Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Een heel terechte filteractie van kliksafe dan...
Ik vraag me af of dit serieus is of een grap.
Bij mij filtert kliksafe de advertentie niet. Maar natuurlijk is het geen grap... Dit is de complete tekst. Het komt op mij wat fundamentalistisch over, eerlijk gezegd.DDD schreef:Een heel terechte filteractie van kliksafe dan...
HuwelijksBijbel, trouwBijbel in de Herziene Statenvertaling
Hierbij bied ik aan namens vrienden deze trouwBijbel, maat in cm 16,5 x 24,5 x 4,5 . Ik ga 'm verkopen omdat het een valse Bijbel is en zij overgestapt zijn op de Statenvertaling. Deze Bijbel ziet eruit als nieuw, hieronder de uitleg waarom deze Bijbel (toch) wordt verkocht. Maar ik hoop dat jij/jullie toch besluiten om deze Bijbel niet te kopen en een echte Bijbel kopen bij de GBS te Leerdam.
Deze advertentie is als waarschuwing. Veel mensen hebben nog nooit gehoord van Bijbelvervalsing. (ik ook niet tot zo ongeveer 1,5 jaar geleden) Mede daarom ook dit verhaal.
Vaak krijg ik de vraag waarom ik deze Bijbel dan niet in de kachel gooi. Mijn antwoord is dan dat ik juist door deze advertentie mensen aan het nadenken hoop te zetten, en hoop dat ze het ook gaan toetsen en de Heere gaan smeken om Zijn licht op deze (zeer) belangrijke zaak. Want alleen de Geest kan mensen overtuigen.( trouwens ongeveer zo'n 25 bijbels van mij zijn al in de papiercontainer verdwenen)
Mocht u toch deze Bijbel willen kopen dan krijgt u er een paar brochures bij waarom dit een valse Bijbel is.
Waarom is deze Herziene Statenvertaling Bijbel een valse Bijbel?
Omdat deze Bijbel deels gebaseerd is op valse grondteksten van (o.a) de heren Westcott en Hort.
Dit i.p.v. de grondtekst die de SV (maar ook de King James en de Luther Bijbel) gebruikt : de Textus Receptus, hierdoor krijgen bepaalde teksten een andere betekenis.
Voor een basis uitleg van hoe het in elkaar zit met de grondteksten is er een duidelijk you tube filmpje van Kent Hovind als u deze zoekopdracht invult: King James VS Other Bible Versions Dr Kent Hovind
Laat u niks aanpraten door uw Dominee of Domina, dat het wel goed zit en dat er hooggeleerde mensen naar gekeken hebben die Grieks en Hebreeuws kennen. Op deze manier proberen ze Jan met de pet om de tuin te leiden (lukt aardig) De meeste Theologen zijn al behoorlijk gebrainwashed op de Nederlandse universiteiten en het aantal theologen dat opnieuw geboren is in Nederland is erg,erg laag. Er sluiten niet voor niks meerdere kerken per week in Nederland! Steeds meer voorgangers geloven dat er mensen waren, of een soort mensen voor Adam en Eva.
Ga het alstublieft zelf onderzoeken!
Dat het nauw luistert met vertalen lezen we o.a. in onderstaande Bijbelteksten:
Deu 4:2 Gij zult tot dit woord, dat ik u gebiede, niet toedoen, ook daarvan niet afdoen; opdat gij bewaart de geboden van den HEERE, uw God, die ik u gebiede.
Spr. 30:6 Doe niet tot Zijn woorden, opdat Hij u niet bestraffe, en gij leugenachtig bevonden wordt.
22:18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
22:19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Deze persoon biedt nóg een HSV (met hetzelfde verhaal erbij) aan, en ook nog een SV.
En trots vertelt hij hoeveel Bijbels hij al bij het oud papier gedaan heeft...
En trots vertelt hij hoeveel Bijbels hij al bij het oud papier gedaan heeft...
Volgens mij is dit echt een grap. Dat hoop ik tenminste.
Ik mag hier geen kritische opmerkingen over personen maken dus laat ik de alternatieve verklaring achterwege.
Ik mag hier geen kritische opmerkingen over personen maken dus laat ik de alternatieve verklaring achterwege.
Er staan geen namen ingevuld, zo'n Bijbel koop je toch nooit zelf?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Wij geven deze bijbels ook en dan gaat er een inlegvel in met de namen en de handtekening van de dominee. Dus bij ons wordt dit ook niet ingevuld.
@eilander bedankt voor de tekst
Waarschijnlijk denkt deze persoon Gode een welbehagen te doen.
Dat er in de SV ook woorden toegevoegd zijn vergeet hij gemakshalve maar even.
Jammer dat deze persoon de Heere zo belachelijk maakt voor de wereld om ons heen.
Waarschijnlijk denkt deze persoon Gode een welbehagen te doen.
Dat er in de SV ook woorden toegevoegd zijn vergeet hij gemakshalve maar even.
Jammer dat deze persoon de Heere zo belachelijk maakt voor de wereld om ons heen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Merkwaardig ook omdat de HSV juist ook uitgaat van de Textus Receptus voor het NT. Als 1 van de zeer weinige recente vertalingen.
http://www.ggvoorvluchtelingen.nl/
Deze website is opgezet vanuit een vijftal deputaatschappen van de Gereformeerde Gemeenten. Het doel van deze website is bezinning op de hulp aan vluchtelingen die we vanuit de Gereformeerde Gemeenten kunnen geven, het verbinden van initiatieven en het adviseren van gemeenten en gemeenteleden ten aanzien van het ontvangen van medemensen die hun land ontvlucht zijn in hun kerkelijke gemeenten.
Deze website is opgezet vanuit een vijftal deputaatschappen van de Gereformeerde Gemeenten. Het doel van deze website is bezinning op de hulp aan vluchtelingen die we vanuit de Gereformeerde Gemeenten kunnen geven, het verbinden van initiatieven en het adviseren van gemeenten en gemeenteleden ten aanzien van het ontvangen van medemensen die hun land ontvlucht zijn in hun kerkelijke gemeenten.
Ik toch stiekem de beloofde 10.000 posts gehaald heb.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gefeliciteerd!
Op naar de hoofdprijs!

Op naar de hoofdprijs!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik zie dat de 'facebook-like' ook jou niet koud laat [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Doet die smiley het niet meer, of is dat alleen bij mij zo?helma schreef:[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ik zie dit ook vaak, met name bij postings van Helma.ZWP schreef:Doet die smiley het niet meer, of is dat alleen bij mij zo?helma schreef:[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
- Niet meer zo actief -
Komt denk ik door Android?