eilander schreef:samanthi schreef:eilander schreef:Als je wel eens in een dierentuin zou komen, zou je weten dat ze ook veel doen aan behoud van beschermde diersoorten door middel van fokprogramma's en voorlichting. Ik vind dat wel iets breder dan dieren opsluiten tot vermaak van de mens.
Ik betwijfel de goede bedoelingen van een dierentuin wel een beetje eerlijk gezegd.
Waarom?
Ik ben 30 jaar lid geweest van Diergaarde Blijdorp, daar zag ik toch veel meer zakkenvullen dan dieren redden, in het Oceanium zagen we meer dieren doodgaan dan geboren worden, de aquaria in de rivierahal zagen er verwaarloosd uit, zieke vissen, gerafelde vinnen door vinrot, blauwe alg en na een paar weken niets verandert, terwijl er veel dingen gemakkelijk te bestrijden zijn. Zeilhagedissen in een te kleine ruimte met kapotte bekken van het tegen de ruit springen.
Met deze dieren behaalden ze toch de hoofdprijs niet en werd er om een of andere reden weinig zorg aan besteed.
Zo is er nog wel wat over te zeggen, dan denk ik minder spectaculaire dieren mogen wel uitsterven of hoeven niet terug gezet te worden.
Bij de informatiekarretjes kun je alleen naar de bekende weg vragen, een wat moeilijkere vraag kunnen ze niet beantwoorden of je krijgt een onzin antwoord, als je het nazoekt klopt het niet. Dus voor educatie hoef je niet perse naar de dierentuin.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?