Origineel geplaatst door Madtice
Charismatisch kerkje, 007? Welke? Ken er ook nogal wat, ben er zelf ook heel wat jaartjes geweest. Wel altijd erg gezellig daar, en veel aandacht voor de persoonlijke relatie mens-God. Vind ik goed. Goed ook dat er een vertegenwoordiger van is hier op de site!

Ok dank je wel, ik wil alleen maar waarheid plaatsen. De kerk waar ik aangesloten ben re-formeerd zich dagelijks en wil geen tradities en menselijke culturen er in zien.
En we moeten allemaal hervormd in ons denken worden. Ge-re-formeert is eigenlijk een hele rare term: Iemand formeert zich, wat betekent vormt zich anders dan zij eerst meende te zijn (van chaos naar orde, zoals in een formatie vliegtuigen, of een kabinetsformatie) en dan re-formeert hij zich: de orde wordt nog eens geordent, of zo... nou ja, het is maar een term, een naam voor het beestje, zal ik maar zeggen. De gedachte er achter is in ieder geval wel goed.
Probeer als lid van een gereformeerde gemeente maar eens iets te re-formeren. Je zal er uit gezet worden. Dit soort gemeenten wil zich vaak niet re-formeren, maar zich blijven vasthouden aan tradities die vaak aftreksels zijn van het ware evangelie. Jammer maar geen reden om dit soort gemeenten te verwerpen, maar om ervoor open te staan. Nooit vervloeken, maar zegenen, het beste van God hen toewensen.
Ook zijn zij lid van het Lichaam van Christus.
[Veranderd op 29/10/02 door 007]