Sheba schreef:Sheba schreef:Ja en hier zie je nu het gevaar om de wedergeboorte al in de stad Verderf te laten beginnen....Tiberius schreef:Ik denk dat ik dat wel kan, ja. Al wil ik het beeld liever weer naar de Christenreis halen.CvdW schreef:Ds. L. Blok zegt dus heel duidelijk dat de mens voor/bij eerste bijlslag wedergeboren is.
Nu komt het belangrijke wat hier niet genoemd wordt. Bij bijlslag 3/4 gaan velen verloren, zoals ds. Boston beschrijft.
Dus er zijn wedergeboren mensen die verloren gaan. Hoe kan dit????
Kan iemand dit uitleggen?
Behalve Christen vertrok er nog iemand uit de stad Verderf (zijn naam ben ik even kwijt), alleen ging die bij de poel Mistrouwen weer terug.
Beiden vertrokken dus uit de stad Verderf, maar uit de verdere weg bleek dat die tweede man niet wedergeboren was.
Daarom is het levensgevaarlijk om tegen zulke mensen te zeggen "De Heere verlaat niet was Zijn hand begon". Het is wel waar, maar men zou daar onterechte conclusies uit kunnen trekken. Christen kon echt niet meer terug naar stad Verderf, maar uiterlijk zag je dat verschil niet.
Afval de heiligen...?
Waar in de Schrift lees je dat een wedergeboren mens verloren gaat? Dit gaat zo lijnrecht tegen Schrift en belijdenis in!
Maar omdat een moderator zulke vergaande uitspraken doet is mijn vriendelijk bedoelde vraag of het misschien verstandiger als hij hier nog op reageert. (Zodra hij tijd heeft)
Zou je hier nog op in kunnen gaan?