Waar denk je op dit moment aan? [3]

refo

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door refo »

NOS schreef:Bondskanselier Merkel zou met enkele ministers het duel bijwonen, naar eigen zeggen "om te tonen dat Duitsland niet voor terrorisme buigt". Zij waren nog op de luchthaven toen de dreiging aan het licht kwam, en zijn teruggekeerd naar Berlijn.
Toch gebogen voor het terrorisme.

Zenuwachtige toestanden.
Maak me geen zorgen. We zijn alle dagen in gevaar.
128 maal 1 persoon die een ongeluk krijgen is even erg als 1 maal 128 personen die omkomen bij een aanslag.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:Onze ministers Hennis P. en Schippers zouden de voetbalwedstrijd in Hannover bijwonen vanavond (waarschijnlijk als statement?) maar zijn afgevoerd en inmiddels is de wedstrijd afgelast en kondigt de NOS om half 9 een persconferentie af.
Op twitter tegenstrijdige berichten: loos alarm, concertzaal in Hannover ook ontruimd, er wordt een man onder schot gehouden, verdacht pakketje gevonden.
Kortom, er is chaos.
Chaos... ok. Maar Europa staat vooral onder een heel grote spanning.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:Zenuwachtige toestanden.
128 maal 1 persoon die een ongeluk krijgen is even erg als 1 maal 128 personen die omkomen bij een aanslag.
Klinkt heldhaftig, maar ook heel kil. Met je redenering 128x1 = 1x128 ben ik het ook alleen maar rekenkundig eens.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

refo schreef: Maak me geen zorgen. We zijn alle dagen in gevaar.
De kans op een (bijv. auto) ongeluk is altijd even groot. De kans op een terroristische aanslag is op dit moment bijzonder groot, dus die 128 zijn niet in plaats van ongelukken, nee dit zijn extra doden die op dit moment vallen.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

De kans op een terroristische aanslag - - ergens in Europa- is groot. Maar de kans dat jij daarbij betrokken bent, is erg klein. Als je dan toch ergens bang voor wilt zijn, dan is de angst voor een verkeersongeluk reëeler.
helma

Bericht door helma »

We zijn nergens veilig. Alleen achter het bloed.
Mara

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:
refo schreef: Maak me geen zorgen. We zijn alle dagen in gevaar.
De kans op een (bijv. auto) ongeluk is altijd even groot. De kans op een terroristische aanslag is op dit moment bijzonder groot, dus die 128 zijn niet in plaats van ongelukken, nee dit zijn extra doden die op dit moment vallen.
Het leven is geen kansberekening.
Een berichtje in de krant dat een auto-ongeluk het leven van "slechts" 1 dode kostte, lezen we al snel overheen, totdat het persoonlijk wordt!
Als een vliegtuig neerstort en er zijn honderden doden te betreuren, komen vaak wel de persoonlijke verhalen aan bod, ook van de mensen die er net niet in zaten.
Het nieuws manipuleert ons, ongemerkt. En het shock-effect duurt steeds minder lang.
Afgelopen zaterdag annuleerden veel mensen een trip naar Parijs, maar amper een paar dagen later maken mensen weer allerlei plannen en relativeren het weer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:We zijn nergens veilig. Alleen achter het bloed.
precies! En als je daar je toevlucht hebt, hoef je nergens bang voor te zijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

JolandaOudshoorn schreef:
Bah. Wat een ontzettend vervelende opmerkingen.

Als er wordt nagedacht over maatregelen om niet overhoop geschoten te worden door een randdebiel (woorden van Dhr. Zijlstra vanmorgen) of maatregelen om niet middels een bom of raket uit de lucht geknald te worden dan is dat niet meer dan normaal.

Als men serieus meent dat een goede analyse overbodig is en het nemen van maximale maatregelen om aanslagen te voorkomen als overbodig wegwuift en de noodzaak tot beveiliging bagatelliseert met opmerkingen in de trant van "Alleen alleen achter het bloed is men veilig" behoort men m.i. tot de godsdienstfanatici.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 19 nov 2015, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara

Bericht door Mara »

Jij bent nooit bang?
Hoe komt het dat wij deze emotie hebben denk je?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Terri

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Jij bent nooit bang?
Bang zijn voor zo'n reëel 'kwaad' is alleen maar heel gezond.
Maar misschien zijn er verschillende waarden w.b. bang.
Bang zijn kan een goede alertheid geven.
We moeten uitkijken dat we niet in de 'ontkenning' schieten.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:
NOS schreef:Bondskanselier Merkel zou met enkele ministers het duel bijwonen, naar eigen zeggen "om te tonen dat Duitsland niet voor terrorisme buigt". Zij waren nog op de luchthaven toen de dreiging aan het licht kwam, en zijn teruggekeerd naar Berlijn.
Toch gebogen voor het terrorisme.

Zenuwachtige toestanden.
Jezelf proberen te overtuigen van de eigen onkwetsbaarheid is een bekende techniek om angst niet de overhand te laten krijgen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Terri schreef:
Mara schreef:
Jij bent nooit bang?
Bang zijn voor zo'n reëel 'kwaad' is alleen maar heel gezond.
Maar misschien zijn er verschillende waarden w.b. bang.
Bang zijn kan een goede alertheid geven.
We moeten uitkijken dat we niet in de 'ontkenning' schieten.
Natuurlijk is het goed om voorzorgsmaatregelen te nemen of alert te zijn. Als ik in de auto zit, doe ik ook mijn gordel om.
Maar aan de andere kant, wat is het ergste wat je kan overkomen in deze wereld? Dat je wordt neergeschoten? Sterft?
En dan komt het eeuwige leven.
Tsja... en dan ben ik maar een godsdienstfanaticus. Ik vertrouw erop dat de Hemelse Vader voor mij zorgt, in leven en sterven. En dat neemt een heleboel angst weg.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wim Anker schreef:
Bah. Wat een ontzettend vervelende opmerkingen.
De gelovige mag met Paulus meezingen:

Romeinen 8:
35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Deze reacties over de "laatste vijand" tonen m.i. dat niet wordt beseft waarover wordt gepraat.
Gelet ook op het spreken van de Schrift over leven en dood (De laatste vijand, ook Paulus!) kan ik de laatste reacties niet serieus nemen.
Gesloten