Beroepingswerk discussie
- FlyingEagle
Re: Beroepingswerk discussie
Ik zou zeggen kies een ander adres en laat gergeminfo je maar doorsturen naar dat nieuwe adres. Vind gergeminfo niet professioneel klinken voor een officiële website van een kerkverband.
Ja, inderdaad. Ik zie dit meer iets als een bewijs van de verregaande vervlechting van EMG en GG, die toch al erg sterk was.Wim Anker schreef:Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Ja, inderdaad. Ik zie dit meer iets als een bewijs van de verregaande vervlechting van EMG en GG, die toch al erg sterk was.Wim Anker schreef:Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
Erg raar inderdaad als EMG eigenaar/betrokken is bij een site van een kerkverband.
Dit bevestigt toch gewoon wat we allang wisten? Dat het RD/EMG een sterk GerGem profiel/voorkeur heeft. Nog even en we krijgen het GGD op de deurmat in plaats van het RD.Luther schreef:Ja, inderdaad. Ik zie dit meer iets als een bewijs van de verregaande vervlechting van EMG en GG, die toch al erg sterk was.Wim Anker schreef:Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
RD/EMG moet dit niet willen, de GerGem ook niet. Sterk platform is geen argument. Het gaat om de belangenverstrengeling, tenminste in ieder geval de 'schijnbare'...
-
Hoewel ik het ook een slechte ontwikkeling vind, snap ik het deels wel.
1. EMG heeft de techneuten in dienst
2. Op deze manier kan beroepingswerk, kerkgeschiedenis, ledentallen en de huidige acta site gecombineerd worden aan Digibron.
Punt 1 kan iedere sitedesigner. Genoeg webontwerpers die betere sites kunnen maken dan EMG, want die zijn qua uiterlijk geen hoogstandjes. Punt 2 kan een onafhankelijke ontwerper niet, daar heb je iemand van EMG voor nodig.
2. Op deze manier kan beroepingswerk, kerkgeschiedenis, ledentallen en de huidige acta site gecombineerd worden aan Digibron.
Punt 1 kan iedere sitedesigner. Genoeg webontwerpers die betere sites kunnen maken dan EMG, want die zijn qua uiterlijk geen hoogstandjes. Punt 2 kan een onafhankelijke ontwerper niet, daar heb je iemand van EMG voor nodig.
Ik snap het EMG wel. Maar v.w.b.t het genoemde punt 2, wat is het belang van de GG hierin? Waarom vinden zij punt 2 een "unique selling point"?Curatorium schreef:Hoewel ik het ook een slechte ontwikkeling vind, snap ik het deels wel.
Ik zie dat probleem van vervlechting niet zo. DKD is de opdrachtgever en EMG heeft de expertise en ervaring om het uit te voeren. Goede match toch.
EMG gebruikt het Digibron platform ook voor o.a. archieven van de PKN, CGK en ik dacht zelfs voor het Abraham Kuyper Center.
Als ik een website ergens over zou willen beginnen, kan ik ook hun platform gebruiken. (Als ik er maar voor betaal tenminste).
EMG gebruikt het Digibron platform ook voor o.a. archieven van de PKN, CGK en ik dacht zelfs voor het Abraham Kuyper Center.
Als ik een website ergens over zou willen beginnen, kan ik ook hun platform gebruiken. (Als ik er maar voor betaal tenminste).
Zou het RD nu kritischer durven gaan schrijven nu die vervlechting nog steviger is?Tiberius schreef:Ik zie dat probleem van vervlechting niet zo. DKD is de opdrachtgever en EMG heeft de expertise en ervaring om het uit te voeren. Goede match toch.
Het is een soort onbespreekbaar onderwerp, maar de (O)GG(iN) worden in het RD veel meer met fluwelen handschoenen benaderd dan PKN, CGK en HHK. Ik snap dat wel, want zo'n 70% van de abonnees is van die kerkverbanden lid. Toch wringt er wat: het RD durft over PKN, HHK, CGK veel opener te zijn (ook als het gaat over verslaggeving van kerkelijke vergaderingen, of discussies die spelen) dan over (O)GG(iN). Ik vind het tot op de dag van vandaag nog steeds onbegrijpelijk dat een RD-verslaggever bij verslagen van synodevergaderingen niet aan vrije nieuwsgaring mag doen.
Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hoe kom je daar bij?Luther schreef:Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
Als er een financiële afhankelijkheid is door de één van de ander, dan is er op z'n minst het gevaar van belangenverstrengeling.Tiberius schreef:Hoe kom je daar bij?Luther schreef:Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
Als ik als werknemer financieel van jou afhankelijk zou zijn, zou ik geneigd zijn om datgene wat ik over jou zeg, binnen de bandbreedte te houden van wat jij acceptabel acht.
Tiberius, werk jij voor EMG?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Het is geen werknemer-werkgever-relatie, maar klant-leverancier.Luther schreef:Als er een financiële afhankelijkheid is door de één van de ander, dan is er op z'n minst het gevaar van belangenverstrengeling.Tiberius schreef:Hoe kom je daar bij?Luther schreef:Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
Als ik als werknemer financieel van jou afhankelijk zou zijn, zou ik geneigd zijn om datgene wat ik over jou zeg, binnen de bandbreedte te houden van wat jij acceptabel acht.
Financieel gezien niet, nee. Modereren is vrijwilligerswerk.modesto schreef:Tiberius, werk jij voor EMG?
Ja, dat maakt voor het gevaar van belangenverstrengeling niet uit.Tiberius schreef:Het is geen werknemer-werkgever-relatie, maar klant-leverancier.Luther schreef:Als er een financiële afhankelijkheid is door de één van de ander, dan is er op z'n minst het gevaar van belangenverstrengeling.Tiberius schreef:Hoe kom je daar bij?Luther schreef:Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
Het RD weet dat, wanneer men té kritisch schrijft over theologische ontwikkelingen of praktische besluiten binnen (O)GG(iN), men verzet in het abonneebestand tegen komt, en zelfs opzeggingen van abonnees. Men weet ook dat men dat gevaar bij andere kerken niet loopt. Juist daarom zou ik me als EMG wel drie keer bedenken als ik ook nog eens een klant-leverancier-relatie met een kerkverband zou aangaan.
Dat denk ik wel. Zeker omdat EMG een veel grotere klantenkring heeft.Luther schreef:Ja, dat maakt voor het gevaar van belangenverstrengeling niet uit.
Dat zijn twee verschillende dingen: opzeggingen van abonnees of een dienst leveren aan een klant. Dat eerste zal ik niet ontkennen, omdat ik daar geen info over heb. Maar dat staat los van de vraag bij wie je (als kerkverband) een dienst af gaat nemen.Luther schreef:Het RD weet dat, wanneer men té kritisch schrijft over theologische ontwikkelingen of praktische besluiten binnen (O)GG(iN), men verzet in het abonneebestand tegen komt, en zelfs opzeggingen van abonnees. Men weet ook dat men dat gevaar bij andere kerken niet loopt. Juist daarom zou ik me als EMG wel drie keer bedenken als ik ook nog eens een klant-leverancier-relatie met een kerkverband zou aangaan.
(Maar ik ga weer even mijn houtkacheltje stoken.