Waar denk je op dit moment aan? [3]

Terri

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Terri »

Zaterdag stond in de krant dat het theater eigenlijk joods eigendom is/was, daar lag ook een link.
En inderdaad de satan roeit niet zichzelf uit.....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Terri schreef:Zaterdag stond in de krant dat het theater eigenlijk joods eigendom is/was, daar lag ook een link.
Wat is het doel van de satan?
En hoe moeten we in dit alles Ps. 91: 8 lezen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Ik denk dat we op moeten passen te wijzen naar een ander dat zij zelf dit onheil over zich hebben afgeroepen. Het is inderdaad te verafschuwen wat daar gezongen werd. Maar wanneer we maar iets zouden beseffen van dat we dit onheil ook zelf over ons hebben afgeroepen door God niet gehoorzaam te zijn geweest, maar als God willen zijn, sinds de zondeval gaan we niet wijzen naar zij en hun. Maar staan we op gelijke voet. Tenzij we geborgen zijn in Christus.
Moeten we niet veel meer vrezen Hem die macht heeft lichaam en ziel te doden? Daar komt het op aan.
Zolang er onder ons zijn die nog leven buiten Christus, staan we op hetzelfde punt als zij die de duivel aanbidden. Ook al zitten we niet in een theater maar in de kerk. Buiten Christus zijn we geen aanbidders van God, maar aanbidders van de Duivel. Of we nu in dat theater waren of niet...
En juist als je weet geborgen te zijn in Hem, worden we nederig. En durven we niet te wijzen naar hen die omgekomen zijn in dat theater, omdat we onszelf zo goed kennen. En beseffen we wat genade is.
En kunnen we alleen roemen in Hem.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Sheba schreef:Ik denk dat we op moeten passen te wijzen naar een ander dat zij zelf dit onheil over zich hebben afgeroepen. Het is inderdaad te verafschuwen wat daar gezongen werd. Maar wanneer we maar iets zouden beseffen van dat we dit onheil ook zelf over ons hebben afgeroepen door God niet gehoorzaam te zijn geweest, maar als God willen zijn, sinds de zondeval gaan we niet wijzen naar zij en hun. Maar staan we op gelijke voet. Tenzij we geborgen zijn in Christus.
Dat is uiteraard helemaal waar, maar dat maakt voor mij het herdenken van vandaag om 12.00 uur toch iets waar ik gemengde gevoelens bij had en dat wilde ik even benoemen.
Sheba schreef:Moeten we niet veel meer vrezen Hem die macht heeft lichaam en ziel te doden? Daar komt het op aan.
Zolang er onder ons zijn die nog leven buiten Christus, staan we op hetzelfde punt als zij die de duivel aanbidden. Ook al zitten we niet in een theater maar in de kerk. Buiten Christus zijn we geen aanbidders van God, maar aanbidders van de Duivel. Of we nu in dat theater waren of niet...
En juist als je weet geborgen te zijn in Hem, worden we nederig. En durven we niet te wijzen naar hen die omgekomen zijn in dat theater, omdat we onszelf zo goed kennen. En beseffen we wat genade is.
En kunnen we alleen roemen in Hem.
We moeten hem zeker meer vrezen die macht heeft ziel en lichaam te doden. Maar juist daarom hoeven we nu niet in panische angst te gaan reageren, of allerlei zieke teksten over vluchtelingen gaan verspreiden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Ik reageer meer op het stuk wat Cip heeft geplaatst. De sfeer die het uitademde wat ik in mijn vorige post schreef. En de indruk die ik kreeg door bepaalde reacties daar dat we ons toch wel net even beter te voelen dan hen die daar waren.

En nee, zieke teksten mogen niet geplaatst worden. De liefde voor onze naaste blijft bestaan. En we mogen om wijsheid bidden in dit alles. Want we mogen zeker ook ons verstand gebruiken in dit alles.

En panische angst. Nee die heb ik niet. Hoewel ik mij wel zorgen maak om de ontwikkelingen die plaatsvinden. Maar paniek niet.

En ook ik heb, ondanks het medelijden met de nabestaanden en slachtoffers, wereldwijd, gemengde gevoelens bij de hype die er nu is.
Die minuut ( en eigenlijk de vorige dagen ook) stilte heb ik gebruikt om te bidden voor mijn naasten en vijanden. Wat daar en in zoveel andere landen gebeurd is, hebben we ten diepste zelf schuld aan.

En ook ik maak mij zorgen als daar alleen klinkt Wij gaan ze aanpakken, dit oplossen. Zonder God...
Laatst gewijzigd door Sheba op 16 nov 2015, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Charlie Hebdo ging van 10.000 abonnees (voor de aanslagen) naar 220.000 abonnees (na de aanslagen).
Hetzelfde lijkt nu te gebeuren met de Eagles of Death Metal. Volgens onderstaand artikel van de Guardian staan ze al bovenaan de Amazon Rock Chart en de iTunes Rock Chart. En wellicht dus binnenkort ook de UK singles chart.

http://www.theguardian.com/music/2015/n ... e-a-prayer
Terri

Bericht door Terri »

Luther schreef:
Terri schreef:Zaterdag stond in de krant dat het theater eigenlijk joods eigendom is/was, daar lag ook een link.
Wat is het doel van de satan?
En hoe moeten we in dit alles Ps. 91: 8 lezen?
Ik denk dat deze strijd gaande is;

Ef.6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

En de verwarring wordt steeds groter, ook christenen onderling zijn verdeeld.
Welke kant moeten we op kijken?
Gebed en verlichting met de Heilige Geest is zo intens belangrijk.

