Wim Anker schreef:Luther schreef:Wim Anker schreef:Wie kan mij 2 wijken noemen in Rotterdam die behoren tot de wijken waaruit gemeenteleden vertrekken? Dan zal ik m.b.t. internet (o.a. funda) aangeven wat m.i. geschikte koopwoningen zijn en een voorzet geven welke voor- en nadelen deze woningen hebben boven de gemeenten/wijken niet in de grote steden. Dan kunnen we concreet aspecten gaan benoemen.
Prima.
Zoek maar eens in de wijk rond de CGK Rotterdam-Kralingen: o.a. de Jeruzalemstraat. (Noordelijke deel van Rotterdam)
Idem: wijk tussen de Maastunnel en het Zuidplein.
Ik heb eens zitten kijken naar de buurt waarin de Jeruzalemstraat ligt, Kralingen-West (wijk Kralingen-Crooswijk). Als ik op funda
funda link ingeef dat ik op zoek ben naar een woonhuis met woonoppervlak >100 meter, 3+ kamers dan krijg ik op funda 22 resultaten,
startprijs 249.000 kk. (en zijn deze criteria nu echt zo overdreven voor een gezin met 3 kinderen?). Overigens leveren de andere buurten (Kralingen (west en oost), Crooswijk, Rubroek, Struisenburg, De Esch) in deze wijk nog slechtere resultaten.
Nu kan een startend stelletje best in een appartement beginnen, maar zodra er kinderen komen is het al niet mogelijk te kopen voor een eenverdiener met een normaal salaris. Dat is dus m.i. al reden 1 waarom gezinnen afhaken. De Prijs.
Hoe zit het met de scholen in deze buurt/wijk? basisschool en voortgezet onderwijs? Op welke afstand liggen deze scholen?
Helaas moet ik constateren dat de mensen die verhuisden niet naar goedkopere huizen zijn gegaan, integendeel zelfs.
Onze oudste kinderen hebben op een refo basisschool gezeten, de jongste 3 op een gewone pc school, de refoschool was opgeheven, er reed een busje naar Capelle maar die zat al vol, ons zijn toen loze beloften gedaan, zodat we met drie gezinnen voor dezelfde school gekozen hebben, die was iets minder ver dan de refoschool waar ze eerst op zaten, maar ze bleven niet over dus tussen de middag was het halen en brengen.
Op het vo gingen ze wel naar een refoschool, ik ben er van overtuigd dat het voor ons niet goed was\is uit Rotterdam te vertrekken, we hebben veel contacten in de wijk waar we wonen, dat zouden we in een klap kwijt zijn.
Mensen komen met vragen, we kregen hulpvragen in moeilijk situaties, er werd op gerekend dat ze bij ons terecht konden omdat wij naar de de kerk gaan. Moet je dit dan ontvluchten?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?