Dat God je mag ontdekken ...

Madtice

Bericht door Madtice »

Dat laatste zeiden ze in het begin tegen mij ook, maar ik merk er nog niets zoveel van. Terwijl ik toch al heel veel vragen heb gesteld ;)
roseline

Bericht door roseline »

Pied,

Fijn dat je onderkent dat er een discrepantie is tussen de taal van de bijbel en de taal die in de kerk wordt gebezigd.

Daarom houd ik me ook alleen aan de bijbel, en ik ga geen verbanden tussen zaken leggen waar in de bijbel geen verbanden voor zijn, hoe graag men dat ook poogt te bewijzen.

En tot nu toe - na het lezen van alle ingewikkelde, gecompliceerde dingen waar veel mensen mee te worstelen hebben, en het voor zichzelf nog maar extra moeilijker gaan maken door verbanden te leggen die er niet zijn en veelvuldig woorden te gebruiken die niet in de bijbel staan - ben alleen maar meer en meer dankbaar geworden voor de eenvoudige, bijbelse leer waar ik mee opgegroeid ben, en dat mijn persoonlijke geloof is geworden.

Ik denk trouwens dat het voor iedereen heel eenvoudig wordt als hij of zij eenvoudig gaat geloven in Jezus Christus, in zijn leven, in zijn dood en opstanding, als een kind, dat alles aanneemt wat zijn vader zegt. Waarom is het zo? Omdat pappa het zegt... Waarom is iets zo? Omdat God dat zegt in zijn Woord, de bijbel. Zo begin je, als een zuigeling, dat verlangt naar de onvervalste moederlijke melk, staat er in 1 Petr. 2. En vanaf dát punt kun je opwassen in het geloof, je ontwikkelen en wijsheid en inzicht verkrijgen, verlichte ogen des harten verkrijgen en zal de volle waarheid aan je geopenbaard worden. Maar de eerste stap is je te voegen in het eenvoudige.

Hartelijke groeten, Rose.
Plaats reactie