Johan Terlouw schreef:
Als je niet op de hoogte bent dat de SGP (mee) gestemt heeft voor een abortus limiet, voor een prostitutie leeftijds verhoging en voor een leeftijds grens van 12 jaar voor euthenasie, dan weet ik niet op welke basis we hierover verder kunnen praten.
Kees van der Staaij heeft onlangs in een interview nog gezegd: ,,gooi die prostitutie leeftijd omhoog"
Moet ik nou echt nog meer bewijzen.
De SGP heeft zeker niet voor een limiet van 30.000 gestemd, dat is onjuist.
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/sg ... d_1_697272
De SGP dringt er op aan om het aantal terug te dringen.
Wat je op de SGP aan zou kunnen merken is dat ze alleen voor zouden moeten stemmen met een volledige afschaf van abortus, euthanasie en prostitutie.
In plaats daarvan stemmen ze wel eens voor een limiet, of een leeftijdsverhoging en dergelijke.
Dit is al eens in een ander topic over de SGP besproken.
Je kunt het ook omdraaien.
Werkelozen zijn niet goed.
Een voorstel om het aantal werkelozen terug te dringen gaan we niet in mee. We stemmen alleen voor als er 0 werkelozen uitkomen.
Ik ben van mening dat christelijke politiek zo goed als onmogelijk is om deze zaken, aan de ene kant is het een "verbetering" als er een limiet komt op het aantal abortussen, de prostitutieleeftijd omhoog gaat, er beperkingen komen op euthanasie.
Aan de andere kant is het onmogelijk, aangezien Gods woord beveelt dat er geen abortus, prostitutie en euthanasie plaatsvind, dus alleen stemmen voor volledige afschaf.
Politiek gezien is dit niet haalbaar, dan is de keuze: Gaan we voorstemmen op beperkingen op zaken die lijnrecht tegen Gods woord ingaan met als gevolg dat er iets minder doden te betreuren zijn, of gaan we alleen voor volledige afschaf? Gaan we voor het minst slechte of alleen voor het goede?
Dit is een niet te nemen dilemma, en daarom denk ik dat christelijke politiek nagenoeg onmogelijk is.