W.b. Ps. 91, weet ik even niet zo goed wat je bedoelt.
Zijn de concert bezoekers de goddelozen die verdelgd worden, of bedoel je heel wat anders.....
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Niet zichzelf, wel mensen...
- Niet meer zo actief -
helma

Bericht door helma »

Met mijn posting heb ik in geen geval willen bedoelen dat ik me beter of hoger acht dan de mensen in het theater. Het ging mij om de satan en zijn vernielend werk. Satan is uit op dood en verderf en hij heeft álle mensen op het oog. Hij wil álle mensen in het verderf storten. Mensen die zich inlaten met hem en zich openstellen voor hem zijn een makkelijke prooi. Tijdens zo'n bijeenkomst zijn er veel boze machten die opgeroepen worden en aanbeden.
Als er dan werkelijk dood en verderf gezaaid wordt is dat een van de gevolgen van deze gruwelijke aanbidding.
Daar kunnen we de ogen niet voor sluiten.
Panny

Bericht door Panny »

Sheba schreef:Ik reageer meer op het stuk wat Cip heeft geplaatst. De sfeer die het uitademde wat ik in mijn vorige post schreef. En de indruk die ik kreeg door bepaalde reacties daar dat we ons toch wel net even beter te voelen dan hen die daar waren.
Mij gaat het er niet om dat die mensen hun verdiende loon krijgen, of dat ze slechter zijn dan 'ons'.
Want er waren waarschijnlijk mensen bij die niet met Gods Woord opgegroeid zijn, of nooit met een christen over het geloof hebben kunnen spreken.
Terwijl wij wel beter weten, maar vaak niet beter doen.

Ik vind het juist extra triest.
Ik vind dit verdrietiger/moeilijker dan dat een christen vermoord wordt omdat hij/zij Christus niet wilt verloochenen.
Omdat het dan gaat over een heel ander perspectief.
Het is toch vreselijk als je tijdens een dergelijk concert moet sterven.

Ik heb er ook niet zelf voor gekozen om in een christelijk gezin geboren te worden.
Ik had zelfs in een extreem islamitisch gezin geboren kunnen worden en zo verblind kunnen zijn dat ik dacht door aanslagen te plegen tegen het goddeloze westen God een dienst te bewijzen.
Mara

Bericht door Mara »

Mijn dochter woonde gisteren een gastcollege bij, waarin de docent waarschuwde dat cyberaanvallen nog gevaarlijker zijn dan een aanval met een geweer.
En nu staat het in de krant. (Telegraaf)
'IS bereidt dodelijke cyberaanslagen voor'

LONDEN -
Islamitische Staat werkt aan dodelijke cyberaanslagen op doelen in Groot-Brittannië. Dat heeft de Britse minister van Financiën, George Osborne, dinsdag gezegd tijdens de bekendmaking dat hij het jaarlijkse budget voor de bestrijding van cybercrime zal verdubbelen. In 2020 zal er jaarlijks 1,9 miljard pond (2,7 miljard euro) naar de bestrijding van dergelijke criminaliteit gaan.

Ik denk dat wij nog maar een fractie van de gruwelijkheden hebben meegemaakt.

Gisteravond kregen we een hart onder de riem gestoken van minister van der Steur: "Leef uw leven. Laat u niet intimideren. Pak de metro. Juich voor Feyenoord. Of Excelsior of Sparta", zei Van der Steur.

En de burgemeester liet het ook niet onbesproken:

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam was ook bij de manifestatie. Hij noemde de daders die achter de aanslagen zitten "harteloze leeghoofden die in het wilde weg schoten".

De burgemeester zei dat mensen de strijd niet moeten opgeven en dat daarmee moet worden begonnen in Rotterdam. "Angst zaaien laten we niet gebeuren. We laten ons niet kisten. Leef met elkaar, naast elkaar en met elkaar".

Maar ze gaan voorbij aan het feit dat de mens van nature een hater is van God en zijn naaste.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Terri

Bericht door Terri »

Precies.
Geef het volk brood en spelen en roep vrede,vrede en geen gevaar.....
Natuurlijk zo zullen ze het ook niet letterlijk verwoorden, maar laten we vooral de ontzaglijke ernst van deze tijd niet te veel benadrukken, want wat dan......?
Ps. 146:5
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:Maar ze gaan voorbij aan het feit dat de mens van nature een hater is van God en zijn naaste.
Dat klopt helaas, al is dat natuurlijk niet de boodschap die ze daar moeten uitdragen. Dan denk ik eerder aan: "Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen." en "Komt, laat ons wederkeren tot de Heere".
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Maar ze gaan voorbij aan het feit dat de mens van nature een hater is van God en zijn naaste.
Dat klopt helaas, al is dat natuurlijk niet de boodschap die ze daar moeten uitdragen. Dan denk ik eerder aan: "Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen." en "Komt, laat ons wederkeren tot de Heere".
De burgemeester sprak krachtiger taal dan de minister. Natuurlijk roepen ze op tot kalmte, bezinning en naastenliefde.
En in zijn boodschap zit vaak toch een diepere betekenis, zoals deze bijv. in februari
Het echte probleem zit volgens Aboutaleb tussen de oren van de extremisten. "Zij hebben bedacht dat zij het religieuze recht hebben om andersdenkenden om het leven te brengen."

