... Als er dan geen verbetering optreed zal ik een inwendig maagonderzoek moeten ondergaan.
Nu krijg ik iets zwaardere medicijnen, en ik kreeg de indruk dat de dokter nogal bezorgd overkwam.
Zoals bekend bij verschillenden hier heb ik kwaadaardige kanker gehad aan de dikke darm .
Nu wil de dokter ook uitsluiten of er mogelijk iets in de maag zou kunnen zijn. De dokter heeft niet
het woord kanker genoemd, maar ik kon wel merken dat hij daaraan dacht. Hopelijk zal ik me
hierin vergissen.
Tjonge, dat is niet niks, sterkte en overgave toegewenst.-DIA- schreef:Nee dat niet. Ik heb eerst al Omezaprol gehad, wat helemaal niets hielp.Mara schreef:Antibiotica tegen de beruchte maagbacterie, heliobacter pylori?-DIA- schreef:Aan een kuur van 6 weken.... Als er dan geen verbetering optreed zal ik een inwendig maagonderzoek moeten ondergaan.
Nu krijg ik iets zwaardere medicijnen, en ik kreeg de indruk dat de dokter nogal bezorgd overkwam.
Zoals bekend bij verschillenden hier heb ik kwaadaardige kanker gehad aan de dikke darm .
Nu wil de dokter ook uitsluiten of er mogelijk iets in de maag zou kunnen zijn. De dokter heeft niet
het woord kanker genoemd, maar ik kon wel merken dat hij daaraan dacht. Hopelijk zal ik me
hierin vergissen.
Zwaarder? Omeprazol is een maagbeschermer, maagzuurremmer. Wat kun je dan nog "zwaarder" krijgen?-DIA- schreef:Nee dat niet. Ik heb eerst al Omezaprol gehad, wat helemaal niets hielp.Mara schreef:Antibiotica tegen de beruchte maagbacterie, heliobacter pylori?-DIA- schreef:Aan een kuur van 6 weken.... Als er dan geen verbetering optreed zal ik een inwendig maagonderzoek moeten ondergaan.
hierin vergissen.
Als dokter daar serieus aan denkt, moet hij je doorsturen en je niet 6 weken laten aanmodderen.
Sterkte!