Dat het onverstandige dingen zijn, delen we dan in elk geval.Tiberius schreef:Ik ziet niet in waarom niet, wanneer een (O)GG(iN) predikant zulke onverstandige dingen roept.Luther schreef:Als voorbeeld: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_950271
Zou zo'n openbare nieuwsgaring (want dat is het) ook mogelijk zijn als het een kwestie betrof binnen (O)GG(iN)?
Zeker zie ik daar geen verschil in wanneer EMG een website gaat hosten.

Op dit forum zijn weleens harde woorden gesproken over de wijze waarop het Nederlands Dagblad nieuws uit de gereformeerde gezindte brengt. Ik kan me daar voor een groot deel wel wat bij voorstellen, maar dan vooral wat de toon betreft. Het ND heeft geen enkele band met de kerken van de gereformeerde gezindte. Dat maakt hen onafhankelijker m.b.t. journalistieke activiteiten, zoals vrslagen belangrijke vergaderingen, interviews rond kwesties die spanning opleveren en ook in gezinnen aan de orde zijn, etc. Je merkt dat het RD in dat soort gevallen veel omzichtiger te werk gaat. (Voorbeelden van grote discussies van de afgelopen jaren hoef ik denk ik niet te noemen.)
Het feit dat van wijlen W. van der Zwaag een drietal boeken postuum zijn gepresenteerd, met in minstens 2 van die 3 boeken een behoorlijke aanklacht tegen de prediking in grote delen van de gereformeerde gezindte en daarnaast een wanhoopskreet om ds. R. Kok (1890-1982) alsnog postuum te rehabiliteren, omdat zo duidelijk is geworden dat zijn schorsing niet alleen kerkrechtelijk onjuist was, maar ook inhoudelijk onverdedigbaar.
Wat lezen we in het RD? Niets!
Ik snap dat ik nu behoorlijk off-topic ben, maar ik zie wel een relatie tussen de zwijgzaamheid van het RD en de diverse connecties tussen EMG en diverse kerkelijke verbanden.