Aboutaleb pleit voor een betere religieuze opvoeding.

En in januari:
Tegen een zaal vol CDA-jongeren nam hij echter geen afstand van zijn woorden, en voegde daar nog een aantal opmerkingen over het Nederlandse paspoort aan toe. “Dit is geen reisdocument,” aldus Aboutaleb, “maar een identiteit. Die moet u ook verdedigen als deze aangevallen wordt.” Dieper ingaand op die identiteit was de PvdA’er in het bijzonder fel over de vrije meningsuiting: “Als u geen deel wil uitmaken van deze samenleving, vertrek dan maar. Maar wees dan wel zo eerlijk uw Nederlandse paspoort dat u van mij heeft gekregen weer bij mij in te leveren.” en over IS-gangers: “Er dobberen honderden bootjes vol moslims uit het Midden-Oosten rond op de Middellandse Zee. Weet u wat die mensen in Europa zoeken? Vrijheid. En dan komt er zo’n snotneus van 17 uit Den Haag die in Syrië de laatste christenen wil uitmoorden. Is dát nu de manier om dankjewel te zeggen?”
http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... ingscursus

Tenslotte een artikel uit de Wekker:
Iemand wees me op het gesprek van Jeroen Pauw met Ahmed Abouteleb, de burgemeester van Rotterdam, over islamitisch gemotiveerd geweld. Aboutaleb is niet alleen de eerste Nederlandse burgemeester van Marokkaanse afkomst, hij is ook moslim. Eerder riep hij moslims al op om afstand te nemen van het geweld van Islamitische Staat en zich publiek uit te spreken. Jihadisten moeten volgens hem dan maar gaan, als ze hun Nederlandse paspoort maar inleveren. Dat standpunt kwam hem op veel kritiek te staan. Of Aboutalebs idee nu zo verstandig is, is echter niet waar het me hier om gaat. Mij viel vooral op hoe Aboutaleb zijn eigen levensgeschiedenis in het gesprek inbracht. In 1976 kwam hij naar Nederland. In de Molenwijk in Den Haag werd hij liefdevol ontvangen door mensen die hem onder andere Nederlands leerden. Het duurde even voor hij ontdekte dat het kerkelijke mensen waren. Zij hebben niet geprobeerd hem van zijn islamitische geloof af te brengen, maar hem wel op allerlei manieren geholpen. Hoe zouden de mensen die hem toen opvingen, het vinden als ze zouden horen dat Aboutaleb naar Irak zou zijn gegaan om daar het laatste restje christenen uit te moorden? Ze zouden hem misschien een verrader hebben genoemd en volgens Aboutaleb zou dat terecht geweest zijn.

Natuurlijk werden de positieve woorden over christenen ter plekke niet met enthousiasme ontvangen en het gesprek ging verder. Bij mij bleef haken dat Aboutaleb herhaaldelijk het woord liefdevol gebruikte. Niet respect of iets dergelijks - dat had ook gekund als je benadrukt dat andere mensen je niet een ander geloof hebben opgedrongen. Maar hij zei het zo: Ze deden wat ze moesten doen: mij liefdevol ontvangen in de wijk.
Wat mij betreft kan die uitspraak gerust dienen als jaarthema voor lokale diaconien, in de grote stad maar niet minder in Aalten of Zwaagwesteinde. Dit is wat wij als kerken en christenen inderdaad moeten doen: liefdevol oog hebben voor de ander. We hoeven ons niet te schamen om daarbij de naam van Jezus Christus te noemen, want een verlengstuk van de terugtredende overheid zijn we niet. Maar we mogen daarin ook voorzichtig zijn. Liefde heeft niet altijd heel veel woorden nodig.

A. Huijgen

Na zijn ambtstermijn als burgemeester zie ik voor hem wel een rol in de 2e kamer of regering weggelegd en ik denk dat dit niet verkeerd is.
Mara

Bericht door Mara »

Onze ministers Hennis P. en Schippers zouden de voetbalwedstrijd in Hannover bijwonen vanavond (waarschijnlijk als statement?) maar zijn afgevoerd en inmiddels is de wedstrijd afgelast en kondigt de NOS om half 9 een persconferentie af.
Op twitter tegenstrijdige berichten: loos alarm, concertzaal in Hannover ook ontruimd, er wordt een man onder schot gehouden, verdacht pakketje gevonden.
Kortom, er is chaos.
Gesloten